Vad tycker du om racingspel?

Robot
Medlem
Vad tycker du om racingspel?

Den enda typ av racingspel som jag spelar är rallyspel, med ratt och allt. Hoppas WRC 2010 blir bra.

Har kört rally på PCn sen första Colin McRae, men funderar på att flytta racingen till PS3an när GT5 släpps, och köpa WRC 2010 till PS3an också.

Medlem

Humpf. INGET Simbin-spel som alternativ. Hur är det möjligt?

Edit: INLÄGG 666


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

GT5 & F1 2010 är de spel jag ser fram emot i racing.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Kul, skulle precis börja, kommer åt back-knappen på musen och sen kan jag inte fylla i enkäten.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Vilket klickande!
Till enkäten, till enkäten, till formuläret...

Men, tycker att racingspelen har blivit sämre och sämre. Nu kan jag knappt hitta något som är dugligt, förut hade jag: Midtown Madness, Test Drive, Need for Speed (de gamla), Colin McRae med flera.

Visst fortsätter serierna men de har tappat sin känsla och satsat på grafik eller något. Annat tråkigt är att alla menyer i racingspel är så fula och slöa att gå igenom.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Värdelös enkät som frågar om man föredrar mer realistiska racingspel och sen inte har med spel som t.ex. iRacing, rFactor eller valfritt Simbin-spel.

Medlem

Lite dåliga svarsalternativ måste jag säga. Att säga att man vill ha spel som antingen Arkad eller Simulator är ju att ta i. Ett mellanting är ju vad man är ute efter, det ska vara kul utan att tumma för mycket på realismen. Sen saknar jag alternativet att man huvudsaken spelar hotseat, dvs inte mot datorn/konsollen eller över internet/nätverk.

Sen när man skriver "max 3 svar" på fråga 4 men ändå ger besökaren en envalsknapp är ju lite lustigt

/ LordDaimos

Medlem

Tyckte också alternativen var lite sådär. Jag tycker inte alls om Simbin-spelen där allting är jättepilligt och man verkligen måste anstränga sig för att ta sig runt banan när man i själva verket hade tagit sig runt banan i en riktig bil utan i närheten så stora problem, samtidigt som man vill ha lite mer utmaning än GRID/Need for speed, jag tycker Gran Turismo ligger på en bra nivå.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Vilket klickande!
Till enkäten, till enkäten, till formuläret...

Men, tycker att racingspelen har blivit sämre och sämre. Nu kan jag knappt hitta något som är dugligt, förut hade jag: Midtown Madness, Test Drive, Need for Speed (de gamla), Colin McRae med flera.

Visst fortsätter serierna men de har tappat sin känsla och satsat på grafik eller något. Annat tråkigt är att alla menyer i racingspel är så fula och slöa att gå igenom.

Jag skulle säga att arkadspelen har blivit tråkigare än vad de var förut och de som försöker sig på att skapa mer av en simulator har gått mycket framåt.

Medlem

Jag skulle vilja ha kryssalternativ istället... Jag gillar Gran Turismo, Need for Speed, Colin McRae Rally och Toca/Race Driver lika mycket typ. Test Drive Unlimited är dock mitt hittills ultimata bilspel, återstår att se om tvåan toppar det.

Gillar inte ritkigt de där ordentliga simulatorerna som Race och GTR2 typ, tyvärr.. Skulle vilja gilla dem, men fastnar aldrig riktigt. Avskyr även de senaste 4-5 mainstream-NFS! Gillar mellantingen, som TDU och World Racing 2. Lite arkadiga men med många realistiska element.

En uppdaterad version (gog?) av Colin McRae 2.0 är ju något att drömma om..

Medlem

Skitdålig enkät. "Max 3 svar" och de sätter in en envalslista. Dåligt formulerade svarsalternativ också.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Den enda simulatorn som jag faktiskt gillar är LFS. Finns lite arkadracing som är rätt kul också, det roligaste är dock TDU. Grid går an ibland också men inte särskilt långa stunder.

Medlem

TDU
Men helst en MASTODONT Bil simulator likt flightsim. Med VALBART inslag av race m.m (lixom i TDU / flightsim).

Ryska spelet Transporter under utveckling är lite mera simaktigt iallafall.
(Samma tillverkare som 3d driving instructor).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Gillar visa, PURE är nice till Xboxen, annars så lockar det inte så mycket.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hela enkäten är ju ett skämt..

Medlem

Bra med en enkät som inte består av 30 sidor samt obegripliga svarsalternativ.

Jag spelar inte racing ofta men när jag gör det är det fullHD högsta grafikinställninga, flerkanalsljud och ratt som gäller. Grafikmässigt faller ålderdomliga PS3/Xbox 360 bort för PC i mitt fall men bättre multiplayer med mer folk på konsol.

Det är svårare att köra med ratt i bilspel tycker jag.


signatur

Det var detta...

Medlem

Rallyspelen är riktigt kul... inte lika enformiga som banracing.

Medlem

Haha, bästa styrdorn är ju Ratt... men jag föredrar Handkontroll eftersom jag inte har någon ratt själv.. Frågorna är ju helt skruvade... som vanligt i nätenkäter.

1
Skriv svar