Siffror pekar på att Uncharted är Sonys release-svagaste pc-släpp hittills

Robot
Siffror pekar på att Uncharted är Sonys release-svagaste pc-släpp hittills
Medlem

Jag är i alla fall inte sugen på att börja på del 4 i en serie. Jag har första versionen av ettan men orkar inte med den dåliga styrningen man har över karaktären i ettan så tänkte invänta den trilogin till PC.

Medlem

Ptja det är ju fjärde delen i en story-fokuserad serie


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Var ju svårt att ens få igång spelet för oss som satt på äldre gtx 1xxx.blev tvungen att nedgradera min drivare för grafikkortet för att få igång det. Trots detta var inte spelet strulfritt efteråt heller tror jag hade fem krascher.

Medlem

Faktiskt goda nyheter. God of War är grymt och ska lyckas på PC, liksom förhoppningsvis Bloodborne och Demon's Souls nån gång i framtiden, men Uncharted tycker jag är en väldigt överskattad serie.

Det ska inte vara en självklarhet att alla Playstationspel säljer bra på PC.


signatur

Memento Mori

Medlem

De borde ha släppt Nathan Drake Collection också.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Kanske skulle släppt ettan innan fyran?

Medlem

Uncharted är en ganska dålig spelserie så det förvånar inte mig faktiskt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag tänkte att kanske är spelet värt att skaffa nån gång ifall spelets omtyckta multiplayerdel följer med, men så läste jag att det inte är inkluderat! Flerspelarläge skulle ju vara skitkul på pc! Kanske är det därför en del valt att inte köpa det. Det är iaf en anledning till varför jag inte skulle köpa det.

Medlem

Fattar inte varför dom inte portade över 1-3 först... Visst, ettan har kanske inte åldrats så bra men det är ändå konstigt att förvänta sig att folk skulle vilja hoppa på fyran i en sån här serie.

ZF
Medlem
Skrivet av Arcadia:

Kanske skulle släppt ettan innan fyran?

Det heter troligen "UNCHARTED™: Legacy of Thieves Collection" av en anledning. Utan ett pip om 4 tills man läser en bit in brödtexten. Vilket ju få gör.

Detta är också första spelet att introducera Drake(s). Det börjar mer från början än något av de andra spelen, inklusive trean, så det är gjort för att vara ganska fristående med möjligheten att spela trilogin senare. Som en prequel ungefär som Star Wars del 1.

Antar det var tanken med det hela åtminstone.

ZF
Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Jag tänkte att kanske är spelet värt att skaffa nån gång ifall spelets omtyckta multiplayerdel följer med, men så läste jag att det inte är inkluderat! Flerspelarläge skulle ju vara skitkul på pc! Kanske är det därför en del valt att inte köpa det. Det är iaf en anledning till varför jag inte skulle köpa det.

Om den släpps så måste det vara som F2P, vilket då blir separat ändå. Blir nog mycket knorrande om betald eller gratis MP från endera sida annars.

Sony påstås ju dessutom satsa på en hel hög av sådana spel framöver, och då vore det rimligen enklare att använda befintliga säljbara (nåja, om siffrorna här säger något..) IP än att hitta på en massa nytt.

Medlem

Fjärde spelet är ju det sämsta i serien och priset är för högt för det lilla sidospåret Lost Legacy.

Medlem

Kanon spel men borde kostat mindre.

Medlem

dom skulle tagit med dom första 3 kanske darför..

Medlem

Har reggat 6 timmar i Steam men känns som jag har fått spela i 20 min. Cutscenes till förbannelse. Kul men matchar ju knappast betyget. Det är tydligt att det är storyn man betalar för, gameplayet känns 2009.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Har reggat 6 timmar i Steam men känns som jag har fått spela i 20 min. Cutscenes till förbannelse. Kul men matchar ju knappast betyget. Det är tydligt att det är storyn man betalar för, gameplayet känns 2009.

Det kan jag hålla med om, även om jag tycker om spelet för övrigt och resten av spelen i serien. Sen tror jag att jag har dött mer i Uncharted 4 på PC än vad jag gjorde i Elden Ring totalt halvvägs in i spelet enbart pga att eldstriderna är totalt obalanserade på högre svårighetsgrad, får släppa kontrollen och börja sikta med musen för att överhuvudtaget ha en chans och det är förjävla illa för ett spel designat för konsol.

Så många "vafaaaaan" dödsfall så jag minns inte när jag ragequitat i ett spel så hårt senast. Lirat igenom alla de gamla spelen på högsta svårighetsgrad och det var inte i närheten så jävligt som det här. Får hålla mig till Diablo IV betan.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Många verkar klaga på att spelet saknar stöd för ett antal Intel processorer ser jag.
Att de helt enkelt inte kan spela det. Det är ju kanske lite surt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Spelet är drygt sex år gammalt. Det har sålt 15-20 miljoner ex till PS4 och har ingått med PS Plus. Väldigt många som haft tillgång till en PS4 har spelat det.

Sedan tar det såklart emot för många nya spelare att gå rakt till den fjärde och sista (?) delen med Nathan Drake.

Medlem

Hela serien har känts ointressant enda sen starten.
En typiskt sån där överhypad spelserie som varit Sony exclusiv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Margy:

Spelet är drygt sex år gammalt. Det har sålt 15-20 miljoner ex till PS4 och har ingått med PS Plus. Väldigt många som haft tillgång till en PS4 har spelat det.

Sedan tar det såklart emot för många nya spelare att gå rakt till den fjärde och sista (?) delen med Nathan Drake.

Jag gissar de flesta redan spelat spelen på PS4. Uncharted är ju sådana spel som du spelar igenom en gång och är underhållen, men det finns inte så mycket som lockar tillbaka en att köra fler vändor. Dessutom, som du säger, spelen har även ingått i PS Plus.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inte jätteförvånande när det handlar om ett spel som är 6 år gammalt. Jag hade inte varit beredd att betala +500:- för detta spel på PC. Lite överdrivet men det är inte långt ifrån att du kan buda hem ett begagnat ps4 + spel på Tradera för den pengen.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Faktiskt goda nyheter. God of War är grymt och ska lyckas på PC, liksom förhoppningsvis Bloodborne och Demon's Souls nån gång i framtiden, men Uncharted tycker jag är en väldigt överskattad serie.

Det ska inte vara en självklarhet att alla Playstationspel säljer bra på PC.

Gow 4 var så tråkigt att jag slutade spela halvägs igenom spelet. Riktigt irriterande gameplay och kratos passar inte i rollen som farsa. Story och gameplay var så sjukt mycket roligare i dom gamla spelen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hela serien har känts ointressant enda sen starten.
En typiskt sån där överhypad spelserie som varit Sony exclusiv.

Uncharted 4 är för mig det bästa spelet jag spelat
Fantastisk grafik, bra story, bra animationer, bra karaktärer, bra musik. Jag har svårt att komma på vad mer man kan önska av ett spel. Till och med multiplayern var överraskande bra

Inget konstigt för mig att hoppa på 4:an .... Det verkar ju inte som man behöver så mycket backstory för att komma igång liksom

Kick as spel 5 av 5 är på 12 kapitlet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar