Stephen King på Magellan

Stephen King på Magellan

För alla Stephen King-fantaster, finns här en trevlig dokumentär man kan se:

www.magellantv.com/watch/stephen-king-a-necessary-evil?type=v

Har du någon King-favorit?

Jag återkommer alltid till "The Stand" och "IT", dessa har en permanent plats i hjärtegropen. Han skriver mycket och ofta, och ger ut böcker innan man hinner läsa ut den senaste; men det är ett trevligt problem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Salems Lot


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

IT är min absoluta favorit. Hans sätt att beskriva vänskapen i losers club är fantastisk. Varelsen IT och dess ursprung dessutom väldigt fascinerande. Återkommer till den ungefär vart femte år, då jag har glömt bort tillräckligt för att det ska vara roligt att läsa igen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Av vad som gjorts till serie/film hittills är The Shining min absoluta favorit. Den hyfsat nya uppföljaren Dr Sleep var en riktigt bra fortsättning efter så lång tid.

I den andra kategorin ligger Talisman, riktigt bra bok med häftig värld. Netflix serie är i pre-production och jag hoppas verkligen att den blir av som planerat.

Medlem

Hade som många andra en Stephen King-period som spann över många år när jag var yngre. Misery, Benrangel samt Signal är väl de jag fastnat mest för, men även Lisey’s story och Revolverman-serien ligger mig varmt om hjärtat.

Medlem

Misery, både boken och filmen. Kathy Bates gjorde rollen perfekt, och det är en av få King-berättelser som inte involverar något övernaturligt väsen utan bara ren, mänsklig ondska.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Älskar skräck och givetvis då också Stephen King 😊 Dock finns det en del grymt bra filmer baserat på honom som inte är skräck också såsom Stand by me.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

11/22/63 är en favorit. Var tveksam när TV-serien kom ut, men gillade den med. Så vart lite bonus där! Den handlar om "Jake Epping". En kille som åker tillbaka i tiden för att försöka stoppa mordet på JFK.

Medlem

Genom Stephen King podden så hittade jag till Väckelse / Revival som är typ ”King gör Lovecraft” otroligt bra.

Annars är jag svag för Dark Tower böckerna.

Medlem

Film måste vara Maximum Overdrive kanske en av de dummaste filmerna från 80talet King i hela sin galenskap.

Dark tower böckerna tyckte jag var bra men böckerna runt om Derry är stämningsfulla de med.

Medlem

Djurkyrkogården! Har inte sett någon av filmerna men älskar boken! Hela premissen och sättet boken bygger spänning mot ett absolut brutalt klimax är världsklass i skräck för mig.

Blev också lite besatt av Wendigo efter jag läst den.

Medlem

Dark Tower-böckerna och Outsider är grymma.

Medlem

Skulle också säga IT. Väldigt intressant väsen och värld. Läste någonstans att en tv-serie baserat på IT är under produktion.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Skulle också säga IT. Väldigt intressant väsen och värld. Läste någonstans att en tv-serie baserat på IT är under produktion.

Håller tummar och tår för att det ryktet stämmer! Skulle göra sig MYCKET bättre som serie än film.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Håller tummar och tår för att det ryktet stämmer! Skulle göra sig MYCKET bättre som serie än film.

Hittade! https://www.moviezine.se/nyheter/det-blir-tv-serie-pa-hbo-max
Denna kommer utspela sig före IT.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Läckert! Finns ju gott om bakgrundshistoria att dyka i. Skulle kunna bli riktigt intressant. Hoppas att det blir bra 😁


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Älskar King.

Salems lot, Pet sematary, IT, The Shining, Pestens tid etc. Listan kan göras lång.

Hans short stories är fantastiska. Kan varmt rekommendera både Skeleton crew och Night shift. Odödliga samlingar med kortare berättelser som t.ex. Children of the corn, The Mist och The Mangler.

Medlem

Läste massvis med Stephen King som ung. Fick ett sug för någon månad sedan och har lyssnat på 11.22.63 och Fairytale på ljudbok. Nu skall jag påbörja den oklippta versionen av The Stand tror jag. Annars är några favoriter från ungdomen kortromanerna The body och Rita Hayworth and Shawshank Redemption samt romanerna The Long Walk och Misery.

1
Skriv svar