A Plague Tale: Requiem

Medlem

Fantastiskt snyggt spel som jag verkligen gillar, men känns något för långt men vi får se.

Medlem
Skrivet av krille1986:

Fantastiskt snyggt spel som jag verkligen gillar, men känns något för långt men vi får se.

Mm, känns ganska långt för att vara ett linjärt spel.
Open World är t.ex. oftast långa men då är det en stor värld man utforskar.
Har kommit lite över halvvägs nu och måste säga att spelet blir mer intressant desto längre man kommer. Nya fantastiska miljöer uppenbarar sig hela tiden. Man bara wow!

Så man ska inte ge upp om det blir lite tradigt i vissa delar av första timmarna, det utvecklar sig och blir mer varierat senare tycker jag.

Medlem

Soft spel men blir galen på AI, det är lite trist när den luktar vart du är.

"they could be hiding anywhere" Sen går dom rakt mot dig i sitt val av 360 grader hur tyst du än förflyttat dig.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Soft spel men blir galen på AI, det är lite trist när den luktar vart du är.

"they could be hiding anywhere" Sen går dom rakt mot dig i sitt val av 360 grader hur tyst du än förflyttat dig.

Mm, jag håller helt med. Ser ut som AAA, men spelmekaniken doftar AA.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Najkan:

Soft spel men blir galen på AI, det är lite trist när den luktar vart du är.

"they could be hiding anywhere" Sen går dom rakt mot dig i sitt val av 360 grader hur tyst du än förflyttat dig.

Mm, både det och att det känns som man manövrerar ett kassaskåp när man ska försöka sig på att finta dom.

Som tur är resten av spelet brilliant. Var länge sen hakan trilla såhär långt ner så ofta.

Medlem

Då var jag färdig med detta spel. Jag tycker det är lite "bigger and better" än första spelet. Jag håller med i kritiken att spelet ibland blir lite för mycket story, men jag tar hellre det i ett spel som detta än motsatsen. Liksom i första spelet tröttnar jag ibland på Hugo men spelteamet har en god balans innan "ungen" blir för tjatig

För det mesta prickar teamet in bra tempo i striderna och variationen gör att gameplay sällan känns upprepande. Det är tummen upp att spelet belönar beroende på hur du angriper situationerna.

Överlag ett riktigt bra spel så gillade man 1an så är det helt enkelt mer av det goda och lite till. Gillar man inte 1an, hur man nu inte kan göra det, så vet jag inte vad som skulle göra att man skulle gilla 2an mer.

Medlem

Provade precis nu, men stängde av för det var för mycket lall i början. Mycket springa runt, och livet är loppan. Börjar påminna om AC3s intro. Kommer prova det igen senare men är 2 koppar kaffe in och vill verkligen göra något, inte springa runt i en cutscene. På återseende!

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Provade precis nu, men stängde av för det var för mycket lall i början. Mycket springa runt, och livet är loppan. Börjar påminna om AC3s intro. Kommer prova det igen senare men är 2 koppar kaffe in och vill verkligen göra något, inte springa runt i en cutscene. På återseende!

Halva spelet är sådant hehe. Inte leva loppan men lugnare passager där man får lära känna karaktärerna och världen.
Är på kapitel 14 av 17.
Mycket i detta spelet är att leva sig in i medeltiden och titta på världen dom byggt upp, supa in atmosfären och lyssna på berättandet. Mer än första spelet skulle jag säga. Så beror på vilken sorts spelare man är om man gillar det eller inte.

Inte allas kopp av kaffe kan jag tänka mig. Vissa vill ha mer action ala souls osv.
Det är action såklart men mindre än man kanske förväntar sig.

Medlem

Jävla spel fick mig att beställa ett 3090 nu 😑


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Verkar vara svårt att få tag på första spelet på skiva till Ps5, ville köra första innan.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Jävla spel fick mig att beställa ett 3090 nu 😑

😂

Det är jättesnyggt på 2080 så du kommer nog leva livet.

Jag körde 2080, 4K, 60 fps på båda spelen. Det är snyggare o flyter bättre på nya! Bättre optimerat kanske.

Medlem

Riktigt uselt att överallt står det att raytrracing ska finnas så finns det inte ens och utvecklarna och även nvidia är tysta om det?

Medlem
Skrivet av Najkan:

😂

Det är jättesnyggt på 2080 så du kommer nog leva livet.

Jag körde 2080, 4K, 60 fps på båda spelen. Det är snyggare o flyter bättre på nya! Bättre optimerat kanske.

Wuut jag har ett 2080s men får inte konstant 60fps med dlls på (kanske bero på annat oxå har fet input lagg med handkontroll)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Wuut jag har ett 2080s men får inte konstant 60fps med dlls på (kanske bero på annat oxå har fet input lagg med handkontroll)

Första spelet hackade ibland, det nya kör jag typ allt på medium. Känns som 60, inte kollat upp om det faktiskt är det men störs inte av lagg / hackig bild.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Första spelet hackade ibland, det nya kör jag typ allt på medium. Känns som 60, inte kollat upp om det faktiskt är det men störs inte av lagg / hackig bild.

Okej 👌
Men beställde ett 3090 bra pris nu? 13000kr 4090 är la bara att glömma 26k och uppåt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

3090 är väldigt bra, lär ju hålla många år till! jag kör vidare på 2080 ett litet tag till..

Medlem

Jag är helt hooked på detta spel. Vackert som tusan (spelar på PS5), stämningsfull musik och bra ljudbild, samt skön mix av stealth plus lite action.

Och Fredriks recension är spot on och som alltid top notch-klass!

Medlem

Jag hade en del förväntningar på detta. Gillade 1:an, även om det var upprepande.

Men när jag nu spelat färdigt är jag inte särskilt imponerad. Väldigt lite nytt, samma gamla smyg som innan, tur man kan låsa upp crossbow och skjuta ner allt. En bra och mörk story, men det är i stort sett allt. Inget man kommer vilja spela om. Tråkigt ändå.

123
Skriv svar