Spana in inledningen från skräckspelet Unholy

Robot
Spana in inledningen från skräckspelet Unholy

Inkluderar både läskig nunna och tjock-tv.

#Duality-games, #Unholy


Medlem

Delen med bostadshusen och miljön där omkring såg riktigt bra ut, hade hela spelet utspelat sig där så hade jag inte haft nån tvivel. Lite natt och dimma för att sedan bli runt jagad där ute på gårdarna. Det hade varit creepy.

Tyvärr så är resten av videon är ju miljöer som inte ser ut som något alls - bara massa slumpmässiga former och strukturer. Skräck görs ju bäst när det är grundat i det bekanta.

När precis allting ser ut som en abstrakt röra är det svårt att bry sig, iaf för mig.

Medlem

Gud så snyggt! Vad är det här för spel? Varför har jag inte uppmärksammat annonseringen tidigare?

Men vilken dundermiss att de pratar amerikansk engelska i en postsovjetisk miljö. Så avtändande. Om inte det går att välja bort så går spelet bort för mig.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Delen med bostadshusen och miljön där omkring såg riktigt bra ut, hade hela spelet utspelat sig där så hade jag inte haft nån tvivel. Lite natt och dimma för att sedan bli runt jagad där ute på gårdarna. Det hade varit creepy.

Tyvärr så är resten av videon är ju miljöer som inte ser ut som något alls - bara massa slumpmässiga former och strukturer. Skräck görs ju bäst när det är grundat i det bekanta.

När precis allting ser ut som en abstrakt röra är det svårt att bry sig, iaf för mig.

Du hajar det! Precis. Är en "missed opportunity" om de inte nyttjar de underbara utomhusmiljöerna, bostadsområdet och sånt. Perfekt att som du skriver göra det i mörker och dimma.

För mycket källare och mörka gångar är trist. Det blir så snabbt enformigt och det är helt enkelt fult för ögonen.

Dessutom, om de redan tidigt i spelet kör med märkliga, onaturliga gångar, grottor och altare, det är ett stort misstag.

Det allra mesta som är främmande ska man spara till sista tredjedelen, då spelaren får upptäcka vidden av läskiga hemligheter.

En duktig utvecklare balanserar det vackra och det trista och det fula och alla såna känslor och egenskaper egentligen, som det pompösa, överväldigande, läskiga, förunderliga, abstrakta osv.


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar