Platinum Games bryter tystnaden

Robot
Platinum Games bryter tystnaden

Tackar alla som varit involverade i serien.

#Bayonetta-3, #platinum-games


Medlem

Har man inget vettigt att säga kan man lika gärna vara tyst.

Detta gäller så klart även mig och därför kommer jag inte skriva något mera här.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Känns det inte egoistiskt att be fans att bojkotta spelet för att hon själv inte är med längre?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av lonian:

Känns det inte egoistiskt att be fans att bojkotta spelet för att hon själv inte är med längre?

Förstår ju att hon är besviken. Men det är lite som att slå sönder alla leksaker i sandlådan när du går hem för att inte några andra barn ska kunna leka med dem.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Förstår inte riktigt varför det ska bli en stor grej, hon tackade nej till ett jobb pga lönen. Det är inte första eller sista gången nåt sånt händer.

Medlem
Skrivet av Gutface:

Förstår inte riktigt varför det ska bli en stor grej, hon tackade nej till ett jobb pga lönen. Det är inte första eller sista gången nåt sånt händer.

Den stora grejen är väl att hon uppmanade till bojkott och kastade skit och vad det verkar som lögner mot Platinum Games? Jag har inte orkat följa den här skitstormen ingående men det är så jag uppfattat det.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Den stora grejen är väl att hon uppmanade till bojkott och kastade skit och vad det verkar som lögner mot Platinum Games? Jag har inte orkat följa den här skitstormen ingående men det är så jag uppfattat det.

Så jag också uppfattade det. Hon sa något om att hon bara skulle få 4k USD för rollen som Bayonetta men att det egentligen var 4K per 4h session varav flera var planerade.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Så jag också uppfattade det. Hon sa något om att hon bara skulle få 4k USD för rollen som Bayonetta men att det egentligen var 4K per 4h session varav flera var planerade.

Hon kanske missuppfattade jobberbjudandet, tackade nej och blev sur när de fortatte utan henne.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tvilar på att Jennifer Hale är en speciellt "billig" röstskådis att anlita, om det nu skulle vara lön det handlade om. Måste ju vara något annat som pyr där...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Har man inget vettigt att säga kan man lika gärna vara tyst.

Detta gäller så klart även mig och därför kommer jag inte skriva något mera här.

Jag tycker i för sig att det du skrev låter rätt vettigt.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Så jag också uppfattade det. Hon sa något om att hon bara skulle få 4k USD för rollen som Bayonetta men att det egentligen var 4K per 4h session varav flera var planerade.

Hon har förmodligen en manager, och en väldigt inkompetent sådan om det nu handlar om ett missförstånd. Hade varit intressant att veta vad hon fick i lön för de andra två spelen.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Förstår ju att hon är besviken. Men det är lite som att slå sönder alla leksaker i sandlådan när du går hem för att inte några andra barn ska kunna leka med dem.

Konstig take men okej.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Först levererar Taylor sin version av händelsen och alla ställer sig på hennes sida, kort därefter kommer Platinum med sin version och alla byter hastigt sida till deras. Som vanligt vid internetargument vore det nog smakfullt att invänta alla aspekter och information innan man tar parti.

Det man kan säga med säkerhet verkar vara:
1. Taylor, som tidigare gjort rösten till Bayonetta, fick ett erbjudande hon tackade nej till.
2. Hale, betydligt mer erfaren och meriterad inom yrket, fick ett erbjudande hon tackade ja till.

Innan man sågar eller hyllar någon torde man åtminstone veta:
1. Vad var Taylors kompensation för Bayonetta 2
2. Vad var erbjudandet hon fick för att göra Bayonetta 3.
3. Vilket erbjudande fick Hale för att göra Bayonetta 3.

Därefter torde det vara betydligt lättare att träffsäkert allokera egenskaper som ”girig”, ”snål” m.m.

eld
Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Först levererar Taylor sin version av händelsen och alla ställer sig på hennes sida, kort därefter kommer Platinum med sin version och alla byter hastigt sida till deras. Som vanligt vid internetargument vore det nog smakfullt att invänta alla aspekter och information innan man tar parti.

Det man kan säga med säkerhet verkar vara:
1. Taylor, som tidigare gjort rösten till Bayonetta, fick ett erbjudande hon tackade nej till.
2. Hale, betydligt mer erfaren och meriterad inom yrket, fick ett erbjudande hon tackade ja till.

Innan man sågar eller hyllar någon torde man åtminstone veta:
1. Vad var Taylors kompensation för Bayonetta 2
2. Vad var erbjudandet hon fick för att göra Bayonetta 3.
3. Vilket erbjudande fick Hale för att göra Bayonetta 3.

Därefter torde det vara betydligt lättare att träffsäkert allokera egenskaper som ”girig”, ”snål” m.m.

Yep, fortfarande oklart vad som faktiskt har hänt här.

Men en sak stämmer ändå: Kampen för bättre ersättning för röstskådespelare har ju tagit lite stryk nu när mobben har flyttat över till företagens sida.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Så jag också uppfattade det. Hon sa något om att hon bara skulle få 4k USD för rollen som Bayonetta men att det egentligen var 4K per 4h session varav flera var planerade.

Enligt samma rapport ska hon dock ha velat ha ett 6 siffrigt belopp samt en del per sålt spel istället.

Hon ska sedan också tackat nej en mindre roll i spelet senare.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Först levererar Taylor sin version av händelsen och alla ställer sig på hennes sida, kort därefter kommer Platinum med sin version och alla byter hastigt sida till deras. Som vanligt vid internetargument vore det nog smakfullt att invänta alla aspekter och information innan man tar parti.

Det man kan säga med säkerhet verkar vara:
1. Taylor, som tidigare gjort rösten till Bayonetta, fick ett erbjudande hon tackade nej till.
2. Hale, betydligt mer erfaren och meriterad inom yrket, fick ett erbjudande hon tackade ja till.

Innan man sågar eller hyllar någon torde man åtminstone veta:
1. Vad var Taylors kompensation för Bayonetta 2
2. Vad var erbjudandet hon fick för att göra Bayonetta 3.
3. Vilket erbjudande fick Hale för att göra Bayonetta 3.

Därefter torde det vara betydligt lättare att träffsäkert allokera egenskaper som ”girig”, ”snål” m.m.

Word.

Skrivet av eld:

Yep, fortfarande oklart vad som faktiskt har hänt här.

Men en sak stämmer ändå: Kampen för bättre ersättning för röstskådespelare har ju tagit lite stryk nu när mobben har flyttat över till företagens sida.

"Mobben" är nog en passande beskrivning av engagerade men aningslösa människor Inga Bekräftade siffror har väl nämnts annat än de runda tal som Taylor skrev om, och jag (som knappt är engagerad nog att skriva detta) har inte hört vad Hale kommer få, men vi kan ju inte ens veta med säkerhet att "Kampen för bättre ersättning för röstskådespelare har ju tagit lite stryk", även om det brukar bli så när företag själva får välja...de är ju inte kända för att försöka tvinga på sina anställda Mer pengar.

Suck, vilken intetsägande kommentar från mig egentligen...jag ville nog bara prata :/

Medlem

"Förra veckans stora spelnyhet" känns lite överdrivet, det har väl mest handlat om en tidigare anställd som är lite bitter


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Problemet är att vissa röstskådespelare tror att de är Hollywoodstjärnor, där det absolut spelar roll vem som skådespelar, men i praktiken bryr sig 99,9% inte vem som är VA i ett spel. Det är därför orimligt att tro att man ska få liknande villkor. Hellena Taylor fick hybris, flög för nära solen och störtade till marken.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Geeks Gaming

Vänta nu här…
https://twitter.com/hellenataylor/status/1584415580165054464?...

Så det var inte alls 4000$ det gällde? Det gällde alltså 15000$??

4000$ gällde alltså en Cameo när hon tackat nej till 10000$, fått ett nytt erbjudande om 15000$ som hon också tackade nej till?

Nu blir jag förvirrad 🤔

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Vänta nu här…
https://twitter.com/hellenataylor/status/1584415580165054464?...

Så det var inte alls 4000$ det gällde? Det gällde alltså 15000$??

4000$ gällde alltså en Cameo när hon tackat nej till 10000$, fått ett nytt erbjudande om 15000$ som hon också tackade nej till?

Nu blir jag förvirrad 🤔

Ja hon har ställt till det ordentligt för sig minst sagt.

1
Skriv svar