Bayonetta-skådisen medger att hon erbjöds mer än hon hävdade

Robot
Bayonetta-skådisen medger att hon erbjöds mer än hon hävdade
Medlem

Sitta och tacka nej till 15k $ för en roll... Herre Gud, jaa Platinum hade säkert haft råd att betala mer men fan, att leva i en värld där man tackar nej till 15k $ för en röstskådespelar roll i ett trippel-A spel vilket är extremt svårt att uppnå i den industrin och många kan bara drömma att få den chansen. Sen gå ut på pissvider Twitter och klaga, smutskasta och förvränga sanningen.

Hon är inte stor inom industrin så att hon håller på så här säger mycket om hennes karaktär. Är en person inte tillräckligt känd för att ha en Wikipedia sida, vilket många C-listers tom har ska de fan inte gnälla över att de inte får mer än 15k $ för ett jobb.

Näe fan vad patetisk individ, bojkotta henne från industrin istället. Hon har ett drömjobb och beter sig så där. 0 respekt för det. Jennifer Hale är en av de bästa och en grym person, hon förtjänar jobbet mycket mer.

Medlem

”Jag ljög inte och om jag ljög så ljög jag bara lite!”

Hon överskattade sin position, utmanade och blev ersatt. Skulle nöjt sig när hon lyckades få upp löneförslaget från $10k till $15k.

Medlem

Med den informationen så blir det två tummar ner till Taylor då.

Medlem

Vilken jävla pajas.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent

Trams bortrensat. Håll er på mattan.

Medlem

Vi får väl hoppas att hennes nästa spel går med förlust. Då kan ju utgivaren helt enkelt bara dela med sig av fakturorna så det blir rättvist.

Medlem

Personligen förstår jag inte hur hon tänkte. Hon måste ju ha förstått att en anklagelse av det här slaget skulle undersökas.
Undrar om hon kan komma tillbaka efter det här.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Vad tjänar en VA normalt på ett AAA-spel?

Medlem

Haha! Blev erbjuden en stor summa, tackar nej, blir erbjuden mer men tackar nej igen... får det att framstå som det är företaget som är onda. Och att det är den som tackar ja till "hennes jobb" för att försörja sig som gör fel. Nä hon har verkligen gått från uppstickare med viss trovärdighet till mindre trovärdighet till verkligen noll trovärdighet. På vadå, en vecka? Bra jobbat. Hoppas ingen i spelbranschen anställer henne igen så mer professionella människor kan få chansen att jobba med det hon inte ens kan vara minsta tacksam för. Vilken nolla.

Avstängd

Hon karriärsmördade sig själv. Korkat.

Medlem

Så signalen hon skickar ut till industrin är att "om jag inte är nöjd med vad ni betalar mig så smutskastar jag er". Undrar hur många som vågar anlita henne för framtida projekt?

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Personligen förstår jag inte hur hon tänkte. Hon måste ju ha förstått att en anklagelse av det här slaget skulle undersökas.
Undrar om hon kan komma tillbaka efter det här.

Kanske hon inte trodde det hela skulle få så stort genomslag i spelmedia? Annars vet jag inte riktigt.

Medlem

Bayonetta är en omtyckt men ingen jättestor spelserie, och lönen måste ju ändå vara förankrat i verkligheten. $4000 kändes lite väl lite för hennes roll, men 15K, och även 10K, ligger på en rimlig nivå enligt mig. Känns som att hon skjutit sig själv i foten över detta och att hennes karriär är över.

Medlem

Om 6 månader

"Bayonetta röstskådis får inte några flera jobb"
"Det är spelindustrins fel" säger hon under en intervju"

Redaktör
Skrivet av Ozbaab:

Vad tjänar en VA normalt på ett AAA-spel?

En viktig fråga. Hennes "4 000 dollar" säger ingenting utan att veta vad röstskådisar brukar tjäna, hur mycket jobb det krävdes, osv. Nu blir det bara att vi tycker massa saker utifrån vad var och en känner inför siffran ca 50 000 spänn.


signatur
Medlem

Är det för en veckas jobb? En månad? 6 månader?

Skribent
Skrivet av Mattias.K:

Är det för en veckas jobb? En månad? 6 månader?

Enligt rapporten från Bloomberg handlade det om 4–5 dagar á fyra timmar.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

En viktig fråga. Hennes "4 000 dollar" säger ingenting utan att veta vad röstskådisar brukar tjäna, hur mycket jobb det krävdes, osv. Nu blir det bara att vi tycker massa saker utifrån vad var och en känner inför siffran ca 50 000 spänn.

Minimilön (för unionsmedlemmar) ligger på $950 för ett 4-timmarspass, så strax under $250/timme. Utgår vi från 5 pass så blir det $3000/pass eller $750 per timme. Dvs. som sämst mer än 3 ggr minimilön (4 ggr om det bara skulle krävas 4 pass).
Personligen tycker jag att 3-4 ggr minimilön inte direkt kan anses som dåligt betalt. För att kunna avgöra om det vore rimligt med ännu mer betalt behövs dock mer statistik på ersättning inom branschen, men har inte lyckats hitta någon sådan.

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Kanske hon inte trodde det hela skulle få så stort genomslag i spelmedia? Annars vet jag inte riktigt.

Ja så är det kanske.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Är det någon mer än jag som tänker att tidpunkten som valde att publicera sin kritik är lite konstig? Spelet släpps nu i oktober och hon väljer att twittra detta några veckor innan release. Hade det inte varit bättre att komma ut med den här informationen ungefär när hon fick erbjudandet? Innan inspelningarna började? Då kanske hon kunde ha förhandlat upp sin lön?
Tycker det är lite konstigt som sagt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Hon lyckades pressa upp sitt arvode med 50% på första försöket, blev sugen på att se hur mycket mer det kunde pressas upp genom att agera ultimativt och tacka nej, i hopp om att dem skulle återkomma med ett ännu saftigare anbud.

11 månader senare får hon reda på att hon blivit utbytt men erbjuds att göra en cameo för betydligt mindre pengar. Hon blir sårad och gråter ut på twitter. Det ser ut som att hon spelade ett högt spel och förlorade, klart det gör ont, men sånt är livet, man bör aldrig spela högre än vad man är redo att förlora.

Medlem

Twitter har förstört många röststarka människors karriärer. Jag tror vi bevittnar ännu ett exempel nu.

Redaktör
Skrivet av meanh:

Minimilön (för unionsmedlemmar) ligger på $950 för ett 4-timmarspass, så strax under $250/timme. Utgår vi från 5 pass så blir det $3000/pass eller $750 per timme. Dvs. som sämst mer än 3 ggr minimilön (4 ggr om det bara skulle krävas 4 pass).
Personligen tycker jag att 3-4 ggr minimilön inte direkt kan anses som dåligt betalt. För att kunna avgöra om det vore rimligt med ännu mer betalt behövs dock mer statistik på ersättning inom branschen, men har inte lyckats hitta någon sådan.

Se där ja.


signatur
Medlem

Welp, med tanke på att andra röstskådisar kommit fram och påpekat siffror som menar att hon i ljuset av detta ändå fått ett bra erbjudande ger jag till slut tummen ner till Taylor. Precis som andra i kommentarsfältet påpekat så är det inte ett erbjudande som gör det "omöjligt att leva" eller är "omänskligt."


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Enligt rapporten från Bloomberg handlade det om 4–5 dagar á fyra timmar.

150 tusen för 4-5 dagar?! Smart tjej

Medlem

Och vips så var all sympati borta. Vilken idioti.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Jag läste att hon tackade nej till 15k sen hörde hon inte av Platinum Games på 11 månader. Sedan kontaktade dom henne och erbjöd en liten biroll för 4k så det var det hon initialt pratade om. Fast man tycker att hon kunde varit tydligare.
Och när hon pratar om 450 miljoner dollar menar hon nog YEN? Jag tror att hon blandat ihop det hela.

Det är på ett sätt synd att “corporate overlords” nu fick rätt. Hade ju varit lite härligt om hon hade haft sant och rätt.

Kände att något va off redan i de första videon honsläppte på twitter. För mycket spela på känslor och prata om att man är värd mer för att men utbildat sig och tränat med de bästa människorna i branschen.

Skönt att det är uppklarat. Hon framstår som girig just nu.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Och när hon pratar om 450 miljoner dollar menar hon nog YEN? Jag tror att hon blandat ihop det hela.

Nja, Bayonetta IP:t som helhet har dragit in ca 450 miljoner USD. 450 miljoner yen är bara 3 miljoner USD.

Med IP:t som helhet pratar vi 1:an, 2:an, samtliga DLC och om jag tolkat det rätt, cameos i andra spel etc.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

12
Skriv svar