Releasen för Silent Hill 2-remaken är närmre än vi tror

Robot
Releasen för Silent Hill 2-remaken är närmre än vi tror

Detta enligt Bloober-chefen.

#silent-hill-2


Medlem

Kul att det händer något kring Silent Hill. Men tycker tyvärr att detta spelet såg risigt ut. Fick ingen känsla för atmosfären och allt såg själlöst ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Inkluderar exklusiviteten även PC? Alltså kommer det på PC ett år efter PS5 eller avser detta endast andra konsoler?

Skribent
Skrivet av Dudinkalv:

Inkluderar exklusiviteten även PC? Alltså kommer det på PC ett år efter PS5 eller avser detta endast andra konsoler?

Oklart, men PC brukar ju vara undantaget från exklusiviteter så det kanske släpps samtidigt?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det släpps på PC, PS5 har bara exklusivitet före Xbox i ett år.

Citat:

Recommended:
Processor: Intel Core i7-8700K | AMD Ryzen 5 3600X
Memory: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® 2080RTX or AMD Radeon™ 6800XT

https://store.steampowered.com/app/2124490/SILENT_HILL_2/

Citat:

Additional Notes: Playing on recommended requirements should enable to play on Medium quality settings in 60 FPS or High quality settings in 30 FPS, in FullHD (or 4k using DLSS or similar technology).

Minimum är Nvidia 1080 och då kan man köra 1080p med low/medium i 30fps, så då kan man tänka att det blir snyggt, om inte annat?

Geeks Gaming

Har höga förhoppningar på detta!

Bloober har kanske inte haft så bra storytelling de senaste spelen men ack va de är bra på att fånga stämningen med ljussättning och miljöer.

Förhoppningsvis gör man underverk med detta när man redan har en solid story att luta sig mot

Medlem

Bloober har aldrig gjort ett särskilt bra spel. Slött och slappt av Konami att outsourca en remake av ett så ikoniskt spel till en intetsägande trist östeuropeisk spelstudio istället för att göra detta själva, med all den japanska magi som ett Silent Hill-spel kräver. Detta kan bli precis lika stort fiasko som Silent Hill Homecoming.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Bloober har aldrig gjort ett särskilt bra spel. Slött och slappt av Konami att outsourca en remake av ett så ikoniskt spel till en intetsägande trist östeuropeisk spelstudio istället för att göra detta själva, med all den japanska magi som ett Silent Hill-spel kräver. Detta kan bli precis lika stort fiasko som Silent Hill Homecoming.

Bloober är bra på det visuella men kanske inte lika vassa på att göra egna stories och mechanics (Observer tyckte jag dock var skitbra) vilket egentligen är exakt det som behövs från deras sida för att kunna göra en bra remake av ett spel som redan existerar tänker jag.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Bloober är bra på det visuella men kanske inte lika vassa på att göra egna stories och mechanics (Observer tyckte jag dock var skitbra) vilket egentligen är exakt det som behövs från deras sida för att kunna göra en bra remake av ett spel som redan existerar tänker jag.

Man kommer inte långt bara på det. Skulle väl vara i såna fall om Team Silent, om de nu finns var?, skötte allt vad gäller spelsystemen, berättandet och karaktärerna, och Bloober bara hjälper till med det tekniska. Men om det nu är en fullskalig remake så räddar det ju inte en medioker studio bara för att de har ett grundmaterial att jobba utifrån.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Man kommer inte långt bara på det. Skulle väl vara i såna fall om Team Silent, om de nu finns var?, skötte allt vad gäller spelsystemen, berättandet och karaktärerna, och Bloober bara hjälper till med det tekniska. Men om det nu är en fullskalig remake så räddar det ju inte en medioker studio bara för att de har ett grundmaterial att jobba utifrån.

Håller typ inte med. Grundspelet finns redan där, karaktärer, story, dialog, design, mechanics osv. Jobbar de bara utifrån det, bygger ut systemen lite och gör allt snyggare så är det galet mycket mindre än att bygga ett spel från grunden, vilket är anledningen till att jag tror att detta är precis rätt uppdrag för Bloober.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Håller typ inte med. Grundspelet finns redan där, karaktärer, story, dialog, design, mechanics osv. Jobbar de bara utifrån det, bygger ut systemen lite och gör allt snyggare så är det galet mycket mindre än att bygga ett spel från grunden, vilket är anledningen till att jag tror att detta är precis rätt uppdrag för Bloober.

Eftersom det är en remake av ett rejält gammalt spel så kan man ju anta att det kommer göras om från grunden, inte helt olikt Capcoms mycket lovande RE4 Remake. Då finns det mycket Bloober kan sjabla till. De kommer ju knappast att göra en karbonkopia av PS2-spelet, lyfta alla mellanselvenser och dialoger direkt från det etc. Blir ganska oroande då Bloober helt saknar den fingertopkänsla som team silent hade på den tiden.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Håller typ inte med. Grundspelet finns redan där, karaktärer, story, dialog, design, mechanics osv. Jobbar de bara utifrån det, bygger ut systemen lite och gör allt snyggare så är det galet mycket mindre än att bygga ett spel från grunden, vilket är anledningen till att jag tror att detta är precis rätt uppdrag för Bloober.

Exakt varför jag blir pepp på detta

1
Skriv svar