Wolverine-spelet släpps 2023, hävdar Microsoft (!)

Robot
Wolverine-spelet släpps 2023, hävdar Microsoft (!)

Ingenting som Sony kommunicerat.

#marvels-wolverine


Medlem

Har tyvärr inte mycket hopp om superhjälte spel, men blir gärna motbevisad: 2023 release av en atmosfärisk, mörk, storybaserad spel.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Har tyvärr inte mycket hopp om superhjälte spel, men blir gärna motbevisad: 2023 release av en atmosfärisk, mörk, storybaserad spel.

Varför har du inget hopp, har ju funnits flera titlar som är bra som är baserat på superrhjältar och/eller superkrafter.

Medlem

Kommer man vara odödlig?

Skrivet av Miindz:

Kommer man vara odödlig?

Nä men man har genererande hälsa


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det är Insomniac som gör Wolverine så det kommer bli bra. Bara PS5 dessutom, så ingen crossgen att ta hänsyn till.

De kommer släppa Spiderman 2 först. Det kommer 2023.

Finns ingen vettig anledning för Insomniac att pressa ut två AAA-titlar under samma år, det är 2024 som gäller för Wolverine.

MS vill bara ha igenom lite saker och tänjer på sanningen lite:

Citat:

Microsoft's being misinformed in this case. Microsoft's version of Sony's 2023 release line-up is taken from a footnote in a response to the UK's regulatory body, the CMA, overseeing Microsoft's acquisition of Activision Blizzard.

Medlem

2023 känns lite väl snart i tiden. Tror definitivt att Spider-Man 2 släpps först, och likt andra inlägg så har jag svårt att se två släpp från Insomniac samma år.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

2023 känns lite väl snart i tiden. Tror definitivt att Spider-Man 2 släpps först, och likt andra inlägg så har jag svårt att se två släpp från Insomniac samma år.

Miles Morales och det senaste Ratchet & Clank släpptes sådär ett halvår från varandra.

Insomniac är en effektiv studio.

Jag misstänker att de arbetar på ett PSVR2-spel också.

Medlem

Med tanke på trailern vi fick se så gissar jag att det släpps sent 2024, eller våren 2025.

Medlem
Skrivet av Margy:

Miles Morales och det senaste Ratchet & Clank släpptes sådär ett halvår från varandra.

Insomniac är en effektiv studio.

Jag misstänker att de arbetar på ett PSVR2-spel också.

De är absolut effektiva och kompetenta, studion växer väl också skulle jag tro. Min tanke är att beroende på när Spider-Man 2 släppa, så vill de kanske inte släppa Wolverine också.
Miles Morales släpptes 12:e november 2020 och Ratchet & Clank 11:e Juni 2021, så ett drygt halvår vore inte orimligt.

Får de ut Spider-Man strax innan sommaren/under sommaren, så kanske Wolverine vore lagom till vintern/jul. Playstation har ju ett intresse av att lansera spel med "lagom" mycket tid mellan, så att intresset bibehålls för konsolen.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Tänkte också på Miles/R&C, men skillnaden här är ju att det är specifikt två stycken superhjältespel det handlar om. Därför vill de förmodligen hålla i sär släppen lite, så att de inte äter upp varandras intäkter från de som köper tidigt.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Vet inte om Wolverine passar särskillt bra i ett eget spel då han är en entrickshäst som hackar sönder allt och är i princip odödlig (om han nu inte blivit av med den förmågan vilket han blivit ett tiotal gånger i serierna). Om miljöerna är förstörbara och man får köra en del stealth/lönmord med blir det dock intressantare

Avstängd

Kommer floppa

Skribent
Skrivet av Majorkraft:

Vet inte om Wolverine passar särskillt bra i ett eget spel då han är en entrickshäst som hackar sönder allt och är i princip odödlig (om han nu inte blivit av med den förmågan vilket han blivit ett tiotal gånger i serierna). Om miljöerna är förstörbara och man får köra en del stealth/lönmord med blir det dock intressantare

Wolverine: Origins är en klockren titel med allas vår Logan i huvudrollen! Kom till ps3/x360 och var riktigt imponerande med synlig regenerering och väldigt underhållande strider. Ett av de bästa licensspelen!

Har för mig att spelet var under utveckling och kopplades ihop med filmen, som har samma namn, senare. En otroligt medioker rulle.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Wolverine: Origins är en klockren titel med allas vår Logan i huvudrollen! Kom till ps3/x360 och var riktigt imponerande med synlig regenerering och väldigt underhållande strider. Ett av de bästa licensspelen!

Har för mig att spelet var under utveckling och kopplades ihop med filmen, som har samma namn, senare. En otroligt medioker rulle.

Även till PC. Riktigt trevligt spel!

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Kommer floppa

Jag har mycket svårt att tänka mig att detta spel kommer floppa. Marvel-trenden är stark och Wolverine är en otroligt populär karaktär. Insomniac har dessutom gjort några riktigt bra spel på sista tiden. Hype + att insomniac man leverera ett bra spel kan inte annat än bli en kassako.

1
Skriv svar