Resident Evil 4-remaken kommer ha färre quick time events

Avstängd
Skrivet av scaryfoot:

En remake. Igen.
*gääsp*

Du behöver inte köpa spelet vet du.

Medlem
Skrivet av ChrizHawk:

Du behöver inte köpa spelet vet du.

Va bra. Dom har redan fått mycket pengar av mig, då jag köpt över 20 Resident Evil. RE4 har jag köpt två gånger (PS2 och PS4)
Evil West däremot ser intressant ut.

Medlem

Sedan QTE ankomst har det fördummat mer än gjort nytta. Antingen spelar man eller tittar på film. Dessa två borde inte ha kombinerats från första början…


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, första gången 2005 (PS2), och senare remastern (PS4)
Jag känner yngre personer (som var för små när RE4 släpptes) som spelat remastern och dom tyckte att det var skitbra, och snyggt.
Men det finns en grafikhets nu som aldrig förr. Spelen blir bättre ju snyggare dom ser ut.
Den inställningen gillar spelbolagen. Dom tjänar pengar på det. Annars skulle dom inte lägga ner allt det jobbet på remakes. Dom skulle istället göra nya spel, med ny story. Inte återanvända.

Minns jag läste för nåt år sen om grafikkort eller liknande, som skulle kräva så mycket kraft att ett helt kvarter eller en stadsdel skulle släckas ner. Det är ju löjligt

Jag spelade om Resident Evil för några dar sen, och det är fortfarande ett bra spel. Trots gammal grafik. Kärnan i ett spel, att det är kul, atmosfären, är det viktigaste.

Du får inte glömma att många remakes också uppdaterar saker som kamera och kontrollen över den spelbara karaktären. Som jag skrev i någon annan tråd skulle jag gärna se en remake av Beyond Good and Evil i väntan på tvåan (som förmodligen aldrig kommer). För även om jag tycker att atmosfären och spelvärlden är fantastisk i spelet så har varken kontrollen av karaktären eller kamerakontrollerna åldrats särskilt bra. Jag spelade igenom HD versionen till PS3 för några år sen och det kändes väldigt gammalt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Spanska Loppan:

Fan vad gnälls över remakes. Låt bli att köpa spelet och håll käften.

Tycker det ser riktigt köttigt ut.
Skulle snarare vilja säga; så här ska en Remake serveras. Studera detta noggrant, Naughty Dog mfl.

Skrivet av scaryfoot:

Ja, första gången 2005 (PS2), och senare remastern (PS4)
Jag känner yngre personer (som var för små när RE4 släpptes) som spelat remastern och dom tyckte att det var skitbra, och snyggt.

Gillar RE4 skarpt, både på Gamecube, PS4 och Switch har jag köpt det till. Ja, och Wii också.
Förstår dock inte alls varför verren till PS4 och Switch kallas "Remaster". Det är ju inget som remastrats alls, det är PS2-versionen i högre upplösning. Lite som att säga att man spelar en remaster för att man tar sitt gamla spel till en starkare dator och i inställningarna ökar från 480p till 1080p

Daz
Medlem

Kommer inte att sakna Quick Time Events ifall det helt tas bort ur spelet. Jag har aldrig gillat QTE och alltid tyckt att det gjort spelen sämre.

Vill jag interagera med min underhållning vill jag spela ett riktigt spel med ordentliga kontroller och rörelsescheman för karaktären jag styr. Vill jag inte interagera med min underhållning kan jag titta på en film istället.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tycker det ser riktigt köttigt ut.
Skulle snarare vilja säga; så här ska en Remake serveras. Studera detta noggrant, Naughty Dog mfl.

Gillar RE4 skarpt, både på Gamecube, PS4 och Switch har jag köpt det till. Ja, och Wii också.
Förstår dock inte alls varför verren till PS4 och Switch kallas "Remaster". Det är ju inget som remastrats alls, det är PS2-versionen i högre upplösning. Lite som att säga att man spelar en remaster för att man tar sitt gamla spel till en starkare dator och i inställningarna ökar från 480p till 1080p

Suveränt när dom gör så med äldre spel, så att dom funkar bra i HD. Ico, Shadow of the Colossus, Quake är andra exempel.

Medlem
Skrivet av Spanska Loppan:

Fan vad gnälls över remakes. Låt bli att köpa spelet och håll käften.

Säga "håll käften" i ett diskussionsforum är kanske lite udda... Sedan tror jag en klar minoritet har kommenterat om reamakes: de flesta är här för att hylla QTE!

Medlem

Absolut bästa QTEn i något spel någonsin måste ju vara fingergun sekvensen i Tales of the Borderlands säsong 1. Annars tycker jag QTEs sällan tillför nåt förutom irritation. "slutbossen" i Dying Light är ju ett exempel på en skitnödig och opassande QTE sekvens.

Avstängd
Skrivet av scaryfoot:

Va bra. Dom har redan fått mycket pengar av mig, då jag köpt över 20 Resident Evil. RE4 har jag köpt två gånger (PS2 och PS4)
Evil West däremot ser intressant ut.

Evil west?

12
Skriv svar