Call of Duty: Modern Warfare II låter inte PC och Xbox-spelarna stänga av crossplay

Robot
Call of Duty: Modern Warfare II låter inte PC och Xbox-spelarna stänga av crossplay
Medlem

Ja, och jag som pc-spelare vill gärna slippa spela mot folk med aim assist på 😅

Medlem

Om man stänger crossplay på Playstation så kan man inte spela Invasion eller war. Otroligt tråkigt att dom låst gamemodes bakom tvingad crossplay.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Om man stänger crossplay på Playstation så kan man inte spela Invasion eller war. Otroligt tråkigt att dom låst gamemodes bakom tvingad crossplay.

Om crossplay får dig att känna dig dålig, ja då är du nog dålig oavsett om crossplay är på eller inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av hugoqqqq:

Ja, och jag som pc-spelare vill gärna slippa spela mot folk med aim assist på 😅

Äh innan dom hunnit vrida spaken mot mig har jag hunnit springa, glida in, hoppa och gjort en 360 no scope

Medlem

varför battlefield


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Var är alla konsol-plebs som brukar prata om att handkontroll är bättre för FPS spel 🤭


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Om man stänger crossplay på Playstation så kan man inte spela Invasion eller war. Otroligt tråkigt att dom låst gamemodes bakom tvingad crossplay.

Nu har jag inte spelat mw2-2022 men är det spellägen med extra många spelare på servern? I så fall har de nog Crossplay kravet för att korta köer.

Skrivet av Ronzem:

Äh innan dom hunnit vrida spaken mot mig har jag hunnit springa, glida in, hoppa och gjort en 360 no scope

Jo PC spelare har ju ett mycket större övertag än vad aim assist ger på konsol. Utöver en överlägsen kontroll över karaktären så kan man ju spela med ex 360FPS om man har en tillräckligt bra dator. Konsol är väl bara upp till 120FPS.

Men jag tycker de borde kunna finnas en kompromiss där crossplay finns men alla på servern måste köra med mus/tangentbord (stöds väl nu för tiden på konsol?) Eller så kör alla med handkontroll.

Medlem

Har precis köpt det på skiva (billigare än digitalt) till Xbox men herregud att man måste ladda ner så mycket fast man har skivan.
Ah... inte jättejobbigt men lite. Ville bara skriva av mig. (Vad ska jag annars göra medans det laddar...?)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Nu har jag inte spelat mw2-2022 men är det spellägen med extra många spelare på servern? I så fall har de nog Crossplay kravet för att korta köer.
Jo PC spelare har ju ett mycket större övertag än vad aim assist ger på konsol. Utöver en överlägsen kontroll över karaktären så kan man ju spela med ex 360FPS om man har en tillräckligt bra dator. Konsol är väl bara upp till 120FPS.

Men jag tycker de borde kunna finnas en kompromiss där crossplay finns men alla på servern måste köra med mus/tangentbord (stöds väl nu för tiden på konsol?) Eller så kör alla med handkontroll.

Yes, "Input based matchmaking". Halo kör med det.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Har precis köpt det på skiva (billigare än digitalt) till Xbox men herregud att man måste ladda ner så mycket fast man har skivan.
Ah... inte jättejobbigt men lite. Ville bara skriva av mig. (Vad ska jag annars göra medans det laddar...?)

Är ju bara 70mb på skivan
Dom försöker inte ens vara sneaky med att dom vill döda fysisk media


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

spelet e så jävla beta som det bara kan bli... sjukt mycket som saknas..
tröttnat på det redan..

Medlem

Vi vet sedan tidigare att Sony plockar ut en avgift för Cross-play. Så kan det stängas av är det nog ett kryphål från Activision's sida. Gissar på att samma funktion kommer att läggas till i Xbox versionen med.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Är ju bara 70mb på skivan
Dom försöker inte ens vara sneaky med att dom vill döda fysisk media

Inte konstigt att det ska laddas ner så mycket. Men varför inte använda skivan till lite mer data? Sen förstår jag att det krävs uppdateringar o bug fixes.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

PC spelare har ju ett mycket större övertag än vad aim assist ger på konsol. Utöver en överlägsen kontroll över karaktären så kan man ju spela med ex 360FPS om man har en tillräckligt bra dator. Konsol är väl bara upp till 120FPS.

Man kan komma upp i 360 fps om man sitter på ett 4090 och lirar i 1080p. Å andra sidan är det långt ifrån alla som har en TV med 120hz, de flesta med handkontroll spelar nog med 4K/60. Realistiskt blir nog de flesta scenarion 144 vs 60 fps då.

Vill man stänga av crossplay på Xbox kan man kolla denna videon:

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Inte konstigt att det ska laddas ner så mycket. Men varför inte använda skivan till lite mer data? Sen förstår jag att det krävs uppdateringar o bug fixes.

Det är väl i bästa fall en dvd dl de skickar med och det ger i så fall inte ens 10GB data. Så knappt lönt när spelet ändå är över 100 GB kanske bara dumt med tanke på hur mycket spel patchas nu för tiden.
Tycker faktiskt de ska skita i att skicka med skivan i fodralet.

När jag köpte ett fysisk ex ( hade just då supersegt adsl ) för att slippa ladda ner trodde jag)av bf1 till pc var det ett dvd fodral där det bara fanns en produktnyckel.

Medlem

Crossplay, värsta implementeringen i multiplayer.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Inaktiv
Skrivet av N3gn4v:

Crossplay, värsta implementeringen i multiplayer.

Kan hålla med om att det är ganska värdelöst påtvingat. Om det är PS vs Xbox är det väl bara bra med större spelarbas men det är ju generellt lättare att sikta med mus så tycker det är bra om man har möjlighet att spela med polare oavsett plattform men aldrig påtvingat som här.

Medlem

Spännande att så många tror att mus och tangentbord fortfarande har övertaget.
Varenda cod-proffs sitter på kontroll.
Aim assisten har blivit bättre och bättre, till denna milda grad:

https://i.redd.it/13eaic63g5281.png

Data från halo inf, som har ungefär samma matchingssystem/aim assist

Nej nu för tiden gynnas man faktiskt av att ha en kontroll i händerna.

Input baserad matchning skulle vara en fin sak.

Medlem
Skrivet av Dolph:

Spännande att så många tror att mus och tangentbord fortfarande har övertaget.
Varenda cod-proffs sitter på kontroll.
Aim assisten har blivit bättre och bättre, till denna milda grad:

https://i.redd.it/13eaic63g5281.png

Data från halo inf, som har ungefär samma matchingssystem/aim assist

Nej nu för tiden gynnas man faktiskt av att ha en kontroll i händerna.

Input baserad matchning skulle vara en fin sak.

Själv presterar jag mycket bättre i fps spel om jag får spela med mus och tangentbord. (Men jag är bara en vanlig nöjesspelare)
Sen kan man ju fråga sig om man är proffs ifall man behöver aim assist? Borde inte sånt vara avslaget i proffs sammanhang? Ungefär som att spela forza med auto broms och automatlåda.

Medlem
Skrivet av Dolph:

Spännande att så många tror att mus och tangentbord fortfarande har övertaget.
Varenda cod-proffs sitter på kontroll.
Aim assisten har blivit bättre och bättre, till denna milda grad:

https://i.redd.it/13eaic63g5281.png

Data från halo inf, som har ungefär samma matchingssystem/aim assist

Nej nu för tiden gynnas man faktiskt av att ha en kontroll i händerna.

Input baserad matchning skulle vara en fin sak.

Tycker det är sjukt skrattretandes att man än idag fortfarande har denna diskussionen när det egentligen inte är någon frågan om saken. Utan tvekan har man större övertag med mus och tangentbort än kontroll, det är inget snack om saken ens.

Många här inkl dig själv nämner att många proffs, en majoriteten av streamers som kör cod använder Kontroll istället för mus och tangentbord, men du glömmer att nämna att alla dessa, det första de gör är att de stänger av sin Aim assist eftersom tro det eller ej, men det förvärrar aimen för de som REDAN kan sikta, inkl mig själv. Jag stänger av det i vartenda spel där det finns att stänga av, de som kör med kontroll vet hur störande Aim assist.

Men visst, låt oss säga att Aim assist skulle ha en betydande fördel, men det är ingenting jämfört med fördelarna som kommer med PC, som tex:
1. Grafikinställningar
2. FOV
3. Upp till 360hz
4. Mus och tangentbord, att man mer eller mindre har möjlighet att ändra om knapparna (konsollspelare måste köpa en tredjeparts kontroll för att kunna göra detta)

Medlem

Crossplay är ju guld. Det gör ju att spelarbasen ständigt är tillräckligt stor för att hitta en passande match under dygnets alla timmar. Om någon plattform får någon minimal fördel av någon anledning gör det mig ingenting. Det är väldigt få av oss som är på den nivån att det spelar någon större roll i det stora hela.

Skribent
Skrivet av Pretorian24:

Inte konstigt att det ska laddas ner så mycket. Men varför inte använda skivan till lite mer data? Sen förstår jag att det krävs uppdateringar o bug fixes.

Om de kör med sånt här, då kan de lika gärna göra som på Switch. Skita i att skicka med en skiva och bara låta fodralet innehålla en kod.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om crossplay får dig att känna dig dålig, ja då är du nog dålig oavsett om crossplay är på eller inte

Jag slår av crossplay för slippa alla fuskande pc-spelare.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Jag slår av crossplay för slippa alla fuskande pc-spelare.

ja det kan vara en anledning, men så många ggr som annat så är nog fuskandet en bortförklaring att man är dålig.
Tom jag har blivigt anklagad för fusk i spel och jag är inte speciellt bra nu för tiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

ja det kan vara en anledning, men så många ggr som annat så är nog fuskandet en bortförklaring att man är dålig.
Tom jag har blivigt anklagad för fusk i spel och jag är inte speciellt bra nu för tiden

Jag är inte speciellt bra men fuskar förstör ändå. Och när jag spelade COD för ett par år sedan var i princip alla fuskare på PC.
Sen är det ju mer än kontrollen som påverkar. Möjlighet till högre FOV, högre uppslöning, högre framrate. på PS5 är detta dock ett mindre problem.

Medlem
Skrivet av Molotov:

ja det kan vara en anledning, men så många ggr som annat så är nog fuskandet en bortförklaring att man är dålig.
Tom jag har blivigt anklagad för fusk i spel och jag är inte speciellt bra nu för tiden

Cod är väl ändå det spelet där det fuskas mest, speciellt warzone som är gratis. Så har inget med bortförklaringar att göra. Crossplay är ju endast fördel som PC spelare, som konsolspelare har man ju inte större problem med spelarebasen eftersom de flesta spelar på konsol.

Medlem
Skrivet av Dejch21:

Cod är väl ändå det spelet där det fuskas mest, speciellt warzone som är gratis. Så har inget med bortförklaringar att göra. Crossplay är ju endast fördel som PC spelare, som konsolspelare har man ju inte större problem med spelarebasen eftersom de flesta spelar på konsol.

ja kanske det, jag spelar inte Warzone eller FPS på plattskärm nå mer så ska inte säga nått om det.
Tänker bara tillbaka då jag brukade spela, jag kände inte av fuskare, visst nån gång då och då men lät alltid som alla hade mer problem med fuskare än jag.
Däremot har jag och en kompis aktivt fuska i CoD en gång i tiden på xbox 360. Det var lätt, man körde en adapter så kunde man köra med mus + tangentbord på konsolen, man kom lätt högst på scorelistan. Det var inte exakt samma som mus+tangentbord på PC utan mer en simulering av kontrollrörelserna, men man fick endå extremt övertag.
Jag hade en sån adapter för att kunna använda Xbox 360 kontroll på Playstation, som var det egentliga syftet med adaptern


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bästa lösningen som jag ser det, även för framtidens crossplay är att förbättra input based matchmaking som finns i cod och halo, där systemet känner av vare sig du har kontroll eller mus och tangentbord, och helt enkelt placerar dig med dessa. Tror det finns sätt att kringgå detta system, så hoppas de förbättrar detta.

Medlem
Skrivet av Dejch21:

Tycker det är sjukt skrattretandes att man än idag fortfarande har denna diskussionen när det egentligen inte är någon frågan om saken. Utan tvekan har man större övertag med mus och tangentbort än kontroll, det är inget snack om saken ens.

Många här inkl dig själv nämner att många proffs, en majoriteten av streamers som kör cod använder Kontroll istället för mus och tangentbord, men du glömmer att nämna att alla dessa, det första de gör är att de stänger av sin Aim assist eftersom tro det eller ej, men det förvärrar aimen för de som REDAN kan sikta, inkl mig själv. Jag stänger av det i vartenda spel där det finns att stänga av, de som kör med kontroll vet hur störande Aim assist.

Men visst, låt oss säga att Aim assist skulle ha en betydande fördel, men det är ingenting jämfört med fördelarna som kommer med PC, som tex:
1. Grafikinställningar
2. FOV
3. Upp till 360hz
4. Mus och tangentbord, att man mer eller mindre har möjlighet att ändra om knapparna (konsollspelare måste köpa en tredjeparts kontroll för att kunna göra detta)

Inte värt att ha diskussion om saken om du inte tagit redan på hur horisontal aim assist fungerar, närmare aimbot får man leta efter. Detta medför att KbM får ett undertag cqb. Det är snack om saken, mycket snack om saken till och med. Skulle vilja se bevis på att alla proffs stänger av aim assist och lyckas mäta sig mot tangentbord och mus.
Aim assisten behövs om crossplay ska funka, annars hade kontrollspelarna inte haft någon chans alls, och således inte använt kontroll i alla stora turneringar. Så visa gärna en stadig källa på "alla" proffs som klipper AA för att dom helt enkelt har en tumme gjord av guld.

Du kan använda aim assist om du kör på pc med kontroll också.

Sen är inte problemet hur alla proffs har det, utan att medelmåttan är den som lider mest.
Call of duty har majoriteten av sina användare på consol och således med kontroll så det är viktigare för dom att vara consolspelarna till lags än pc.

Det enda rätta är att ge mus och tangentbordsspelare en möjlighet att bara möta andra som har samma input så är problemet löst. Alternativt tweak:a aim assisten så den inte kickar igång direkt utan ge den en genomsnittlig mänsklig responstid.

Men om du fortfarande tvivlar vilket du med all säkerhet gör, ta en titt här:
https://www.youtube.com/watch?v=cPQrAvCKdZY&ab_channel=TheDry...

Eller här: (åter igen från halo svårt att hitta data på cod)
https://forums.halowaypoint.com/t/settling-the-controller-vs-...

"This tells us that based on actual player data Controller players have a mechanical advantage allowing them higher performance, accuracy, K/D ratio, and rank placement when compared to their KBM counterparts."

12
Skriv svar