Todd Howard har sagt nej till en Fallout-serie i över 10 år, men med Amazon kändes det rätt

Robot
Todd Howard har sagt nej till en Fallout-serie i över 10 år, men med Amazon kändes det rätt

En av serieskaparna är ett stort fan.

#fallout


Medlem

Hmm okej, så han är ett stort fan. Det är ju najs.
Krävs väl en hel del mer egenskaper än det dock för en bra serie.

Sen känns postapokalypsen så jävla gjord just nu...

Men om dom lutar sig in i 60-tals futurismen och mörka komiken så skulle det kunna bli något originellt å spännande.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det enda jag kan tänka mig kändes rätt med Amazon är den stora summan som troligtvis erbjöds.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Det enda jag kan tänka mig kändes rätt med Amazon är den stora summan som troligtvis erbjöds.

Money talks.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Money talks.

Exakt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Det enda jag kan tänka mig kändes rätt med Amazon är den stora summan som troligtvis erbjöds.

Kan ju vara så också att Amazon även har resurserna att göra det ordentligt också men det återstår verkligen att se.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kan ju vara så också att Amazon även har resurserna att göra det ordentligt också men det återstår verkligen att se.

Dom lyckades ju med Sagan om Ringen medans netflix failade med the witcher (även om den är undrhållande)

Medlem

Man säger ju inte nej om det är Jonathan Nolan! Och ett plus i kanten att han faktiskt gillar den serie han ska vara med och göra (till skillnad från vissa författare till Witcher-serien *Ehm*)

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kan ju vara så också att Amazon även har resurserna att göra det ordentligt också men det återstår verkligen att se.

Pengar/resurser är långt ifrån allt, och nästan allt som Amazon gör blir i mitt tycke totalt själlöst. Time will tell!

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom lyckades ju med Sagan om Ringen medans netflix failade med the witcher (även om den är undrhållande)

Vilken värld lever du i , rings of power är ju sjukt keff serie medan witcher serien är ganska bra

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vilken värld lever du i , rings of power är ju sjukt keff serie medan witcher serien är ganska bra

Vilken värld lever du i, witcher serien är ju sjukt keff serie medan rings of power är ganska bra (Det är svårt det här med att ha olika åsikter)

Medlem

Spännande det här! Inte mycket att säga efter dessa bilder men är sjukt glad över att många tar inspiration från spelvärlden. Finns så mycket potential!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vilken värld lever du i , rings of power är ju sjukt keff serie medan witcher serien är ganska bra

Skrivet av zevile:

Vilken värld lever du i, witcher serien är ju sjukt keff serie medan rings of power är ganska bra (Det är svårt det här med att ha olika åsikter)

På arabiska är ju keff nåt som är positivt... Kanske ni har ganska lika åsikter trots allt?

Så vad ni menar är kanske att både rings of power och Witcher är bra, men en av dem är bara ganska bra!

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

På arabiska är ju keff nåt som är positivt... Kanske ni har ganska lika åsikter trots allt?

Så vad ni menar är kanske att både rings of power och Witcher är bra, men en av dem är bara ganska bra!

Det där var ett kefft svar. På ett bra sätt!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Vilken värld lever du i , rings of power är ju sjukt keff serie medan witcher serien är ganska bra

Smaken är som baken... Man känner hur låg budget Witcher har. Dom la typ all budget på första scenen i första säsongen sen tog budgeten slut.

Medlem
Skrivet av robbis:

Smaken är som baken... Man känner hur låg budget Witcher har. Dom la typ all budget på första scenen i första säsongen sen tog budgeten slut.

Håller med. Sen även fast manuset av RoP inte var av världsklass så var det betydligt bättre än Witcher. Det märks att dom försökte sammanfläta små berättelserna från första böckerna med den röda tråden men lyckades inte göra det så bra!

Medlem
Skrivet av zevile:

Håller med. Sen även fast manuset av RoP inte var av världsklass så var det betydligt bättre än Witcher. Det märks att dom försökte sammanfläta små berättelserna från första böckerna med den röda tråden men lyckades inte göra det så bra!

Ja men jag tror att RoP växer,5 säsonger är ju redan planerade och har potential att bli riktigt bra. Jag gillar den även om storyn är lite osammanhängande så hoppas jag att det binds ihop ju mer man ser.

Medlem
Skrivet av zevile:

Håller med. Sen även fast manuset av RoP inte var av världsklass så var det betydligt bättre än Witcher. Det märks att dom försökte sammanfläta små berättelserna från första böckerna med den röda tråden men lyckades inte göra det så bra!

Lyckades inte göra det så bra? Nu är du lite för snäll. Manuset var ungefär lika världsklassig som "The Rise of Skywalker". Dom tog allt som gör Sagan om Ringen bra och hiva ut det genom fönstret. Nog för att det va snyggt och har bra musik. Men det är nog allt positivt som går att säga om serien.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Lyckades inte göra det så bra? Nu är du lite för snäll. Manuset var ungefär lika världsklassig som "The Rise of Skywalker". Dom tog allt som gör Sagan om Ringen bra och hiva ut det genom fönstret. Nog för att det va snyggt och har bra musik. Men det är nog allt positivt som går att säga om serien.

Om man faktiskt läser så var det Witcher som inte lyckades så bra med storyn imo.. Men tur att du får tycka som du vill och synd att du inte ser mycket positivt med det! Tur att det finns nåt för alla! För mig var det en visuellt vacker och underhållande serie (RoP, bara för att vara övertydlig för din skull) som tog lite för mycket frihet med viss lore men det kommer alltid ske i adaptioner. Den var iaf bra mycket bättre än Witcher. (The Rise of Skywalker var en katastrof)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rakoon:

Vilken värld lever du i , rings of power är ju sjukt keff serie medan witcher serien är ganska bra

Skrivet av zevile:

Vilken värld lever du i, witcher serien är ju sjukt keff serie medan rings of power är ganska bra (Det är svårt det här med att ha olika åsikter)

Jag one-uppar er båda med att säga att jag inte gillar någon av serierna!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag one-uppar er båda med att säga att jag inte gillar någon av serierna!

haha! Tack för det

Medlem

Hur tänker dom? Rings of Power...wheel of time...har då so far varit trash.
Visst the Boys är nice, men vad jag förstår så är den inte en Amazon serie i grunden.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja men jag tror att RoP växer,5 säsonger är ju redan planerade och har potential att bli riktigt bra. Jag gillar den även om storyn är lite osammanhängande så hoppas jag att det binds ihop ju mer man ser.

Dom har redan lyckats fucka upp det mesta av loren och karaktärerna, så vetefan hur dom ska ta sig vidare.
Tolkien's Middle Earth har verkligen gjorts till något som känns som billig generisk fantasy, trots deras 50$ mill budget per avsnitt.

"You have not seen what I have seen" - Galadriel
"I have seen my shair." - Elrond
"You have NOT SEEN WHAT I HAVE SEEN!" - Galadriel

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Dom har redan lyckats fucka upp det mesta av loren och karaktärerna, så vetefan hur dom ska ta sig vidare.
Tolkien's Middle Earth har verkligen gjorts till något som känns som billig generisk fantasy, trots deras 50$ mill budget per avsnitt.

"You have not seen what I have seen" - Galadriel
"I have seen my shair." - Elrond
"You have NOT SEEN WHAT I HAVE SEEN!" - Galadriel

Roliga är att exakt det där har sagts om LOTR.
Finns också en hel del kassa repliker i trilogin som bara ossar Hollywood smörja.
"nobody tosses a dwarf!"
"let's hunt some orcs yee-haw!"

Tur att vissa av oss finner nån slags underhållning i serien! Gå vidare, håll till trådens ämne.

Medlem

"I tio år har vi värnat om vårt IP men har ni sett vad de betalar nu för tiden?!"

Medlem
Skrivet av zevile:

Vilken värld lever du i, witcher serien är ju sjukt keff serie medan rings of power är ganska bra (Det är svårt det här med att ha olika åsikter)

vilken värld lever du i? Båda var bra!

Medlem

Amazon har inte direkt lyckats med sina storserier hittills, som kung Midas fast det istället blir till bajs. Men Nolan är onekligen skicklig så jag är försiktigt positiv.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Kan ju vara så också att Amazon även har resurserna att göra det ordentligt också men det återstår verkligen att se.

Troligen inte. Det är säkert 100 olika företag som skulle kunna göra detta kvalitativt, det handlar bara om vem som betalar mest när det kommer till dessa serier. Sedan läggs det på massa fina ord efteråt för att linda in det lite.

Det är ju i slutändan ändå "samma personer" som jobbar med dessa sakerna och resultatet blir "det samma".

Det är generiskt och anpassat för att så många som möjligt skall vilja se.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"med Amazon kändes det rätt"

Medlem
Skrivet av zevile:

Om man faktiskt läser så var det Witcher som inte lyckades så bra med storyn imo.. Men tur att du får tycka som du vill och synd att du inte ser mycket positivt med det! Tur att det finns nåt för alla! För mig var det en visuellt vacker och underhållande serie (RoP, bara för att vara övertydlig för din skull) som tog lite för mycket frihet med viss lore men det kommer alltid ske i adaptioner. Den var iaf bra mycket bättre än Witcher. (The Rise of Skywalker var en katastrof)

Skrev inget om The Witcher. Själv lite kluven med senaste säsongen.

Som sagt gillar det visuella och musiken. Men allt annat var väldigt dåligt. Det är som att titta på en Arrrowverse serier fast med bättre budget.


signatur

Idono. That's me!

1
Skriv svar