Första The Witcher gratis via GOG Galaxy, nu och för alltid

Robot
Första The Witcher gratis via GOG Galaxy, nu och för alltid

Väntan på remaken har börjat.

#gog, #the-witcher


Medlem

Gratis är gott 😀

Medlem

Väldigt väldigt mysigt spel även om det känns föråldrat på mer än ett sätt (samlarkort någon?). Hade dock HELT missat nyheten om remaken, jag som spelade om spelet i våras, nåja, tar gärna ett varv till.

Medlem

Om man inte spelat denna franchise, ta chansen nu och börja med ettan och spela sedan hela trilogin på raken! (Om du är en bokmal så läs böckerna vid sidan om). Installera några mods för att förnya spelet, det har inte åldrats väl men att känna igen återkommande karaktärer och referenser vid W2 & W3 gör det hela värt det enligt min mening! (Förbered dig psykiskt för Vizima, vilket var den värsta delen av spelet, läs en guide om det blir för mycket spring fram och tillbaks)

Hoppas dom verkligen nailar remaken för jag vill tillbaka till Witcher världen!

Medlem

och jag som köpte spelet för 3 dagar sen

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Väldigt väldigt mysigt spel även om det känns föråldrat på mer än ett sätt (samlarkort någon?). Hade dock HELT missat nyheten om remaken, jag som spelade om spelet i våras, nåja, tar gärna ett varv till.

Man upptäcker alltid något nytt vid varje playthrough. Det enda singleplayer spel som har stor replayability imo.

Medlem
Skrivet av zevile:

(Förbered dig psykiskt för Vizima, vilket var den värsta delen av spelet, läs en guide om det blir för mycket spring fram och tillbaks)

Den där jävla gränden som man alltid tror att man ska kunna springa igenom men som alltid blockeras av mur som knappt är någon decimeter hög... Trauma.

Chefredaktör
Skrivet av lolipopapa1:

och jag som köpte spelet för 3 dagar sen

😢

Ni som köpte tidigare, det kan inte ha kostat mycket.

Det första spelet är ett utdraget som en lång förkylning. Det har inte åldrats väl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har spelat alla, men inte spelat klart något av dem

Medlem

Har försökt två gånger att spela igenom detta (ettan), men striderna är sååååå tråkiga.

Har funderat på att starta en genomspelning på easy bara för att se storyn.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Har försökt två gånger att spela igenom detta (ettan), men striderna är sååååå tråkiga.

Har funderat på att starta en genomspelning på easy bara för att se storyn.

Finns en hel del "Let's Play" annars på tuben, men jag mäktade inte ens med det

ELF
Medlem

Gammal nyhet jue #4311449


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Väldigt väldigt mysigt spel även om det känns föråldrat på mer än ett sätt (samlarkort någon?). Hade dock HELT missat nyheten om remaken, jag som spelade om spelet i våras, nåja, tar gärna ett varv till.

Det finns en väldigt mysig stämning i spelet som de andra två uppföljarna saknar. Visst, det mesta är föråldrat, men just stämningen är svårslagen. Jag kan inte sätt mitt finger på vad det är exakt dock.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det finns en väldigt mysig stämning i spelet som de andra två uppföljarna saknar. Visst, det mesta är föråldrat, men just stämningen är svårslagen. Jag kan inte sätt mitt finger på vad det är exakt dock.

För mig är det som en blanding av Toblerone och ångest.

Medlem

alla 3, och jag kommer ihåg när jag lirade the witcher första gången. köpte det, kom hem och var exalterad. Installerade det spelade det i typ halvtimme timme kanske och tyckte att det kändes konstigt att spela , typ melee och dodge systemet var mysko mot för det jag var van vid. Så vart besviken, Hade ingen aning av vad the witcher var på den tiden och det var bara random coolt spel som jag såg som precis hade kommit.
Hur som helst så stängde jag av och spelade det inte på några dagar efter min första timme. Men jag satt och tänkte NÄ fan jag ska lära mig att spela detta ge det mer en chans och JA sedan den dagen var jag totalt hooked och nu är det ett underbart minne som jag har.

edit : Hund scenen var ett minne speciellt jag aldrig kommer glömma, Den efter man går ut ur första tavern och dom gröna hundarna kommer. Och lady in the lake, fick sådana Zelda vibbar ifrån det =D

Medlem

Jag avstod min röst då jag inte spelat genom något Witcher spel. Testade 3an men styrningen var inget jag gillade.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Spelat och spelat.
Inte kört klart något av dem ännu, men har lagt mer och mer timmar för varje uppföljare.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Lirade alla tre 2018, ett projekt på ca 300h. Ettan har onekligen inte åldrats med värdighet spelmekaniskt, men annars väldigt bra.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

1
Skriv svar