The Witcher får remake i Unreal Engine 5!

Robot
The Witcher får remake i Unreal Engine 5!

Geralt fyller 15 år i dag - grattis!

#cd-projekt, #the-witcher


Medlem

Kul nyhet!!!!

Har aldrig spelat ettan. Det här blev jag glad av.

Redaktör
Ponny

MEN GUD! Så jäkla kul. Visst, remakes och remasters kan stå en upp i halsen men är det något spel som förtjänar en nyversion så är det The Witcher. Fantastisk story, men svårspelat p.g.a. diverse stök och buggar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Otroligt kul nyhet! Har inte lirat första pga man inte är pc master race.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Hoppas samlarkorten är med i härlig 4k upplösning

Medlem

Förhoppningsvis pillar dom inte på manuset.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Fasen vad grymt! Ettan har inte åldrats särskilt väl, så det är fantastiska nyheter att det kommer en remake.

Medlem

Ettan är mitt favoritspel, inget som kunnat slå det än!

Medlem

Kul. Ettan har ju inte åldrats speciellt väl om man säger så. Det går ju att spela med lite trix, men kommer definitivt kolla in på detta om några år.

Medlem

Grymt!! Kommer att spela 👍

Medlem

Fantastiska nyheter!

Medlem
Skrivet av AblacK:

Hoppas samlarkorten är med i härlig 4k upplösning

LOL


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Riktigt skoj, spelade om ettan för något år sedan, och även om det kändes lite daterat spelmekaniskt så var det fortfarande en stabil upplevelse!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

It's not a lake, it's an ocean

Äntligen en remake att jubla åt! Har aldrig spelat det första spelet så det ska bli spännande.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Riktigt skoj, har försökt lira ettan ett antal ggr men har lagt ner då bl a kontrollen känts föråldrad och det var 2016.

Medlem

Intressant.
Väldigt stämningsfullt och atmosfäriskt spel.
Man köpte det lite på vinst och förlust när det kom, det blev en succé till slut.😊


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Trevligt !


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett klart köp,har orginalet på cd men har numera ingen cdläsare.
En fantastiskt rolig nyhet.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

FM-guru
F.d. Sisyr

Härligt! Spelet hade trilogins bästa manus men har åldrats sisådär i övrigt, så det känns som en bra kandidat för remake.

Hoppas vi slipper evighetslånga laddningstider utan en "enhanced edition" också.

Medlem

Fan vad kul nyhet. Äger originalet på Steam men har inte lirat det där. Det behöver en remake helt klart. Har kollat in spelet på YouTube.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Trevligt! Tyckte ändå om Witcher 1 var rätt bra även fast jag spelade det rätt sent. Är en upplevelse att spela igenom alla 3 på raken!
Vizima var hemskt dock..

Fragtjuv

signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Medlem
Skrivet av joelthor100:

Herregud haha! Det är som hela tråden är fulla av killar som nyss kommit in i puberteten. Skönt att det är lite mindre sånt nuförtiden
"Tjejerna har iaf. fina lökar." - Philip.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Haha den har jag inte läst… wow…

ELF
Medlem

Ska bli kul att se vad de kan koka ihop.
Körde TW1 för några år sedan och hade riktigt skoj med det. Dock med någon enstaka förbättringsmod.

Skrivet av zevile:

Herregud haha! Det är som hela tråden är fulla av killar som nyss kommit in i puberteten. Skönt att det är lite mindre sånt nuförtiden
"Tjejerna har iaf. fina lökar." - Philip.

Han måste ju ha menat de som gått och plockat lök i matlandet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Witcher 1 var okej, story var ganska hyfsad dock tyckte jag det spårade ur i slutet

Fattade inte varför de pratade om mänsklig evolution och ny istid som om det skulle dyka upp inom några år eller ens under deras livstid och de skulle fly detta till fots söderut, verkade helknäppt. Hela den "onda" personens agenda byggde på att de skulle flytta söderut med nya "supermänniskor" då han sett framtiden full med is. Antar att vädret och evolutionen i witcher världen bygger på magi som de inte förklarar ett jota av, minns att de nämnde white frost men de utvecklar inte det konceptet särskilt mycket. Tyckte bara det hela blev lite konstigt och väl långsökt/flummigt

Överlag så tyckte jag spelet var bra men att den stora svagheten var quests och städernas/banornas uppbyggnad. Typ som de ignorerat alla "framsteg" och gjort fetch return quests från typ gamla MMOs som var fruktansvärt linjära och tidsslösande.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Ett klart köp,har orginalet på cd men har numera ingen cdläsare.
En fantastiskt rolig nyhet.

Går nog att registrera nyckeln på GoG så kan man köra digitalt.
Men vi väntar väl på den här versionen istället..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

ELF
Medlem

TW1: Enhanced Edition är gratis hos GOG.
https://www.gog.com/game/the_witcher

De övriga två spelen ligger på 85% och 80% rea.
https://www.gog.com/game/the_witcher_2
https://www.gog.com/en/game/the_witcher_3_wild_hunt_game_of_t...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Har spelat ettan och det är jävligt tungt att komma in i stridssystemet. Detta ska bli intressant att följa.

1
Skriv svar