Utvecklare hävdar att "många" studior vill skippa Xbox Series S-kompatibilitet

Avstängd
Skrivet av Freeman79a:

Vem då? Han som tog bort hela sitt twitter konto eller tweet-svaret till en legend i spelbranschen?

Jeff Gertsmann jobbade förut på GameSpot innan han fick sparken för han skrev en recension av Kane And Lynch. Han startade då GiantBomb.

Om han inte kan stå för sitt ord. Är det nog inte så värst sant.

Du tror inte han var tvungen att ta bort sina inlägg för att hans arbetsgivare vill fortsätta ha en bra relation till MS?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ehhh läs artikeln/nyheten igen. Det är just det det handlar om.

Intressant också att alla tweets är borttagna som ifrågasätter Series S:en på Jeff Gertsmann tweet från developers.

Du får tänka ett steg längre.
Det går inte dra jämförelse med Low end pc eller switch.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av micke1m:

Problemet är att folk ville ha en helt ny generation, inte ett litet snäpp upp. Nu utvecklas spel för Series S, PS5 och Series X får Series S spel med lite extra FPS eller upplösning. För ett överdrivet exempel, tänk om alla PS3 spel var tvungna att fungera på PS2 också, hade folk varit nöjda då med PS2 spel fast högre FPS och upplösning?

Fast sxs är en rätt rejäl höjning från xo. Cpu, minne, lagring osv. Gpun är den stora flaskhalsen mot xsx och även delvis minneshastigheten om jag tolkade tidigare inlägg rätt. Det känns som det är någon som trollat ordentligt och fått igång alla forumkrigare som börjar göra nånting stort av nåt som egentligen är litet. Jag har hittills inte läst ett enda inlägg som faktiskt tar upp en enda sak som inte går att utveckla till xsx och PS5 pga xss.

Avstängd
Skrivet av Kalliban:

Fast sxs är en rätt rejäl höjning från xo. Cpu, minne, lagring osv. Gpun är den stora flaskhalsen mot xsx och även delvis minneshastigheten om jag tolkade tidigare inlägg rätt. Det känns som det är någon som trollat ordentligt och fått igång alla forumkrigare som börjar göra nånting stort av nåt som egentligen är litet. Jag har hittills inte läst ett enda inlägg som faktiskt tar upp en enda sak som inte går att utveckla till xsx och PS5 pga xss.

Det är klart att du inte ser det för alla utvecklar för Series S, undantaget PS5 exklusiviteter.
Ratchet & Clank: Rift Apart hade sannolikt inte gått att göra på Series S. Eller hade krävt mycket jobb för att byggas om för den.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Vem då? Han som tog bort hela sitt twitter konto eller tweet-svaret till en legend i spelbranschen?

Precis.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Kalliban:

Fast sxs är en rätt rejäl höjning från xo. Cpu, minne, lagring osv. Gpun är den stora flaskhalsen mot xsx och även delvis minneshastigheten om jag tolkade tidigare inlägg rätt. Det känns som det är någon som trollat ordentligt och fått igång alla forumkrigare som börjar göra nånting stort av nåt som egentligen är litet. Jag har hittills inte läst ett enda inlägg som faktiskt tar upp en enda sak som inte går att utveckla till xsx och PS5 pga xss.

Ja, det luktar väldigt mycket FUD.

Är övertygad om att sannolikheten för att nästa generation kommer att ha en PS6 S är väldigt hög, undrar hur det kommer att låta då? Det är som vanligt.


signatur

Jump in.

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Så mycket salt.

OhNoItsAlex och FritangaPlays har gjort mig beroende.

Medlem

Lite nyfiken. Ni som är här som jobbar som spel-utvecklare (förståsigpåare som googlar behöver inte svara, googla kan även jag).
Hur stor är den faktiska skillnaden i att utveckla för xbox som mot pc med windows, och tror ni det blir skillnad framöver när xbox avdelningen hos ms verkar lägga sig i mer och mer (intryck jag fått iaf)?
Ps5 glömmer vi för stunden.

123
Skriv svar