The Callisto Protocol stoppas i Japan - är för våldsamt

Robot
The Callisto Protocol stoppas i Japan - är för våldsamt

Och ändringar skulle förändra upplevelsen, säger utvecklaren.


Medlem

Ja det ser ju absolut väldigt köttigt ut på de trailers jag sett. Men ser inte att det sticker ut på något sätt? Finns ju en uppsjö av blodiga och våldsamma spel? Förstår inte riktigt beslutet?

Medlem

Doom eternal går väl att köpa i Japan?

Medlem

Cloud-gaming here we go! Köp utanför landet, kan inte ladda ner det till japan, spela över Cloud, T.ex GeForce Now, kanske fungerar


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Tentackel monster som våldtar unga tjejer går alldeles utmärkt men inte det här?????

Avstängd
Skrivet av landahl:

Doom eternal går väl att köpa i Japan?

Är rätt "cartoony" våld i Doom dock. Och det är mest demonerna som drabbas. Antar att människor blir slaktade på alla möjliga sätt i detta.

Medlem
Skrivet av John7612:

Tentackel monster som våldtar unga tjejer går alldeles utmärkt men inte det här?????

Ja det är en annan kultur helt enkelt

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Är rätt "cartoony" våld i Doom dock. Och det är mest demonerna som drabbas. Antar att människor blir slaktade på alla möjliga sätt i detta.

Men det är fantasi, jag undrar om dom förbjuder olika skräckfilmer också. Märkligt att dom inte bara sätter en 18 årsgräns.

Medlem

Ironiskt. Bland det våldsammaste (sjukaste) som jag sett både i spel och film är japanskt.

Medlem

Så dåligt omdöme. Varför skulle 15-åringar och äldre ta skada av ett dataspel? Sjukt beslut.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ironiskt. Bland det våldsammaste (sjukaste) som jag sett både i spel och film är japanskt.

Detta var min tanke med, speciellt när det kommer till film.

Medlem

Gud vad censur i 2022 är löjligt.....

Medlem
Skrivet av landahl:

Doom eternal går väl att köpa i Japan?

Skrivet av CosmicPunch:

Är rätt "cartoony" våld i Doom dock. Och det är mest demonerna som drabbas. Antar att människor blir slaktade på alla möjliga sätt i detta.

Skrivet av landahl:

Men det är fantasi, jag undrar om dom förbjuder olika skräckfilmer också. Märkligt att dom inte bara sätter en 18 årsgräns.

Säkerligen något trams om människor. Doom Eternal har rätt groteskt våld men i princip allt sker på Demoner, dock finns det väldigt humanoida demoner inte minst i mellansekvenserna som åker på rejält med däng, så det blir ju himla töntigt med denna typ av moraliserande.

Minus till Japan här som förövrigt är ett väldigt vettigt land på många andra områden.

Medlem
Medlem
Skrivet av John7612:

Tentackel monster som våldtar unga tjejer går alldeles utmärkt men inte det här?????

Yup, så är det. rapelay hade dom ju också

Medlem

Vilka nötter alltså. Avskyr censur.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Får väl tolka det som ett lovande tecken att spelet är gött goorigt!
Tråkigt för japanerna. Ot, först har Dead space-serien fått säljas i Japan. Om ja, hur sålde den?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Märkligt. Det har kommit så jävla många gore-filmer från Japan, bland de äckligaste saker jag någonsin sett.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Som alla andra säger: hur fan kan JAPAN tycka att ett spel är för våldsamt?

Grovt våld, grövsta porren, anime som är så brutalt att man blir chockad… men inte Carlisto. Märkligt! Är väl samma mekanism som när de censurerar mänskliga könsorgan medan ett tentakelmonster våldtar en tjej.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Som alla andra säger: hur fan kan JAPAN tycka att ett spel är för våldsamt?

Grovt våld, grövsta porren, anime som är så brutalt att man blir chockad… men inte Carlisto. Märkligt! Är väl samma mekanism som när de censurerar mänskliga könsorgan medan ett tentakelmonster våldtar en tjej.

Man undrar hur japanska män är funtade. Köper använda trosor, antastar kvinnor på tåg och i tunnelbanan, Junko Furuta (Varning! Jag mådde dåligt i flera veckor efter att ha läst om henne)

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Man undrar hur japanska män är funtade. Köper använda trosor, antastar kvinnor på tåg och i tunnelbanan, Junko Furuta (Varning! Jag mådde dåligt i flera veckor efter att ha läst om henne)

Ett fåtal psykopater kan inte generaliseras till hela den japanska befolkningen. Oavsett land, är det nog färre än 1 / 1'000'000 av befolkningen som beter sig så.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Vem kunde ha sett det. Vi får(inte) en del spel censurerade därifrån med. Så det jämnar ut sig. Så länge Callisto kommer hit så kunde jag inte ha bryt mig mindre om spelet kommer i Japan eller inte.

Medlem

så mortal kombat 11 är ok men inte denna?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Blessus:

så mortal kombat 11 är ok men inte denna?

Det spelet innehåller läckert övervåld mot kvinnor.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ett fåtal psykopater kan inte generaliseras till hela den japanska befolkningen. Oavsett land, är det nog färre än 1 / 1'000'000 av befolkningen som beter sig så.

Nja, går djupare än så. Nåt är knas med japanska män.
https://globalvoices.org/2021/08/31/train-attack-in-japan-exp...

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Nja, går djupare än så. Nåt är knas med japanska män.
https://globalvoices.org/2021/08/31/train-attack-in-japan-exp...

Återigen, det står ”a man” i artikeln, inte all men. Dina exempel kan inte generaliseras till alla japaner.

Det är ungefär som att hävda det råder vilda västern i Sverige där ”alla svenskar” håller på och skjuta ihjäl varandra med pistoler, bara för att några individer håller på med det.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar