Resident Evil 4-remaken är "ungefär lika lång" som originalet

Robot
Resident Evil 4-remaken är "ungefär lika lång" som originalet

Remaketrean har bitvis fått svidande kritik.

#resident-evil-4


Medlem

För att aldrig ha spelat originalet av RE3, hade jag definitivt ingen kritik mot remaken. Mer av samma som RE2 remake (som jag körde back-to-back) vilket var en fantastisk upplevelse som helhet

Förstår de som jämför med originalet dock (när man skär bort content på gott och ont).

Medlem

Både tvåan och trean tog mig ca 6 timmar (3h in-game) att klara, så det är välkommet med ett längre spel.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av MLundin:

För att aldrig ha spelat originalet av RE3, hade jag definitivt ingen kritik mot remaken. Mer av samma som RE2 remake (som jag körde back-to-back) vilket var en fantastisk upplevelse som helhet

Förstår de som jämför med originalet dock (när man skär bort content på gott och ont).

Samma här. Lirade inte heller originalet back in the day™. 3an var riktigt välgjort men man märkte att det var kortare speltid än RE 2.

Jag är så djävulsk taggad inför remaken av Resident Evil 4.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Det enda lite negativa jag minns med RE4 är att det möjligen är aningen för långt.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det enda lite negativa jag minns med RE4 är att det möjligen är aningen för långt.

Ja, det är väl ett av få spel i serien som inte går att springa igenom på några timmar. Och ön man kommer till i slutet är dessutom den sämsta biten i spelet enligt dom flesta, så ska bli intressant att se om dom förbättrar den biten på något sätt.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det enda lite negativa jag minns med RE4 är att det möjligen är aningen för långt.

Ön hade väl inte behövts men jag skulle inte vilja ta bort någon del alls från 4an

Spelet ser ju ut att vara tillräckligt annorlunda för att rättfärdiga ett köp. Väldigt mycket mörkare också vilket jag uppskattar.

Medlem

Ungefär kan va vad som helst. Tippar på att de kommer va 4-6 timmar mindre

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Ön hade väl inte behövts men jag skulle inte vilja ta bort någon del alls från 4an

Spelet ser ju ut att vara tillräckligt annorlunda för att rättfärdiga ett köp. Väldigt mycket mörkare också vilket jag uppskattar.

Instämmer på detta! Rullade igenom RE4 förra året för första gången. Förstår de som uppskattar ”daylight”-viben i originalet för setting, men föredrar också mörkare för mer skräck och immersion. Originalet kändes liiite för arkadigt, vill leva mig in mer i världen och atmosfären 🙂

Medlem

Jag är mäkta förvånad om remaken är lika lång som originalet för det var långt som fan vad jag minns. Vet inte om jag såg i syna eller nått men det man fick se av Capcoms visning igårnatt så verkar det som dom ändrat lite i miljö på vissa ställen och kanske ändrat storyn också?

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Har de sagt om det kommer finnas andra små spelbara perspektiv som i tvåan?

Har inte sagts något om det men rimligen borde det finnas med i remaken. (Tex när man spelar som ada)

1
Skriv svar