Gotham Knights-recensionerna är hyfsade, men inte mer än så

Robot
Gotham Knights-recensionerna är hyfsade, men inte mer än så

Lever definitivt inte upp till Arkhams toppar.

#gotham-knights


Medlem

Jag kollade på Digital Foundries video och det såg verklingen inget vidare ut. Styltigt, livlöst och kan inte ens hålla stabila 30fps. Series X har stora dippar där frameraten går ner så lågt som till 20fps.

Inaktiv

Får nog bli på rea senare för min del då.

Medlem
Medlem

Äsch då.. Satt och hoppades lite på att dom skulle smälla av en karamell.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Var inte speciellt hypad, men ändå trist. Brukar gilla såna spel. Kanske testar strax under 2h och drar en refund.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Jag kollade på Digital Foundries video och det såg verklingen inget vidare ut. Styltigt, livlöst och kan inte ens hålla stabila 30fps. Series X har stora dippar där frameraten går ner så lågt som till 20fps.

https://www.youtube.com/watch?v=Z6Vno8r4cN8&t=904s

Dippar på Series X men inte på Series S?
Va tusan, vi har haft många spel under åren som ser bättre ut än så här och funkat bättre.
Det är ju inte ens någon trafik eller mängder av fotgängare att prata om på gatorna heller.

Medlem
Medlem

Tidsbrist och RT implementering och pengakåta investerare tror jag är den stora boven i Dramat. Spelet skulle behövt minst en 6 månader till i ugnen. Får de tid kan de säkert Imlementera 60 FPS mode. Och först då kommer jag röra det här spelet.

Medlem

Ingen stabil fps och laddtider på 20sek. Så uppenbart att det är ett old-gen spel med en dålig port till current-gen.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Lever definitivt inte upp till Arkhams toppar.

#gotham-knights


Fan också!

Medlem

Så blir det med ett batman spel utan självaste batman.

Medlem

Förstår verkligen inte varför dom inte byggde vidare på samma typ av combat som i arkham spelen.

Avstängd

Det kunde man nästan räkna ut med baken från första trailern. Trist dock :/

Medlem
Skrivet av Waliant:

Jag tror precis som SkillUp att detta var tänkt som en kopia av Avengers-spelet, fast i Gotham. Efter fiaskot med det spelet så blev det ett singleplayer-spel byggt på en live service-grund. Katastrof.

CIterar mig själv


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Hah ja inte undra på de slopade 60fps då de inte ens klarar hålla stabila 30fps.
Vet inte vilka som utvecklar detta spel men verkar verkligen vara talanglösa devs.

Inaktiv

Testade spelet idag hos en polare.
Det är ju inte såå illa ändå.
Lite prestandaproblem då förstås, och repetitivt. Märks att det var tänkt att va ett live service.
Men jag vet inte, det var ganska kul. Dock kanske vi spelade en rolig bit i storyn.
Vi fick nita ett stort gäng inmates i en prison riot till nån halvkass punk-version av La Vida Loca.
Finns ju inget bättre än att ha ett rejält brawl till ösig musik.

Går det ner till 30€ och de patchar bort lite stutters blir det säkert ett köp framöver.

1
Skriv svar