Diskutera - Bästa Sony-spelet till Playstation 4/5?

Medlem

Fick en varm känsla när jag såg Knack.

Medlem

Overall är det Bloodborne

följt av God of war(2018) - The last of us och tillslut Ghost of Tsushima.

Däremot rent tekniskt/grafiskt på den gamla PS4an så måste jag tillägga The last of us del 2. Det må vara ett storymässigt magplask men sjukt vad mycket krut dom fick ur den gamla maskinen alltså. God of war såg också väldigt bra ut måste jag säga och även Ghost of Tsushima med sina starka färger och kontraster!

Medlem
Medlem

Det finns många många spel som varit fantastiska. Ska jag välja ut något spel som bara var överjävligt bra så är det nog the last of us part 2. Jag har nog aldrig varit med om en sådant bra story som man fått spela någon gång.

Medlem

Måste jag välja en då är det Ghost of tsushima. Väldigt trevligt spel som också har ett utmärkt multiplayer läge och en väldigt trevlig expansion för den som vill ha något extra. Och ett game + läge om man vill låsa upp mer kläder mm. Man kan verkligen lägga ner mycket tid i spelet om man vill.

Medlem

Days Gone och Ghost of Tsushima två fantastiska spel


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

The Last Guardian, det står ut när det kommer till Sony’s exklusiviteter.

Medlem

PlayStation 5
*** Horizon: Forbidden West
*** The Last of Us: Part 1 --- (Remake)
*** CyberPunk 2077
*** Assassin's Creed: Valhalla
*** A Plague Tale: Innocence
*** Ratchet & Clank: Rift Apart
*** Resident Evil 2
*** Resident Evil 3
*** Resident Evil 7: Biohazard
*** Resident Evil 8: Village
*** Metro Exodus
*** Dying Light 2
*** Uncharted: Legacy of Thieves Collection
*** HiTMAN 3
*** STAR WARS Jedi: Fallen Order

PlayStation 4
*** The Last of Us 2
*** Assassin's Creed: Origins
*** Assassin's Creed: Odyssey
*** Until Dawn
*** The Evil Within 1
*** The Evil Within 2
*** Ratchet & Clank -- (2016)
*** Alien: Isolation
*** HiTMAN 1 -- (2016)
*** HiTMAN 2 -- (2018)
*** Marvel's Spider-Man
*** Tomb Raider -- (Reboot)
*** Rise of the Tomb Raider
*** Shadow of the Tomb Raider
*** Ghost of Tsushima
*** Batman: Arkham Knight
*** God of War -- (2018)
*** Days Gone
*** Horizon: Zero Dawn
*** The Witcher 3: Wild Hunt
*** Detroit: Become Human
*** FallOut 4
*** Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain
*** Dying Light 1
*** Watch Dogs 1
*** Mafia 1: Definitive Edition
*** DisHonored 2
*** Deus Ex: Mankind Divided
*** Outlast 1
*** Outlast 2
*** Sniper Elite 4
*** Red Dead Redemption 2


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ghost of Tsushima men Ragnarök kan slå det om det är bättre än God of War 2018!

Medlem
Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Det finns många många spel som varit fantastiska. Ska jag välja ut något spel som bara var överjävligt bra så är det nog the last of us part 2. Jag har nog aldrig varit med om en sådant bra story som man fått spela någon gång.

Kan bara hålla med. Rena berg och dalbanan av känslor, aldrig spelat nåt som känts lika mycket.

Medlem
Medlem

Ghost of T och horizon.

Medlem

Death stranding.
Sjuk upplevelse som jag aldrig fått genom ett spel tidigare.


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Bloodborne eller God of War, ni kan stänga tråden nu.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Bloodborne eller God of War, ni kan stänga tråden nu.

Shutdown

ZF
Medlem

The last guardian, är en svårslagen upplevelse. Det var värt att vänta 7 svåra år på. ;D

Har visserligen spelat om Bloodborne flera gånger. Men TLG vinner ändå, inte bara för att det faktiskt går att fixa bilduppdateringen.

Medlem

knaaaaack


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

1. The Last of Us part 2
2. Bloodborne
3. God of War eller Detroit Become Human

Bubblare Ghost of Tsushima som jag håller på med nu.
Sjukt hur Sony levererat spelupplevelser över tid.

Medlem

Gillar idén och premissen bakom Horizon Zero Dawn mest. Jag menar, man jagar robot-dinosaurier med pilbåge i en typ post-apokalyptisk värld, behöver man säga mer?

Däremot har det som spel en hel del brister. Det klart bästa spelet är enligt mig utan tvekan God of War 2018, före såväl TLOU och Bloodborne.

Medlem

Days Gone var ju ett av de bättre spelen jag någonsin spelat. Efter det är det väl Detroit, God of War, samt Ghost of Tsushima på delad andraplats. Fantastiska spel rakt igenom.

Medlem
Skrivet av Hale2000:

Days Gone var ju ett av de bättre spelen jag någonsin spelat. Efter det är det väl Detroit, God of War, samt Ghost of Tsushima på delad andraplats. Fantastiska spel rakt igenom.

Kan man ha flera spel på delad andraplats?
Då tar jag med Spider-Man, Death Stranding, Uncharted 4, Detroit Become Human, The Last Guardian, Guardians of the Galaxy

Medlem

Många bra spel har redan nämnts så jag passar på att slå ett litet slag för Wipeout Omega Collection.

Även de flesta "arkadspel" från Housemarque (Resogun, Super Stardust, Alienation med flera) är väl värda att spela med fantastiskt tajt gameplay.

Medlem

1. Death Stranding
2. Uncharted 4
3. Spider-Man
4. Days Gone
5. God of War

NuZ
Testpilot

Spiderman och Returnal är det bästa som gjorts PS4/5

Bubblare är nog Astro playroom som är en otroligt härlig plattformare


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

FF vii Remake, Firewall Zero Hour (VR) hör med på min topplista (m.fl.)

Medlem

Det bästa för mig är absolut Last of Us Part 1, Last of Us Part 2, God of War, Spider-Man och Horizon 1-2.

12
Skriv svar