Henry Cavill lämnar över manteln som Geralt i The Witcher S4 till...

Medlem
Henry Cavill lämnar över manteln som Geralt i The Witcher S4 till...

... Liam Hemsworth

https://geektyrant.com/news/henry-cavill-will-be-replaced-by-...

Låter lite udda beslut. The Witcher är en helt okej fantasy-serie och Cavill är superb som Geralt. Hoppas inte detta stämmer. Inget fel på Liam Hemsworth, men nja hmm...

Medlem

Min första tanke är att Liam Hemsworth är alldeles för ungdomlig och pojkaktig för att spela en ärrad gammal Witcher.

Medlem

Lol varför ens fortsätta med geralt storyn då

Medlem
Skrivet av DreaZ:

Hoppas inte detta stämmer.

Redan bekräftat både av Witchers officiella Twitterkonto och av Cavill själv att det är sant.


signatur

Halo kompis!

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Utan att ha läst på så gissar jag att Cavill har andra åtaganden, helt enkelt. Han har ju inte särskilt svårt att få jobb, om vi säger så.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Utan att ha läst på så gissar jag att Cavill har andra åtaganden, helt enkelt. Han har ju inte särskilt svårt att få jobb, om vi säger så.

Ja han ska ju fortsätta som Stålmannen nu så antagligen därför

Medlem

What! Ja nu blir det knappast nån förbättring.. Allt måste kännas lite tungt i och med att han är ett sånt stort fan av spelet

Medlem

Känns som att Cavill var en av få anledningar att kolla på serien alls. Utan honom hade säsong 2 varit än mer bedrövlig.

Medlem

Han kanske skall spela james bond nu,


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan funka om de gör S4 som en prequel med en yngre Geralt.

Ambassadör
Xbox

Meh.

Överlag jäkligt märklig casting i den serien så inte förvånad egentligen.


signatur

Jump in.

Medlem

Cavill var den enda som höll mig kvar, nu kommer jag inte orka engagera mig längre då serien egentligen inte är bra.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Han kanske skall spela james bond nu,

Nej, han ska fortsätta som Stålmannen och är garanterat en del av DC nya storsatsning med bland annat James Gun som övergripande director i samma roll som Kevin Feige har på Marvel.

Han kommer dels spela in Man of steel 2, men även dyka upp i mängder av andra projekt, Black Adam 2, fler Justies League samt att han ryktas ha fått en roll i House of Dragons s.2.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Känns som att Cavill var en av få anledningar att kolla på serien alls. Utan honom hade säsong 2 varit än mer bedrövlig.

Håller med. Han bar ju hela showen.

Medlem

Då vet jag att S3 blir den sista för mig också. Som stort fan av böckerna och spelen så har jag haft en del problem med TV adaptionen men Cavill har varit räddningen hela tiden. Han ÄR serien och att byta ut honom till en sådan skräpskådis... Herrejösses.

Medlem

Man kan ju förstås undra om det inte åtminstone delvis beror på att Vissa av Netflix-Witchers författare "ogillade" och "hånade" böckerna och spelen med tanke på att Cavill själv tydligen är ett stort fan av både böckerna och spelen och (antagligen tvärtemot just dessa författare) pushade för att serien skulle vara relativt trogen källmaterialet. Just saying...

Medlem

Inte direkt förvånande att Cavill vill lämna det där fiaskot bakom sig. Nog för att han gör Geralt bra, men det är också det enda som görs bra i serien, tyvärr.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Inte direkt förvånande att Cavill vill lämna det där fiaskot bakom sig. Nog för att han gör Geralt bra, men det är också det enda som görs bra i serien, tyvärr.

Knappast ett fiasko, det har väldigt höga betyg.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Utan att ha läst på så gissar jag att Cavill har andra åtaganden, helt enkelt. Han har ju inte särskilt svårt att få jobb, om vi säger så.

Tror inte att det är den enda anledningen. Tror det är mycket konflikter mellan konom och andra på produktionen.

Läste ju en intervju med Lauren Hissrich, en manusförfattare för serien, där hon beskriver hur en interaktion med Cavill var. Tydligen ville hon göra en scen där en karaktär dör till något mer komiskt, medans Cavill menade att det behövde vara mer känslosamt istället. Detta slutade med att hon helt enkelt sa till honom något i stil med "skriv det själv då, du vet ju allt".

För mig låter det som han vägrar att ändra på karaktären, och jag håller med honom att det är rätt väg... men kan tänka mig att såna där grejer blir utmattande med tiden.

Spoiler:

Scenen jag snackar om är den där Roach dör.

Medlem

Fruns kommentar när hon fick höra det här var "Varför?! Det är som att man byter ut en saftig prinsesstårta mot en torr rulltårta utan fyllning!"

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Tror inte att det är den enda anledningen. Tror det är mycket konflikter mellan konom och andra på produktionen.

Läste ju en intervju med Lauren Hissrich, en manusförfattare för serien, där hon beskriver hur en interaktion med Cavill var. Tydligen ville hon göra en scen där en karaktär dör till något mer komiskt, medans Cavill menade att det behövde vara mer känslosamt istället. Detta slutade med att hon helt enkelt sa till honom något i stil med "skriv det själv då, du vet ju allt".

För mig låter det som han vägrar att ändra på karaktären, och jag håller med honom att det är rätt väg... men kan tänka mig att såna där grejer blir utmattande med tiden.

Spoiler:

Scenen jag snackar om är den där Roach dör.

Nej.
https://www.polygon.com/22846536/the-witcher-roach-season-2-s...

Citat:

Hissrich admits that when she first wrote the Roach death scene, her instinct was to puncture the moment with a bit of meta-comedy. Henry Cavill pushed for a more heartfelt moment, and eventually Hissrich caved — which she says was ultimately the right call.

“Henry was so unhappy with the line,” she recalls. “Finally I said, ‘You know what, you come up with something. I trust you, you know this material so well, you know the book so well, you don’t even have to pitch it to me.’ And he came back the next day with a beautiful speech that’s at the end of Sword of Destiny when Geralt is facing death and it’s such a pitch perfect moment.”

Medlem

Nu är han ju dock skådespelare... inte manusförfattare. Att för henne överhuvudtaget föreslå att han ska göra det jobbet är inte normalt.

Så jag vet inte hur du tolkar det hon sa, men att ge upp och föreslå att han ska göra vad hon inte vill, det är inte positivt överhuvudtaget.

phi
Medlem

Witcher som serie är dödsförklarad och kommer läggas ned efter fjärde säsongen pga usla tittarsiffror.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Nu är han ju dock skådespelare... inte manusförfattare. Att för henne överhuvudtaget föreslå att han ska göra det jobbet är inte normalt.

Så jag vet inte hur du tolkar det hon sa, men att ge upp och föreslå att han ska göra vad hon inte vill, det är inte positivt överhuvudtaget.

Känsloargument funkar inte i det här läget.

Hissrich kände sig inte bränd pga Cavills iver. Det som kommer fram här (i negativ mening), är att Hissrich tycks helt och hållet sakna egna erfarenheter av innehållet i Witcher-böckerna eller dess värld.

Vilket känns lite sorgligt.

Medlem

Synd, tycker Cavill gjorde ett bra jobb.

Medlem

Här nämner Cavill varför han lämnade The Witcher -> https://geektyrant.com/news/new-details-surface-on-why-henry-...

"The toughest part for me was finding that balance between the showrunners' vision and my love for the books, and trying to bring that Geralt to the showrunners' vision. It's about treading a fine line there. It's the showrunners' story and so it's an adaptation. The tricky bit for me was finding Geralt from the books' place within that and being able to serve both as much as I could. The things that I pushed for, it was not necessarily just more dialogue. It was bringing a more book-accurate Geralt to the screen. [...] All of my asks and requests were along the lines of just being faithful to the source material."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av DreaZ:

Här nämner Cavill varför han lämnade The Witcher -> https://geektyrant.com/news/new-details-surface-on-why-henry-...

"The toughest part for me was finding that balance between the showrunners' vision and my love for the books, and trying to bring that Geralt to the showrunners' vision. It's about treading a fine line there. It's the showrunners' story and so it's an adaptation. The tricky bit for me was finding Geralt from the books' place within that and being able to serve both as much as I could. The things that I pushed for, it was not necessarily just more dialogue. It was bringing a more book-accurate Geralt to the screen. [...] All of my asks and requests were along the lines of just being faithful to the source material."

Enligt källan du länkar till är det där citatet från press han gjorde inför säsong 2.

Här är för övrigt citatet i sin helhet;

Citat:

He began by explaining the balance between what he wanted as a fan and what showrunner Lauren Hissrich wanted.

“The toughest part for me was finding that balance between the showrunners’ vision and my love for the books, and trying to bring that Geralt to the showrunners’ vision. It’s about treading a fine line there. It’s the showrunners’ story and so it’s an adaptation. The tricky bit for me was finding Geralt from the books’ place within that and being able to serve both as much as I could.”

Cavill then told what exactly he pushed for during the production of Season 2:

“The things that I pushed for, it was not necessarily just more dialogue. It was bringing a more book-accurate Geralt to the screen. Because as I’m sure you know in the books, Geralt is an amateur philosopher. He’s an intellectual. He’s wise and thoughtful. Yes, he’s at times morose, morbid and snarky. But it’s important for me to have the character be three-dimensional.

And it’s tricky to do, as I was saying earlier, because there’s a certain vision and there’s a certain set, storyline and plot. And so, it was about me trying to find Geralt’s place within that. All of my asks and requests were along the lines of just being faithful to the source material.”

Källa.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Enligt källan du länkar till är det där citatet från press han gjorde inför säsong 2.

Här är för övrigt citatet i sin helhet;

Källa.

Ser det nu. Läste hastigt och rubriken är ju lite missvisande då. M a o... inga nya nyheter. Men att det citatet säkerligen gäller fortfarande, och är förklaringen till att han lämnar efter S3, som ryktats. Rimmar ju bra med nyheten om att producenterna inte är fan av serien också. Eller var det berättelseförfattarna?

Tack för info.

Medlem

Jag minns när man fick reda på att witcher skulle bli serie, jag blev så hype och tänkte "MADS MIKKELSEN!!!"
Blev skit besviken när jag såg att det var Henry som fick rollen och blev tyvärr lite väl "internet rage" som jag är så sjukt mycket emot, tycker allmänt internet är så sjukt gnälligt om allt.
MEN när väl Henry sen gjorde Geralt, så sjukt SPOT ON! Tyckte faktiskt att hela castingen var 100%ig förutom Triss som inte alls var bra. Så, är jag besviken att Henry drar ? absolut, känns det wierd med Hemsworth ? absolut men kan Henry överaska så kanske Hemsworth kan det med eller hur ? Var väl ingen som trodde att Henry skulle bli bra och halva internet lipade över honom back in the day. Personligen så tycker jag serien är riktigt underhållande och hoppas at Hemsworth kommer göra ett bra jobb

12
Skriv svar