Remakes. Vilka spel vill ni se?

Medlem

Cannon Fodder eller Moonstone.

Känns som jag fått de flesta remakes jag vill ha.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Nästan allt som Westwood Games producerade, Looking Glass. Jag hade gärna sett Uncharted 1 - 3 i ny skrud.

Jag blir nästan alltid lite ledsen när jag tänker på Looking Glass Studios. Borde ju bli glad över allt de har gjort men jag blir istället ledsen över allt de kunde ha skapat om de funnits kvar.

Rune


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Condemned skulle vara roligt att få en liten uppdatering på, samt att det kommer till Ps. Kommer ihåg när jag fick hem mitt xbox 360 och condemned var mitt första spel till den konsolen, vart helt hänförd av spelet, otäckt och brutalt

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag tycker snarare att de borde förbjuda remakes och tvinga spelutvecklare att komma på nya spel istället.

Håller inte alls med. Det är inte så en marknad ska fungera. Den ska ge konsumenter vad konsumenter är villiga att betala för.

Om man lämnar sin egen bubbla så inser man snabbt att där är ett stort värde i remakes/remasters. Gamla fans kan njuta av en fräsch modern upplevelse av en klassiker samtidigt som icke fans får chansen att uppleva tidigare mästerverk.

Många gånger kan man få dessa upplevelser för mindre summor än nya spel, rent av gratis.

Pengarna som detta drar in kan investeras i helt nya upplevelser, upplevelser som idag kostar många gånger mer tidigare. Pengarna behövs som bas för att våga satsa på svindyra moderna produktioner.

Det är också ett bra sätt att hålla klassiker aktuella så att investerare kan få en indikation om att våga investera i en uppföljare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

Metal Gear Solid

finns redan med Twin Snakes till gamecube

Medlem

Carmageddon.

Skulle vart en dröm.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Overwatch 1. Overwatch 2 suger.

Medlem

Jet Force Gemini hade kunnat bli nåt

Medlem

ALLA


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller inte alls med. Det är inte så en marknad ska fungera. Den ska ge konsumenter vad konsumenter är villiga att betala för.

Om man lämnar sin egen bubbla så inser man snabbt att där är ett stort värde i remakes/remasters. Gamla fans kan njuta av en fräsch modern upplevelse av en klassiker samtidigt som icke fans får chansen att uppleva tidigare mästerverk.

Många gånger kan man få dessa upplevelser för mindre summor än nya spel, rent av gratis.

Pengarna som detta drar in kan investeras i helt nya upplevelser, upplevelser som idag kostar många gånger mer tidigare. Pengarna behövs som bas för att våga satsa på svindyra moderna produktioner.

Det är också ett bra sätt att hålla klassiker aktuella så att investerare kan få en indikation om att våga investera i en uppföljare.

Spot on! Fast med brasklappen att remakes på nyare spel som redan fräschats upp—se The Last of Us—kanske inte borde prioriteras…


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Skulle gärna se remakes på:

* Powermonger
* Populus
* Syndicate
* Morrowind
* Amberstar

Medlem

Attack of the Mutant Camels

Inaktiv
Skrivet av scaryfoot:

Finns redan en. Och den saknade mycket av det som gjorde originalet speciellt.

Mmm. Vet inte exakt när den släpptes. Men vore roligare att se en "riktig" remake för current gen. I 4K och allt det där.

Medlem

Zelda Ocarina of Time och Majoras Mask.

Medlem

Så trött på remakes nu, speciellt när de gör det på nya spel också, börjar bli överdrivet.
Men är väll bara acceptera att det kommer fortsätta så länge pengarna trillar in.

Medlem

Bloodborne med ett släpp på både ps5 och PC i minst 60fps.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

och Turok serien!

Turok 1 är nog det enda bra turok spel jag spelat. Finns ju uppdaterad version och lirar perfekt på tex Steam deck. Jag har försökt mig på 2an flera gånger men det är något som inte klickar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Det ska vara riktigt gamla spel isf.

Half Life + expansionerna

Om du inte missat det så finns Black mesa. Riktigt bra remake men absolut vore kul med expansionerna.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Zelda Ocarina of Time och Majoras Mask.

Finns en remake på Ocarina of time till 3DS, ser ju snyggare ut än originalet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Skyrim.

En seriös till - Baldurs gate serien.

Medlem

Ett FZ.se utan Quake 1 vad är detta för något?

Nä men Quake 1 där de inte tar bort den fina kontrollen på bunny jumps och behåller den gamla spelglädjen.

Medlem

Mass Effect-trilogin i UE5, ja tack.
No One Lives Forever, som några nämnt, håller med fullständigt.

Skrivet av Hipshot:

Witcher 1 behöver väl ingen remake, det må behöva en patch så man kan spela spelet utan buggar.

Jo, det har verkligen inte åldrats väl.

Skrivet av Kalliban:

Morrowind skulle jag gärna ta en remake av. Har försökt spela det flera gånger men det är för gammalt och kräver nog nostalgibrillor. Så klart även de ännu äldre tes-spelen också för den delen.

Jag hade gärna även sett en remake av Oblivion i deras senaste motor. Har försökt mig på att spela det igen, men det känns allt för gammalt för att jag ska kunna njuta av det, även med mods.

Avstängd

Något bra som endast kommer unikt till Xbox Cloud Gaming. Detta borde pusha så fler vill spela på Xcloud om dom börjar släppa 2 exklusiva remake om året endast till Cloud.

Skulle vilja ha Unreal Tourmant asså det första som någonsin släpptes för PC. Det är fortfarande så sjukt kul och bra. I modern tappning skulle det bli helt kanon. Stödja dagens skärmar samt jag kan spela det på Xcloud.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Något bra som endast kommer unikt till Xbox Cloud Gaming. Detta borde pusha så fler vill spela på Xcloud om dom börjar släppa 2 exklusiva remake om året endast till Cloud.

Sämsta idén i tråden hittills

KoP
Medlem

Helst inte remakes, men om nu spelutvecklare ska hålla på och envisas så ser jag helst att dom väljer och vrakar bland spel som är 30+ år gamla istället för spel som knappt hunnit bli byxmyndiga.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Jag hade gärna även sett en remake av Oblivion i deras senaste motor. Har försökt mig på att spela det igen, men det känns allt för gammalt för att jag ska kunna njuta av det, även med mods.

Jag spelade igenom oblivion igen i somras, men där har jag verkligen rosenfärgade nostalgibrillor så tyckte det funkade hur bra som helst fortfarande. Föredrar fortfarande oblivion över Skyrim.

Medlem
Skrivet av Mattias.K:

Thief 1, Thief 2 och Heroes 3 skulle varit spännande att se. Remake eller remaster vet jag dock inte vad som skulle passa bäst, vad är vad av de två alternativen?

Remaster = samma spel och spelmotor, men uppdaterat. T.ex. nya texturer, stöd för modern hårdvara, osv. En rejäl botox-injektion helt enkelt.

Remake = bygga om spelet från grunden i en ny motor. Ibland med ändringar på banor, story, osv också.

Skulle gärna se remakes av Thief-spelen. Vore roligt att se dem i en modern tappning, kanske med lite större kartor ... 🤤


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag tycker snarare att de borde förbjuda remakes och tvinga spelutvecklare att komma på nya spel istället.

Det tycker jag dock inte, finns massor av remakes som har varit galet bra upplevelser även om det inte gäller samma titlar. RE2 remake var t.ex. helt fantastiskt!

En Chrono Trigger och FFVIII-remake hade inte suttit fel!

Skrivet av Freakon:

Håller inte alls med. Det är inte så en marknad ska fungera. Den ska ge konsumenter vad konsumenter är villiga att betala för.

Om man lämnar sin egen bubbla så inser man snabbt att där är ett stort värde i remakes/remasters. Gamla fans kan njuta av en fräsch modern upplevelse av en klassiker samtidigt som icke fans får chansen att uppleva tidigare mästerverk.

Många gånger kan man få dessa upplevelser för mindre summor än nya spel, rent av gratis.

Pengarna som detta drar in kan investeras i helt nya upplevelser, upplevelser som idag kostar många gånger mer tidigare. Pengarna behövs som bas för att våga satsa på svindyra moderna produktioner.

Det är också ett bra sätt att hålla klassiker aktuella så att investerare kan få en indikation om att våga investera i en uppföljare.

Det är bara ett monetärt värde och urlakar all form av kreativitet ur branschen. Till slut sitter du på ett tiotal stortitlar som regelbundet uppdateras för marknaden tycker att det är mycket bättre med färre alternativ än fler alternativ.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skriv svar