I dag släpps COD: Modern Warfare 2-kampanjen

Robot
I dag släpps COD: Modern Warfare 2-kampanjen

Men bara om man har förhandsbokat digitalt.


Medlem

749+ kr... har fan inte råd med spel längre. Får förlita mig på Game Pass :'(


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

749+ kr... har fan inte råd med spel längre. Får förlita mig på Game Pass :'(

Skippa Game Pass i 5-6 månader så har du råd med MW2.

Edit: alternativt pausa Game Pass och eventuella serietjänster i en månad och skippa någon utelunch här och där så har du råd på en månad

Medlem
Skrivet av Thane:

Skippa Game Pass i 5-6 månader så har du råd med MW2.

Edit: alternativt pausa Game Pass och eventuella serietjänster i en månad och skippa någon utelunch här och där så har du råd på en månad

Eller köp spelet på skiva (helst begagnat redan) spela igenom och sälj för typ samma pris som man köpte det för.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Eller köp spelet på skiva (helst begagnat redan) spela igenom och sälj för typ samma pris som man köpte det för.

Spelet finns inte på skiva till PC.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Spelet finns inte på skiva till PC.

Antog det var till konsol med tanke på signaturen personen i fråga hade.
På pc har ju begagnathandeln av spel länge varit rätt död.
Man bör köpa spel på skiva så länge det går till konsol annars blir man fast med priserna som sony/MS vill ta i sina butiker vilka brukar vara några hundralappar högre samt att spelen kan sluta existera när de inte orkar hosta filerna på servern längre.

Medlem

Vet någon hur de är med CoD points om man köper MW2 på steam och har dom andra cod på Bnet. Har hört båda att man får tillgång till dom i MW2 och att dom inte flyttas efter som dom är plattform specifc.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

749+ kr... har fan inte råd med spel längre. Får förlita mig på Game Pass :'(

Gamepass är onekligen svårslaget i dagsläget.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Thane:

Skippa Game Pass i 5-6 månader så har du råd med MW2.

Edit: alternativt pausa Game Pass och eventuella serietjänster i en månad och skippa någon utelunch här och där så har du råd på en månad

Jo, jag uttryckte mig väl egentligen lite "dramatiskt" och klumpigt. Självklart har jag råd med det spelet om jag _verkligen_ ville, det är nog bara det att ... fan det börjar verkligen bli dyrt med spel. Lite som att man har svårt att motivera köp direkt nuförtiden.

Skrivet av Lilagröt:

Antog det var till konsol med tanke på signaturen personen i fråga hade.
På pc har ju begagnathandeln av spel länge varit rätt död.
Man bör köpa spel på skiva så länge det går till konsol annars blir man fast med priserna som sony/MS vill ta i sina butiker vilka brukar vara några hundralappar högre samt att spelen kan sluta existera när de inte orkar hosta filerna på servern längre.

Stämmer med konsol, och köper helst fysiska kopior också av just den anledningen. Plus jag gillar fortfarande spelfodralen i bokhyllan.

Skrivet av Waliant:

Gamepass är onekligen svårslaget i dagsläget.

Håller helt med dig! Har varit enorm speltorka för mig de senaste månaderna men nu kom ju nya Plague Tale som man kan dra igång och köra direkt. Underbart.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Inaktiv

Ett tips om för att få ner kostnaderna på spel (Xbox/PC) är att tjäna Microsoft Rewards poäng. Förr när jag läste om folk som höll på med det tänkte jag att äh, vem orkar pyssla med det och lönar det verkligen sig?

Men det gör det. Det är enkelt som fan att tjäna ihop dom och det går fort. På ca. 3 mån har jag tjänat ihop till 3 st á 60kr presentkort som jag tänkte lägga på nya Call of Duty. Dom 180kr gör en del på priset.

Det enda man behöver göra främst är att använda Microsoft Edge. Göra några Bing sökningar varje dag, både från datorn och mobilen för att maxa poängen. Sen kan man få en massa bonuspoäng t ex i Rewards appen på Xbox. Vet inte hur det är med PC i det fallet.

Medlem

Har kört lite grann men gillar inte alls kampanjen, smyger i stort sätt hela tiden. Köra bil och undvika minor. Snubbar med skydd som man måste få headshot på. Tyvärr det här var ingen höjdare direkt...
Infinity Ward brukar vara super på multiplayer fronten så hoppas det är hästlängder bättre än kampanjen.

Medlem

Mitt har crashat en gång per timme..


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Avstängd

Kampanjen är 6 h lång och uppdragen är tråkigasom fan med dum AI.

1
Skriv svar