EA Sports investerar 11 miljoner dollar i damfotbollen

Gnällkuk
Skrivet av Majorkraft:

Min gamle kollega på jobbet säger att damfotboll är som att titta på kosläpp... Tråkig inställning

Det är ju isf den sämsta sågningen, att se kossor släppas loss på årets grönbete tror jag nog inte lämnar en själv orörd

Kul att de investerar i sporten, även om jag har svårt att se att dessa pengar räcker speciellt långt. Antar att det bara är i USA också, annars får väl ligorna varsin tröja typ. Damfotbollen har lång väg att vandra men den måste ju börja någonstans! Som någon var inne på så finns det ju helt klart potential.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Det är ju isf den sämsta sågningen, att se kossor släppas loss på årets grönbete tror jag nog inte lämnar en själv orörd

Kul att de investerar i sporten, även om jag har svårt att se att dessa pengar räcker speciellt långt. Antar att det bara är i USA också, annars får väl ligorna varsin tröja typ. Damfotbollen har lång väg att vandra men den måste ju börja någonstans! Som någon var inne på så finns det ju helt klart potential.

Kosläpp har ju mer action än de flesta sporter. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kosläpp har ju mer action än de flesta sporter. haha

Ja och det är ungefär som ett konstant målfirande till publikens extas. Mission failed med den liknelsen :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag tycker verkligen att FZ har bra medlemmar som håller forumet och kommentarsfältet vid liv på ett roligt sätt, men när det kommer till artiklar som handlar om framsteg för kvinnor eller representation inom spel så blir man fan orolig över en del av kommentarerna. Vad är ni för personer egentligen?

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Väldigt tråkig kommentar

EA är väl knappast några man behöver förklara varför min kommentar lades. Men visst. Att man ska ha nytt material att lägga in i lootlådefesten.

Avstängd
Skrivet av NJ9404:

Jag tycker verkligen att FZ har bra medlemmar som håller forumet och kommentarsfältet vid liv på ett roligt sätt, men när det kommer till artiklar som handlar om framsteg för kvinnor eller representation inom spel så blir man fan orolig över en del av kommentarerna. Vad är ni för personer egentligen?

Skribent
Skrivet av almblad:

Hmm, FIFA och EA Sports avslutade sitt förhållande i år, för att FIFA ville ha mer pengar än vad EA Sport var beredda att betala. Då FIFA tjänade cirka 150 miljoner dollar varje år på EA Sport, så tycker EA kan nog trycka in lite mer, men sen på andra sidan så kommer förmodligen inte damfotboll att håva in lika mycket pengar.

Helt plötsligt så börjar "EA" satsa på damfotboll... inte för att det är något fel, men känns rätt så passligt i konflikten med FIFA.

Allt görs ju för någon form av egen vinning, även om saker ändå kan göras för en bra sak. 11 miljoner kanske är en droppe i havet i fotbollssammanhang, men tror det ändå är en bra summa vad gällande damfotbollen. En satsning måste ju börja någonstans tänker jag och även om man kan säga mycket skit om EA så är de ett bra namn för att marknadsföra sport.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Äsch, tror inte på det där. Blir säkert en förlust.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Ja jag vet att det är 11, men med det politiska läget som gäller det var ju även därför att WHO hoppade över XI när det döpte covid virus varianter.

Man vår anpassa sig lite efter världsläget.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Ja jag vet att det är 11, men med det politiska läget som gäller det var ju även därför att WHO hoppade över XI när det döpte covid virus varianter.

Man vår anpassa sig lite efter världsläget.

Tyvärr förstår jag inte din parallell till varför numreringen 11 (XI) inte bör användas i detta fall.

Genren här, är den för gaming. Vilket är ett relativt neutralt väsen.

12
Skriv svar