Stora Anime-tråden

Skrivet av Jozo:

Någon som har tips på någon serie på Netflix som är liknande Saiki K och Way of the househusband? Feel good / Sitcoms med andra ord

Kotaro lives alone går ju i lite samma anda, mysig och rolig.

Releasehästryttare
Quake-konnässsör

My SpiderSense are telling me fan-service may be included in that serie

Medlem
Skrivet av almblad:

My SpiderSense are telling me fan-service may be included in that serie

heh, bra mycket mer blodbad än fan-service... än så länge Men vem vet, blir kanske en "obligatoriskt" spa-avsnitt också.

Releasehästryttare
Skrivet av almblad:

My SpiderSense are telling me fan-service may be included in that serie

Som Deezel säger, kanske senare men inte ett "tros shot" i de första tre avsnitten i alla fall

Releasehästryttare

Är lite mer än halvvägs igenom Summer time rendering och kan redan nu rekommendera den!

Medlem
Skrivet av Razken:

Såg precis på första avsnittet och just röstskådespelet var det jag reflekterade över mest.
Av någon anledning så är det väldigt påfrestande att lyssna på, speciellt rösten bakom Ataru.
Det verkligen skär i öronen när han gapar.
Enda gången jag tycker att de castat fel personer, vilket aldrig var ett problem i den gamla serien / filmerna då alla passade väldigt bra.

Utöver det är den fenomenal. Spot on tolkning verkligen av en klassiker. Snuskigt snyggt gjort och älskar Lum's nya utseende.

En sak som jag missade helt är ju att orginal-seriens Lum och Ataru spelar Lums mamma och Atarus pappa i denna Skön twist!

ANN

Medlem
Skrivet av deezel:

En sak som jag missade helt är ju att orginal-seriens Lum och Ataru spelar Lums mamma och Atarus pappa i denna Skön twist!

ANN

Jaha, det var fan! 😛 Jäkla cool och rolig detalj.

Medlem

Efter att ha sett dom tre första avsnitten av Urusei Yatsura så känns det tyvärr som om den komiska tajmningen från mangan ofta missar målet i animen, den är inte så bra och rolig som den borde vara. Fortfarande sevärd men det är väldigt synd.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Oktober blir en trevlig månad för mig personligen när det kommer till anime.

Mob Pyscho säsong 3 - 5 oktober.

Bleach: Thousand-Year Blood War - 10 oktober.

Chainsaw Man - 11 oktober.

Var ett bra tag sen man hade så här mycket ny anime att kolla på.

Såg även idag att My Hero Academia säsong 6 börjar(börjat?) idag 1 oktober. Tyvärr har ju denna tappat väldigt mycket i kvalité, otroligt seg/tråkig, men är stundtals riktigt jävla bra. Så lär även spana in denna. (Säsong 4, finalen, Endeavour vs Nomu, var/är fortfarande helt otroligt bra)

Såg förövrigt Jujutsu Kaisen 0(långfilmen). Grymt läckert animerad, coola fighter, kul med lite mer bakgrundsstory på vissa karaktärer. Storyn i sig var väl ingen dunderhöjdare, väldigt standard. Men helt klart värd att se om man gillar Jujutsu Kaisen serien.

Bleach verkar lysa med sin frånvaro från svenska streamingtjänster änsålänge?


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Bleach verkar lysa med sin frånvaro från svenska streamingtjänster änsålänge?

Viz sa att den skall köras på Disney+ internationellt, snurrar ju redan på Hulu i USA. Inte kollat datum på dock.

Edit:
Om du har Disney+ så kan du VPNa till UK, verkar vara närmaste som har den i utbudet. Verkar ju helt "#¤%"#¤ hur disney hanterat för icke engelsktalande länder.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Bleach verkar lysa med sin frånvaro från svenska streamingtjänster änsålänge?

Det är nästan hela Europa + Sydamerika och delar av Asien som det inte släppts, helt uruselt.

Som ovan säger, VPN UK/Australien/USA/Kanada(finns även vissa länder i Europa som jag inte minns) med Disney+. Alternativt Hulu med VPN i USA. Om inget funkar finns det säkerligen andra alternativ, ehm. Vilket jag tycker är rättfärdigat när lanseringen är så jäkla urusel. Som jag förstått det så släpps det inte i länder om det inte finns subs för det landets språk.(kan ha fel)

Totalt skräp att det inte finns på Crunchyroll, varken dom äldre eller nya avsnitten.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Totalt skräp att det inte finns på Crunchyroll, varken dom äldre eller nya avsnitten.

Sade själv upp crunchyroll för en tre år sen (hade då varit betalande medlem i över 10 år, men bägaren rann till slut över hur dåligt det blivit).

Men crunchy "torskade" även gamla Bleach när disney+ tog licensen, så den ligger där även de.

Medlem

Holy shit senaste Bleach avsnittet. Riktigt jävla grymt avsnitt, minst sagt badass!

Animeringen top notch.

När hypen har lagt sig funderade jag dock på 2 saker som kändes lite, skumt.

Om Quincy kungen inte var den som slogs, så förlorade Kenpachi alltså mot någon fake-snubbe? Även Yamamoto fick "kämpa" mot denna fake-snubbe? Kanske missade något med denna copy-snubbe, fick han alltså Quincy-kungens krafter(eller en del) när han kopierade han eller vad? Aja, lite eftertankar sådär.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Är det bara jag som känner att Spy x Family känns som filleravsnitt?
Har nu dragit 8 senaste i ett svep och tycker typ inte att det händer någonting spännande öht. 😐 Känns nästan som att man tittar om på samma avsnitt ett par gånger för att de är så lika.

Chainsaw Man klättrar däremot.
Alla olika credits-scenerna är en fantastisk touch på en redan svinsnygg serie.

Medlem

Jag fick Akiba Maid War rekommenderad av en polare. Jag kolla första avsnittet. Tyckte att det var lite skoj med det kontrasten i dödsallvarliga snacket tillsammans med att hon aldrig sluta prata som en kanin ”pyon!”. Fnissade även lite åt splatterfilm-humorn i en scen. Men annars var det medelmåtta. 6.5/10 eller något. Serien kan va sevärd om man har brist på annat.

När jag fick serien rekommenderad trodde jag att det skulle va något 9/10-fenomen, men smaken är väl som baken. Jag håller fortfarande Goblin Slayer högt (9/10) medan min polare tycker att den är medelmåtta.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Releasehästryttare
Skrivet av Hanzo:

Jag fick Akiba Maid War rekommenderad av en polare. Jag kolla första avsnittet. Tyckte att det var lite skoj med det kontrasten i dödsallvarliga snacket tillsammans med att hon aldrig sluta prata som en kanin ”pyon!”. Fnissade även lite åt splatterfilm-humorn i en scen. Men annars var det medelmåtta. 6.5/10 eller något. Serien kan va sevärd om man har brist på annat.

När jag fick serien rekommenderad trodde jag att det skulle va något 9/10-fenomen, men smaken är väl som baken. Jag håller fortfarande Goblin Slayer högt (9/10) medan min polare tycker att den är medelmåtta.

Håller med om Akiba, serien började fantasiskt men de senare avsnitten har varit medelmåttiga, får hoppas de skruvar upp ribban nu i de sista avsnitten.

Medlem

Kan bara hålla med om Akiba Maid, började bra, men inte kommit förbi avsnitt fyra än...

Chainsaw har å andra sidan vuxit

Edit: ooh ja, Goblin Slayer var lite ut över det vanliga, filmen var även den i bra form.

Medlem

Hoppar mellan olika serier och har plöjt 4 avsnitt av Summer Time Rendering som rekommenderats här tidigare.
Är nog första gången jag tyckt att en anime varit ganska otäck. Väldigt bra hittills och den bygger upp en otrolig spänning som ja inte känt på ett tag. 😗

Medlem

Idag får vi reda på vad Berserk-nedräkningen ger oss - https://berserk-me.com/. Som jag skrev tidigare är jag beredd på besvikelse, men hoppet lever ändå på något riktigt bra värdigt namnet Berserk.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jo, trist nog så var det ju som jag sa, bara mer memorial edition... på bluray. Enda som kan vara lite trevligt är väl intervjun med Miura som skall vara med.

Medlem

Ja fantastiskt med en 70 dagars nedräkning för en Blu-ray box till något som är 10+ år gammalt, det är så hjärndött det kan bli. Finns nog ingen som efterfrågat detta överhuvudtaget. Vad folket som bestämt detta tänker kan man ju bara fråga sig hehe.

Om hoppet för en reboot/fortsättning av en vettig studio var minimal förut är det nog i avgrunden nu. Aja, en dag kanske... eller inte.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare
Skrivet av Razken:

Hoppar mellan olika serier och har plöjt 4 avsnitt av Summer Time Rendering som rekommenderats här tidigare.
Är nog första gången jag tyckt att en anime varit ganska otäck. Väldigt bra hittills och den bygger upp en otrolig spänning som ja inte känt på ett tag. 😗

Den är grym, synd så många sover på den.

Medlem
Skrivet av Devan:

Den är grym, synd så många sover på den.

Inte orkat igenom hela, såg upp till 18-19 nånstans, men sen har jag bara inte kommit vidare. Väldigt välritad får jag säga iaf.

Någon som kollat in Bureau of Paranormal Investigation ännu? Undrar om det är något att se.

Medlem
Skrivet av Razken:

Hoppar mellan olika serier och har plöjt 4 avsnitt av Summer Time Rendering som rekommenderats här tidigare.
Är nog första gången jag tyckt att en anime varit ganska otäck. Väldigt bra hittills och den bygger upp en otrolig spänning som ja inte känt på ett tag. 😗

Skrivet av Devan:

Den är grym, synd så många sover på den.

Skriver upp den på den stora "tittarlistan", ser intressant ut.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Devan:

Den är grym, synd så många sover på den.

Sett klart den nu!

Måste vara en av de mest tillfredställande sluten på en anime jag sett.
De gör ett riktigt grymt jobb med uppbyggnad av karaktärerna. Många av looparna tog mig på sängen. Speciellt de i början, innan man började förstå hur de fungerade.
De kunde dock gott kapat några avsnitt, för mot slutet kändes det något utdraget, men annars var det en fantastisk serie.

Medlem
Skrivet av deezel:

Någon som kollat in Bureau of Paranormal Investigation ännu? Undrar om det är något att se.

Kollade första avsnittet. Hade ju hoppats på Japanska då den är två år gammal redan, men det var kinesiska fortfarande. Står inte ut med att höra det dessvärre så passar på denna själv. Väldigt välgjord CGI och kanske intressant, men det räcker inte för min del, öronen måste få sitt de också

Medlem

Såg att Bleach första fyra avsnitt nu finns på svenska D+ Seg release mao

Quake-konnässsör

Hmm har säkert länkas tidigare, men såg den först nu... Vette fan vad jag tycker om att de använder CG men känns att fler och fler går den vägen mer och mer, mest för att effektivisera processen och att göra det billigare att göra anime...

Skulle vara roligt om den får en helig följning av mangan, men tror att serien kommer floppa.

Medlem

Slår ett slag för en gammal en som precis dykt upp på Netflix. Monster från 2004. Den finns redan med i tråden, men blir ju helt klart mer tillgänglig när den finns att streama. Får väl klassificera den som psygologisk- kriminalthriller med mysterie tema. En av mina favoriter genom åren.

Skriv svar