Den svenska igelkotten - Vi pratar med röstskådisen Christian Hedlund

Robot
Den svenska igelkotten - Vi pratar med röstskådisen Christian Hedlund

Hur är det egentligen att jobba som röstskådis?

#Christian-hedlund, #johan-ställer-frågor


Medlem

Är det han i Snowroller eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Med den lönen som man får som röstskådis verkar det som att man behöver något annat jobb vid sidan av.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Dessa intervjuer är verkligen något extra. Snyggt!


signatur

Konsolgubbe

Skribent
Skrivet av lonian:

Med den lönen som man får som röstskådis verkar det som att man behöver något annat jobb vid sidan av.

Nä, det verkar inte som det när något du blir direkt rik på. Dock så verkar det också som att det går att hanka sig fram om man breddar sig över fler medier och gör flera roller samtidigt. Reklam verkar dock (tråkigt nog) som bästa gigget, så det gäller väl att blanda ut med sånt för att överleva.

Skrivet av Tubb3:

Dessa intervjuer är verkligen något extra. Snyggt!

Tack! Det uppskattas


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Stängde av vid Sånik

Redaktör
Skrivet av lonian:

Med den lönen som man får som röstskådis verkar det som att man behöver något annat jobb vid sidan av.

Det gäller nog skådisar överlag, tyvärr. Tufft att leva enkom på det för många.


signatur
Medlem
Medlem

Jag åkte taxi i Stockholm som kördes av en svensk skådespelare för ett antal år sedan.
Han sa att om man inte slår igenom på riktigt så måste man ha ett "riktigt jobb" vid sidan av.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Jag åkte taxi i Stockholm som kördes av en svensk skådespelare för ett antal år sedan.
Han sa att om man inte slår igenom på riktigt så måste man ha ett "riktigt jobb" vid sidan av.

Det är nog samma bland musiker. Minns det var tal om att en i bandet av Meshuggah som jobbade som städare på Umeå busstation.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Denna intervjun gillade jag skarpt. Mer sånt här om ni kan, gillar hur man får en inblick i hur det funkar. Och vilken härlig röst han har!

Skribent
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Denna intervjun gillade jag skarpt. Mer sånt här om ni kan, gillar hur man får en inblick i hur det funkar. Och vilken härlig röst han har!

Tack! Ja, alltså det var inte så tacksamt att spela in frågorna själv. Min egen röst kändes så sjukt B gentemot Christians. haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Oj mannen som har gjort Tvålkopp tillsammans med papadrillo, vilken legend och all respekt. Sök inte upp den på YT, man blir fast direkt och måste lyssna på den på repeat minns ett par dagar.

Medlem

@Johan Lorentzon bidrar nog med det kanske bästa innehållet på FZ nu för tiden. Original-innehåll är tidskrävande och ger kanske inte den bästa avkastningen, men det uppskattas starkt!

Skrivet av lonian:

Med den lönen som man får som röstskådis verkar det som att man behöver något annat jobb vid sidan av.

Att vara röstskådis är ganska likt vanligt knegande som egen näringsdrivande. Du måste hela tiden hitta jobb för att få timmarna och räkningarna att gå ihop, och innan du etablerat dig och fått en trogen kundbas kan det vara svårt att få allt att gå ihop.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

@Johan Lorentzon bidrar nog med det kanske bästa innehållet på FZ nu för tiden. Original-innehåll är tidskrävande och ger kanske inte den bästa avkastningen, men det uppskattas starkt!

Håller med detta!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av Kyraal:

@Johan Lorentzon bidrar nog med det kanske bästa innehållet på FZ nu för tiden. Original-innehåll är tidskrävande och ger kanske inte den bästa avkastningen, men det uppskattas starkt!

Skrivet av FejkFejksson:

Håller med detta!

Tack hörrni! Blir lite rörd faktiskt. Även om det tar tid att göra så är det den här typen av uppskattning som gör all investerad tid värt det.


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Skrivet av Ichabod:

Jag åkte taxi i Stockholm som kördes av en svensk skådespelare för ett antal år sedan.
Han sa att om man inte slår igenom på riktigt så måste man ha ett "riktigt jobb" vid sidan av.

Det stämmer med vad en kollega (vars fru är skådis) sagt. Ganska få kan livnära sig som bara skådisar.


signatur
Redaktör
Skrivet av lonian:

Det är nog samma bland musiker. Minns det var tal om att en i bandet av Meshuggah som jobbade som städare på Umeå busstation.

Helt obekräftat, men jag hörde för massa år sen att LG Petrov (vila i frid ❤️) i Entombed var flyttgubbe också. Sant eller ej - periodvis kan det nog vara kärvt som alternativgrupp, även om man är bland genrens större.

Gäller för övrigt spelsktibenter också. Tänk på det när ni tar del av de fina grejer Johan och alla andra duktiga FZ-medarbetare gör.


signatur
Medlem

Intressant intervju! Kul att Johan skapat ett tema utav att intervjua flera medverkare i spel och film. I artikeln finns dessutom länkar till flera tidigare intervjuer.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Intressant intervju! Kul att Johan skapat ett tema utav att intervjua flera medverkare i spel och film. I artikeln finns dessutom länkar till flera tidigare intervjuer.

Tack! Ja det finns så många viktiga pjäser som jobbar med spel (och film) som aldrig får någon tid alls i rampljuset. Tycker det är kul om man kan lyfta fram dem lite mer. Har själv lärt mig så mycket av industrin bara genom dessa intervjuer.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar