Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Folk förstår men skiter i vilket. Att de inte relaterar till andras gnäll är inte brist på förståelse, utan brist av intresse.

Som sagt, det finns flera grupper av det där och det märks när man djupdyker i konversationer med dem. Allt jag ville få sagt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som sagt, det finns flera grupper av det där och det märks när man djupdyker i konversationer med dem. Allt jag ville få sagt.

Jag förstår men tycker det är dumt att dumförklara människor bara för att de har en annan uppfattning. Din poäng hade kunnat göras utan den vinkeln.

Möjligt att jag är onödigt gubbakränkt men det är min reflektion.

Allt gott.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Jag förstår men tycker det är dumt att dumförklara människor bara för att de har en annan uppfattning. Din poäng hade kunnat göras utan den vinkeln.

Möjligt att jag är onödigt gubbakränkt men det är min reflektion.

Allt gott.

Jag dumförklarar inte folk bara för att jag korrekt påpekar att folk inte alltid förstår skillnaden. Vissa gör inte det, som sagt innan. Givet, jag hade kunnat skriva att "vissa" inte förstår skillnaden. Det är mitt misstag.

Känns som du är onödigt gubbkränkt ja. Unna dig något gott ikväll så känns det säkert bättre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag förstår men tycker det är dumt att dumförklara människor bara för att de har en annan uppfattning. Din poäng hade kunnat göras utan den vinkeln.

Möjligt att jag är onödigt gubbakränkt men det är min reflektion.

Allt gott.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag dumförklarar inte folk bara för att jag korrekt påpekar att folk inte alltid förstår skillnaden. Vissa gör inte det, som sagt innan. Givet, jag hade kunnat skriva att "vissa" inte förstår skillnaden. Det är mitt misstag.

Känns som du är onödigt gubbkränkt ja. Unna dig något gott ikväll så känns det säkert bättre.

Där finns nästan ingen som är så dum att de inte förstår. Tycker fortfarande att det är onödigt oförskämt och konstigt att du inte bara ändrar dina ordval. Känns som att du har en agenda där du vill lyfta sig själv genom att trycka ner andra som tycker annorlunda.

Men men, förstår att detta inte går fram så jag släpper det här.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Behöver man ha spelat ettan och tvåan för att kunna hänga med i trean?

Man behöver spela ettan och tvåan även om man inte tänkt spela trean

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Där finns nästan ingen som är så dum att de inte förstår. Tycker fortfarande att det är onödigt oförskämt och konstigt att du inte bara ändrar dina ordval. Känns som att du har en agenda där du vill lyfta sig själv genom att trycka ner andra som tycker annorlunda.

Men men, förstår att detta inte går fram så jag släpper det här.

Haha! Du tror det är något djupare än det faktiskt är. Sanningen är som den är att en del förstår inte. Så är det bara. Som jag pratat om spel och teknik så mycket som jag gjort med vänner och folk på internet genom åren är det min upplevelse. Det var aldrig menat som en diss, utan bara jag som berättar hur jag upplevt det.

Ofta handlar det om att en person inte på riktigt har fått uppleva skillnaden. Att bara se 60 fps när man är van med 30 kan ofta få det att kännas konstigt och dåligt, varpå en person inte förstår skillnaden och varför det skulle vara bättre. En side-by-side är också bra, och som du var inne på om jag inte missminner mig, att det tar en stund innan man blir van och accepterar den högre bilduppateringsfrekvensen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Är det här så bra grafik det går att få på Switch? Tycker det ser ut som ett PS2-spel typ.. Sen undrar jag varför hon har en svinful mankini på sig? Är hon släkt med Borat?

Beror på.
Bayonetta har jag aldrig upplevt som särskilt snygga spel.

Medlem

Mycket OT här.
Är detta sista AAA-spelet till Switch innan uppföljaren utannonseras tro?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Mycket OT här.
Är detta sista AAA-spelet till Switch innan uppföljaren utannonseras tro?

Nej det tror jag inte. Pokémon får ju definitivt betraktas som trippel A med tanke på dess popularitet och det släpps väl nu i november?

Skribent
Skrivet av Freakon:

Där finns nästan ingen som är så dum att de inte förstår. Tycker fortfarande att det är onödigt oförskämt och konstigt att du inte bara ändrar dina ordval. Känns som att du har en agenda där du vill lyfta sig själv genom att trycka ner andra som tycker annorlunda.

Men men, förstår att detta inte går fram så jag släpper det här.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha! Du tror det är något djupare än det faktiskt är. Sanningen är som den är att en del förstår inte. Så är det bara. Som jag pratat om spel och teknik så mycket som jag gjort med vänner och folk på internet genom åren är det min upplevelse. Det var aldrig menat som en diss, utan bara jag som berättar hur jag upplevt det.

Ofta handlar det om att en person inte på riktigt har fått uppleva skillnaden. Att bara se 60 fps när man är van med 30 kan ofta få det att kännas konstigt och dåligt, varpå en person inte förstår skillnaden och varför det skulle vara bättre. En side-by-side är också bra, och som du var inne på om jag inte missminner mig, att det tar en stund innan man blir van och accepterar den högre bilduppateringsfrekvensen.

Jag tycker inte påståendet att "folk inte förstår" är detsamma som att dumförklara någon eller att lyfta sig själv. Jag förstår kanske inte tjusningen med fine dining eller att kolla på fotboll, men det innebär inte att jag är dum bar för det. Om någon skulle förklara sin bild av varför det är bra, eller om jag fick uppleva det under rätt förutsättningar, så skulle jag kanske börja uppskatta det jag också.

Precis som Uber också skriver så handlar nog folks oförståelse om att dom inte fått uppleva skillnaden

Medlem

Känns som en konstig recension där man inte ens nämner den dåliga ojämna prestandan. Frågan är hur hårt man kan lita på betyget då?

Medlem
Skrivet av Cane:

Känns som en konstig recension där man inte ens nämner den dåliga ojämna prestandan. Frågan är hur hårt man kan lita på betyget då?

Jag har kört i 10 timmar och inte upplevt någon dålig prestanda. Hur har det vart för dig när du spelat spelet?

Moderator | Testpilot
Skrivet av lasselason:

Jag har kört i 10 timmar och inte upplevt någon dålig prestanda. Hur har det vart för dig när du spelat spelet?

Jag har själv inte spelat, men kollat Digital Foundrys video. Länkar här med en timestamp:

Spelet håller inte målet på 60 fps överhuvudtaget, men hoppar för det mesta mellan säg 48-60 beroende på hur mycket som sker på skärmen. Den inbitne märker detta direkt, medan andra inte känner av det på samma sätt då det är "små" marginaler vi pratar om. Således så stör sig vissa på det och har problem att spela, medan andra bara lirar och mår gott.

Bayonetta 3 hade utan problem känts otroligt bättre att spela om det lyckats hålla minst 60 fps hela tiden, och med tanke på hur undermålig det grafiska i stort är hade spelet mått bäst av (rent prestandamässigt) av att få finnas på en kraftfullare konsol. Handlar inte om att hata på Switchen eller så, utan att det bara känns som det här spelet kommer må så mycket bättre av en portning till PC och Sony samt Microsoft-konsollerna längre fram.

Med det sagt är det spelbart, och varje indivudell individ har sin egna smärtgräns.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har själv inte spelat, men kollat Digital Foundrys video. Länkar här med en timestamp:

https://youtu.be/XYmd1g_3OaM?t=674

Spelet håller inte målet på 60 fps överhuvudtaget, men hoppar för det mesta mellan säg 48-60 beroende på hur mycket som sker på skärmen. Den inbitne märker detta direkt, medan andra inte känner av det på samma sätt då det är "små" marginaler vi pratar om. Således så stör sig vissa på det och har problem att spela, medan andra bara lirar och mår gott.

Bayonetta 3 hade utan problem känts otroligt bättre att spela om det lyckats hålla minst 60 fps hela tiden, och med tanke på hur undermålig det grafiska i stort är hade spelet mått bäst av (rent prestandamässigt) av att få finnas på en kraftfullare konsol. Handlar inte om att hata på Switchen eller så, utan att det bara känns som det här spelet kommer må så mycket bättre av en portning till PC och Sony samt Microsoft-konsollerna längre fram.

Med det sagt är det spelbart, och varje indivudell individ har sin egna smärtgräns.

Ja jag har inte haft några problem med det, har snackat om spelet med 2 kollegor och ingen har nämnt något om att det skulle vara problematiskt, mest om hur jäkla bra det är.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lasselason:

Ja jag har inte haft några problem med det, har snackat om spelet med 2 kollegor och ingen har nämnt något om att det skulle vara problematiskt, mest om hur jäkla bra det är.

Och det köper jag. I ett tidigare inlägg skriver jag hur DF är riktiga nördar när det kommer till sådant här. Det kan se dåligt ut när man ser deras staplar och hur fps dippar, men det är inte alltid det känns. Helt beroende på spel.

Kul att ni tycker om spelet!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Cane:

Känns som en konstig recension där man inte ens nämner den dåliga ojämna prestandan. Frågan är hur hårt man kan lita på betyget då?

Skrivet av lasselason:

Jag har kört i 10 timmar och inte upplevt någon dålig prestanda. Hur har det vart för dig när du spelat spelet?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har själv inte spelat, men kollat Digital Foundrys video. Länkar här med en timestamp:

https://youtu.be/XYmd1g_3OaM?t=674

Spelet håller inte målet på 60 fps överhuvudtaget, men hoppar för det mesta mellan säg 48-60 beroende på hur mycket som sker på skärmen. Den inbitne märker detta direkt, medan andra inte känner av det på samma sätt då det är "små" marginaler vi pratar om. Således så stör sig vissa på det och har problem att spela, medan andra bara lirar och mår gott.

Bayonetta 3 hade utan problem känts otroligt bättre att spela om det lyckats hålla minst 60 fps hela tiden, och med tanke på hur undermålig det grafiska i stort är hade spelet mått bäst av (rent prestandamässigt) av att få finnas på en kraftfullare konsol. Handlar inte om att hata på Switchen eller så, utan att det bara känns som det här spelet kommer må så mycket bättre av en portning till PC och Sony samt Microsoft-konsollerna längre fram.

Med det sagt är det spelbart, och varje indivudell individ har sin egna smärtgräns.

DF går ganska hårt åt de tekniska aspekterna och svagheterna - jag har inte suttit med någon FPS-mätare utan går helt på hur jag personligen upplevt flytet och där har jag inte haft några problem. Gameplayet är underhållande och i stridens hetta har jag inte stört mig på några frame drops utan har haft fokus på att dela ut stryk.

Som jag skriver i texten så är omgivningarna rätt slätstrukna, alltså lågupplösta och många gånger rätt trista, samtidigt som karaktärsmodellerna håller högre kvalitet. Sen nämner jag också att det vore intressant att se vad Platinum kunnat göra med starkare hårdvara, och det märks att spelet hade mått bättre om konsolen haft lite mer kräm. Men trots detta är Bayonetta ett bra spel!

Jag och lasselason verkar njuta av spelet medan någon annan kanske hade stört sig för mycket på låg upplösta texturer och varierande fps för att kunna göra det. Som Uber skriver "varje indivudell individ har sin egna smärtgräns"

Sen är detta såklart min upplevelse, och spelet har i skrivande stund 88 på metacritic så det är ingen åsikt som sticker ut direkt, men om hög prestanda och knivskarp grafik är det viktigaste så är detta kanske ett spel man kan hoppa över?

Medlem

som inbiten bayonetta-fan kan jag säga att jag hade skyhöga förväntningar och var rätt pessimistiskt inställd till att få dem infriade, men det den här serien fortsätter sin uppåtgående kurva. håller med om att tempot går upp och ned väldigt mycket, men så har de här spelen alltid varit, i min ringa mening.

själv är jag den som _vill_ ha en sammanställning över ens performance efter varje strid, det är så man får veta att man är på rätt spår i sina val av combos och taktik

beträffande frame-rate har jag märkt det minst i detta spel av de tre, och aldrig något som påverkat hur mina knapptryck i relation till on-screen känts (vilket vore katastrofalt i ett spel som detta).

kan varmt rekommendera detta till alla som gillar genren, det lever upp till sitt arv samtidigt som det förnyar tillräckligt för att kännas väldigt fräscht. grafiken är som nämnt ganska eftersatt men det slutar man tänka på efter några minuter när dodge-timing är allt man har tid att foka på

nyligen påbörjat expert-vändan, sen blir det infinite climax för att avslutas med pure platinum


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Fick mitt beyonetta 3 idag började spela det men fastnade i prologen och kommer inte vidare kan inte välja kapitel 1 är det nån bugg och hur fixar man det jag har flyttat markören till kapitel 1 men när jag ska börja så är det bara prologen som börjar !
Nån som vet om det går att fixa?

Skribent
Skrivet av Vampir:

Fick mitt beyonetta 3 idag började spela det men fastnade i prologen och kommer inte vidare kan inte välja kapitel 1 är det nån bugg och hur fixar man det jag har flyttat markören till kapitel 1 men när jag ska börja så är det bara prologen som börjar !
Nån som vet om det går att fixa?

Kommer du vidare till kartan och har du två alternativ där? Jag råkade välja fel nån gång i början och fick gå tillbaka till "Chapter Select" för att välja den andra - inte supertydligt vilken markör som är prolog och kapitel 1

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Kommer du vidare till kartan och har du två alternativ där? Jag råkade välja fel nån gång i början och fick gå tillbaka till "Chapter Select" för att välja den andra - inte supertydligt vilken markör som är prolog och kapitel 1

Jo jag flyttar markören till kapitel 1 men det finns en annan markör som stannar vid prologen spelat om prologen flera gånger det slutar alltid med att beyonetta blir sprängd i småbitar

Skribent
Skrivet av Vampir:

Jo jag flyttar markören till kapitel 1 men det finns en annan markör som stannar vid prologen spelat om prologen flera gånger det slutar alltid med att beyonetta blir sprängd i småbitar

Märkligt... prova att låta bli att flytta markören utan bara klicka vidare, i resten av spelet vet jag att markören redan är på nästa kapitel direkt. Annars kanske det är någon bugg, kolla någon playthrough hur det ser ut för andra när dom spelar - Hoppas det löser sig!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Switch är hårdvarumässigt begränsad jämfört med PS5.

Skrivet av Jonas Vågström:

Det handlar främst om att jag själv undrar hur spelet kunnat se ut om det inte begränsats av hårdvaran - inte att det bara är tillgängligt till en plattform.

Nintendo Switch har aldrig varit något kraftpaket och även om Bayonetta ser okej ut och flyter på fint så skulle hade jag gärna sett hur spelet hade sett ut på en konsol med mer kräm under huven

Sen så kommer ju faktiskt God of War till ps4 också

Skrivet av Tomas Helenius:

Oavsett så hade spelet kunnat se mycket bättre ut på kraftfullare spelmaskiner. Switchen är ju väldigt begränsad där numera. Men det låter som att utvecklaren prioriterat helt rätt och satsat på bra bildflyt, och ändå fått till ett ok utseende utifrån Switchens förutsättningar.

Fast samma retorik skulle man kunna dra hur konsoler är begränsade jämfört med PC, och därmed så borde alla konsolspel oavsett konsol få minus-markering för de spelen är begränsade?

Samma gällande alla andra Switch-exklusiva som har och kommer recenseras, så borde alla få minus på att spelet är enbart på Switchen, som t.ex. Mario Odyssey, Mario + Rabbids, Splatoon etc.

Gällande recensionen; jag ser fram emot att köra Bayonetta 3. Kommer dock dröja lite då jag har inte kört 2:an, men motivationen har ökat nu när B3 har fått bra betyg

Redaktör
Skrivet av Shamanfox:

Fast samma retorik skulle man kunna dra hur konsoler är begränsade jämfört med PC, och därmed så borde alla konsolspel oavsett konsol få minus-markering för de spelen är begränsade?

Samma gällande alla andra Switch-exklusiva som har och kommer recenseras, så borde alla få minus på att spelet är enbart på Switchen, som t.ex. Mario Odyssey, Mario + Rabbids, Splatoon etc.

Gällande recensionen; jag ser fram emot att köra Bayonetta 3. Kommer dock dröja lite då jag har inte kört 2:an, men motivationen har ökat nu när B3 har fått bra betyg

Mja, mjo. Samtidigt är det kraftig prestandaskillnad mellan Switch och PS5/XB Series, Switchen var ju i tunnaste laget redan mot PS4/XB One. Möjligen märks liknande skillnad mellan last-gen och en bra pc, men inte mellan pc och senaste generationen.


signatur
Skribent
Skrivet av Shamanfox:

Fast samma retorik skulle man kunna dra hur konsoler är begränsade jämfört med PC, och därmed så borde alla konsolspel oavsett konsol få minus-markering för de spelen är begränsade?

Samma gällande alla andra Switch-exklusiva som har och kommer recenseras, så borde alla få minus på att spelet är enbart på Switchen, som t.ex. Mario Odyssey, Mario + Rabbids, Splatoon etc.

Gällande recensionen; jag ser fram emot att köra Bayonetta 3. Kommer dock dröja lite då jag har inte kört 2:an, men motivationen har ökat nu när B3 har fått bra betyg

Fast i det här fallet upplever jag att spelet begränsas av hårdvaran på ett sätt som inte märks i andra Switch-titlar. Är spelet bra optimerat för hårdvaran, och alltså inte uppenbart begränsat, finns det ju ingenting att klaga på

När spelet sedan är exklusivt till den absolut svagaste plattformen är det ganska nära till hands att fundera över hur det sett ut till andra konsoler eller PC - men spelet är fortfarande bra, platta miljöer och några frame drops till trots

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shamanfox:

Fast samma retorik skulle man kunna dra hur konsoler är begränsade jämfört med PC, och därmed så borde alla konsolspel oavsett konsol få minus-markering för de spelen är begränsade?

Samma gällande alla andra Switch-exklusiva som har och kommer recenseras, så borde alla få minus på att spelet är enbart på Switchen, som t.ex. Mario Odyssey, Mario + Rabbids, Splatoon etc.

Gällande recensionen; jag ser fram emot att köra Bayonetta 3. Kommer dock dröja lite då jag har inte kört 2:an, men motivationen har ökat nu när B3 har fått bra betyg

Jag glider in lite här också.

Vad det handlar om är att man känner spelet begränsas av hårdvaran så upplevelsen man får blir betydligt sämre. Det finns Switch-spel som inte har det problemet, och samma på andra plattformar också. Breath of the Wild här på FZ fick kritik för spelet hade svårt att hålla sina 30 fps, jämfört med God of War 4 (och nu 5 med Ragnarök) där den var låst samtidigt som spelet såg riktigt snyggt ut.

Mario X-com-spelen (Kingdom Battle och Sparks of hope) har inga tekniska beskymmer och ser riktigt snygga ut och har således inte samma typ av problem och får inte den kritiken. Link's Awakening-spelet till Switch fick också kritik på grund av sina tekniska beskymmer vilket har med hårdvaran att göra också.

Inget av detta handlar heller om att ett spel ska få sämre betyg bara för att det är 30 fps, utan snarare om spelet ska hålla 30 fps men har problem att göra det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag glider in lite här också.

Vad det handlar om är att man känner spelet begränsas av hårdvaran så upplevelsen man får blir betydligt sämre. Det finns Switch-spel som inte har det problemet, och samma på andra plattformar också. Breath of the Wild här på FZ fick kritik för spelet hade svårt att hålla sina 30 fps, jämfört med God of War 4 (och nu 5 med Ragnarök) där den var låst samtidigt som spelet såg riktigt snyggt ut.

Mario X-com-spelen (Kingdom Battle och Sparks of hope) har inga tekniska beskymmer och ser riktigt snygga ut och har således inte samma typ av problem och får inte den kritiken. Link's Awakening-spelet till Switch fick också kritik på grund av sina tekniska beskymmer vilket har med hårdvaran att göra också.

Inget av detta handlar heller om att ett spel ska få sämre betyg bara för att det är 30 fps, utan snarare om spelet ska hålla 30 fps men har problem att göra det.

Fast nu var det inte det som anges i minus-sektionen. Nu står det enbart att den får minusbetyg för att det är Switch-exklusivt. Hade den fått minus för "prestandadippar" eller dyl. så hade jag inte sett några problem med det alls.

Det är dock min åsikt. Jag tycker det låter konstigt att få minusbetyg för att något är begränsat till en viss konsol, då alla konsol-exklusiva borde få det minus eftersom PC-spelare kanske uteblir, eller andra konsol-ägare, samt att det går alltid att få spelen att både se och flyta på bättre på PC än någon konsol.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shamanfox:

Fast nu var det inte det som anges i minus-sektionen. Nu står det enbart att den får minusbetyg för att det är Switch-exklusivt. Hade den fått minus för "prestandadippar" eller dyl. så hade jag inte sett några problem med det alls.

Det är dock min åsikt. Jag tycker det låter konstigt att få minusbetyg för att något är begränsat till en viss konsol, då alla konsol-exklusiva borde få det minus eftersom PC-spelare kanske uteblir, eller andra konsol-ägare, samt att det går alltid att få spelen att både se och flyta på bättre på PC än någon konsol.

Det hade kunnat formuleras bättre, dock har vi för er som lyft detta skrivit kommentarer nu och förklarat varför, så jag hoppas ni förstår.

Igen, det handlar inte i grunden om att spelet är Switch-exklusivt. Utan att spelet presterar dåligt på konsolen, och man ser enorm potential med spelet om det hade rullat på utan dippar i fps och samtidigt sett vackrare ut på en annan kraftfull konsol. Att dessa problem hindrar upplevelsen till viss del.

Det är ingen konstig eller dum kritik. Hade spelet haft stadig fps och kanske inte varit så ambitiös rent grafiskt hade det säkert känts annorlunda. Spelet känns som en titel de hade velat bygga upp och släppa på exempelvis PS5 och Xbox Series X, men tyvärr fick de nöja sig med Switchen och det blev som det blev.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det hade kunnat formuleras bättre, dock har vi för er som lyft detta skrivit kommentarer nu och förklarat varför, så jag hoppas ni förstår.

Igen, det handlar inte i grunden om att spelet är Switch-exklusivt. Utan att spelet presterar dåligt på konsolen, och man ser enorm potential med spelet om det hade rullat på utan dippar i fps och samtidigt sett vackrare ut på en annan kraftfull konsol. Att dessa problem hindrar upplevelsen till viss del.

Det är ingen konstig eller dum kritik. Hade spelet haft stadig fps och kanske inte varit så ambitiös rent grafiskt hade det säkert känts annorlunda. Spelet känns som en titel de hade velat bygga upp och släppa på exempelvis PS5 och Xbox Series X, men tyvärr fick de nöja sig med Switchen och det blev som det blev.

Återigen, min åsikt Jag ger bara feedback på vad jag tycker och hur jag tolkar det. (Och ett sista exempel; The Last Guardian, den har otroligt många FPS-dippar och var/är exklusiv till Ps4, men där sades det bara ojämn grafik, inte Begränsat till Ps4 t.ex.)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shamanfox:

Återigen, min åsikt Jag ger bara feedback på vad jag tycker och hur jag tolkar det. (Och ett sista exempel; The Last Guardian, den har otroligt många FPS-dippar och var/är exklusiv till Ps4, men där sades det bara ojämn grafik, inte Begränsat till Ps4 t.ex.)

Säger inte någonstans att din åsikt är fel utan jag berättar bara hur vi tänker.

Gällande The Last Guardian, som jag skrivit tidigare, är folk olika känslig för sådant här också. Hur störigt något är och inte är i slutändan smaksak.

Tittar vi på Cyberpunk vid release var det otroligt många som gnällde på buggar, men det var inget våran rescencet Fredrik hade mycket problem med. De skav, men inget som förstörde upplevelsen i stort. Med andra ord kan ett spel ha massivs med tekniska skavanker, men individen känner ju själv hur mycket sådant där spelar roll. Därför det kan vara ett minus i vissa recensioner, och inte andra. Helt och hållet upp till personen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar