Fallout 4 uppgraderas gratis till PS5, Xbox Series X|S samt pc

Robot
Fallout 4 uppgraderas gratis till PS5, Xbox Series X|S samt pc

I väntan (och väntan) på Fallout 5?

#fallout-4


Medlem

Imponerande att det är gratis, med tanke på att varje nysläpp av Skyrim kostat några hundralappar.

Sen undrar jag vad det innebär att PC ska få en uppgradering också. Vi har ju redan 4K och högre framerates.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Imponerande att det är gratis, med tanke på att varje nysläpp av Skyrim kostat några hundralappar.

Sen undrar jag vad det innebär att PC ska få en uppgradering också. Vi har ju redan 4K och högre framerates.

Är inte spelet låst till 60fps? Det är väl mods som låser upp framerates om jag inte minns fel. Men alltid trevligt med förbättringar! Själv kan jag inte spela spelet då varken musen eller tangentbordet fungerar när spelet är igång. Har inte orkat trixa och fixa så hoppas denna uppdatering fixar detta😅

Medlem

Fallos 4*


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

No! Bethesda, No! Bad Company!
Jag spelar ju precis spelet med massa mods som folk gjort, bara för att få det spelbart. Håll nu era inkompetenta fingrar borta så jag kan njuta av eran produkt i fred!

Medlem

Känns ganska illa att vi närmar oss två år med nya konsolerna nu och fortfarande väntar på att spel ska få new gen-updates. Varför vill utvecklare vänta så länge? Samma sak med Witcher 3.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Imponerande att det är gratis, med tanke på att varje nysläpp av Skyrim kostat några hundralappar.

Sen undrar jag vad det innebär att PC ska få en uppgradering också. Vi har ju redan 4K och högre framerates.

Skyrim va också gratis vad snackar du om?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Skyrim va också gratis vad snackar du om?

Absolut inte. Jag har fortfarande versionen jag köpte 2011.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Absolut inte. Jag har fortfarande versionen jag köpte 2011.

Skyrim Special Edition var gratis för dom som redan ägde originalet när SE släpptes.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Skyrim Special Edition var gratis för dom som redan ägde originalet när SE släpptes.

Var inte det under förutsättning att man hade alla DLC eller nåt liknande?.. 🤔

Medlem
Skrivet av Rkraft93:

Är inte spelet låst till 60fps? Det är väl mods som låser upp framerates om jag inte minns fel. Men alltid trevligt med förbättringar! Själv kan jag inte spela spelet då varken musen eller tangentbordet fungerar när spelet är igång. Har inte orkat trixa och fixa så hoppas denna uppdatering fixar detta😅

Har för mig det är låst till 30 fps på PC. Finns nåt 60 fps fix men det funkade inte alls på min dator. As segt med 30 frames till PC spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har för mig det är låst till 30 fps på PC. Finns nåt 60 fps fix men det funkade inte alls på min dator. As segt med 30 frames till PC spel.

Spelet är låst till 120 fps. Spelade det för en timme sedan och det är vad min fps-counter visade. Försökte få upp det i 240, men över 120 verkar inte gå!

ZF
Medlem
Skrivet av Påskmust:

Känns ganska illa att vi närmar oss två år med nya konsolerna nu och fortfarande väntar på att spel ska få new gen-updates. Varför vill utvecklare vänta så länge? Samma sak med Witcher 3.

Tycker snarare det är utöver det vanliga.

Även om detta inte är den första kostnadsfria uppgraderingen så har det ju hittills trots allt oftast varit aningen "bättre kvalitet nästa remaster!" eller "det blir 100 spänn tack! :)".

Medlem

Köpte när det släpptes och spelade typ 2 tim. 🤣 Lika bra invänta uppgraderingen.

Medlem

Fallot 4, hittar inte det spelet.

(Oj innan alla dessa lurade människor inte kommer fatta ironin så säger Ironi.)


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Rkraft93:

Är inte spelet låst till 60fps? Det är väl mods som låser upp framerates om jag inte minns fel. Men alltid trevligt med förbättringar! Själv kan jag inte spela spelet då varken musen eller tangentbordet fungerar när spelet är igång. Har inte orkat trixa och fixa så hoppas denna uppdatering fixar detta😅

Om du använder en handkontroll till datorn, har du testat att antingen ändra från handkontroll till mus och tangentbord i spelmenyn, alternativt koppla ur den från datorn innan du startar spelet? Så är det nämligen för mig också när jag startar spelet första gången.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Känns ganska illa att vi närmar oss två år med nya konsolerna nu och fortfarande väntar på att spel ska få new gen-updates. Varför vill utvecklare vänta så länge? Samma sak med Witcher 3.

Tycker det är mer konstigt att folk sitter och väntar på "new gen update" till gamla spel.
Men det klart, hela den här generationen är konstig. Den verkar hitils mest varit till för att spela förra gens spel för dom konsolerna var så dåliga på prestera.

Själv skulle jag vilja att det kom nya spel som inte var anpassade för gammelkonsolerna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Var inte det under förutsättning att man hade alla DLC eller nåt liknande?.. 🤔

Korrekt. Annars fick man sonika hosta upp stålarna.

Ambassadör
Xbox

Härligt!

Alltid trevligt när spel hålls i gott skick längre och ingen extra kostnad heller, men det är det ju sällan från Xbox.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tycker det är mer konstigt att folk sitter och väntar på "new gen update" till gamla spel.
Men det klart, hela den här generationen är konstig. Den verkar hitils mest varit till för att spela förra gens spel för dom konsolerna var så dåliga på prestera.

Själv skulle jag vilja att det kom nya spel som inte var anpassade för gammelkonsolerna

Eller så spelar man även nya titlar men gillar att gå tillbaka till gamla favoriter och se dom i ny skrud. Är väl inte så konstigt? Har gjort samma sak när jag uppdaterat min PC också.

Men ja, jag kan hålla med om att nya spel inte borde släppas till gamla format vid det här laget.

Medlem
Skrivet av shadek:

Spelet är låst till 120 fps. Spelade det för en timme sedan och det är vad min fps-counter visade. Försökte få upp det i 240, men över 120 verkar inte gå!

Spelet är inte låst till 120 fps, testade precis detta men däremot buggar det ur över 60 fps, t.ex att dyrka upp lås.

Medlem
Skrivet av MickeV:

Spelet är inte låst till 120 fps, testade precis detta men däremot buggar det ur över 60 fps, t.ex att dyrka upp lås.

Yes, troligen som i Skyrim och Fallout 76 så är fysiken och spelets hastighet/tid kopplat till frameraten.

Hade man över 60 fps i Skyrim så kunde tex vagnen i intro sekvensen bugga ut och du kom aldrig fram till Helgen. I Fallout 76 sprang du snabbare om du hade högre framerate osv.

Medlem
Skrivet av MickeV:

Spelet är inte låst till 120 fps, testade precis detta men däremot buggar det ur över 60 fps, t.ex att dyrka upp lås.

Är det inte fallout 4 där fps på något sätt är kopplat till fysikmotorn så spelet kan flippa ur ordentligt om man moddar det för att få bättre fps? Vill minnas någon sådan diskussion 🤔

Medlem

Härligt det äntligen släpps från early access

Medlem
Skrivet av Skunke:

Är det inte fallout 4 där fps på något sätt är kopplat till fysikmotorn så spelet kan flippa ur ordentligt om man moddar det för att få bättre fps? Vill minnas någon sådan diskussion 🤔

Så var det även i 3an. Ja man fick modifiera i en fil för att låsa upp högre FPS man fick dessutom fixa en annan lösning från communityt för att fixa så det inte bugga ur med högre FPS.
Det kunde fortfarande bugga ur nångång då och då endå men gick bättre.
Det är Bethesda i ett nötskal. Bra spel men trasiga, dom som accepterar original är console peasants


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Trodde det skulle släppas nu. Jag tror dock jag kan tänka mig att testa spelet igen efter en uppgradering. Jag har inte spelat sen det först släpptes.

Bildskärmsguru
Thomas Ytterberg

Fallout 4 strävar efter 60 FPS med V-sync. Lite oväntat kan det med vissa skärmar, exempelvis LG:s OLED-TV, fungera i 120 FPS. Fast då blir det fel på fysiken. Först verkar allt flyta bättre som det blir med 120 FPS över 60 FPS. Sedan upptäcker man att det endast går att hoppa hälften så högt så att delar av världen inte längre går att nå, man fastnar på vissa hinder etc.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Så var det även i 3an. Ja man fick modifiera i en fil för att låsa upp högre FPS man fick dessutom fixa en annan lösning från communityt för att fixa så det inte bugga ur med högre FPS.
Det kunde fortfarande bugga ur nångång då och då endå men gick bättre.
Det är Bethesda i ett nötskal. Bra spel men trasiga, dom som accepterar original är console peasants

Fast nu går det ju iof att modda på konsol också. Visst, det finns inte lika mycket till konsol som till PC men 99% av pc-modsen är ju ändå kopior av varandra så. Console Peasants? 2022? Trodde sådant trams dog ut 2015…

Medlem
Skrivet av Skunke:

Fast nu går det ju iof att modda på konsol också. Visst, det finns inte lika mycket till konsol som till PC men 99% av pc-modsen är ju ändå kopior av varandra så. Console Peasants? 2022? Trodde sådant trams dog ut 2015…

Console peasant?
Vad ska man kalla det då


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag kör i 120 fps och i stort sett allting fungerar normalt, det enda som kan ställa till det är att jag i c:a 1 fall av 20 inte lyckas äntra en terminal, gubben står bara och trampar på stället och kontrollerna låses.

12
Skriv svar