Fragzone Fredag: God of War Ragnarök är här, IKEA stämmer spelutvecklare, PSVR2, tävling, quiz och mycket mer!

Robot
Fragzone Fredag: God of War Ragnarök är här, IKEA stämmer spelutvecklare, PSVR2, tävling, quiz och mycket mer!
Medlem
Medlem

#bildtext
Du må vara min son, men det här bytet är mitt!

Gnällkuk

#bildtext Sekunden innan min son dog


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

#bildtext
Du kommer ångra om du skjuter mig igen pojk.

Redaktör

#bildtext
Steve Irwins egentliga dödsorsak.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

#bildtext
Steve Irwins egentliga dödsorsak.

Oof.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Saknar fortfarande studion 😘

Redaktör
Skrivet av Nimin:

Saknar fortfarande studion 😘

En snuttefilt.


signatur
Medlem

Pod pod pod pod pod pod


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

#bildtext

-Ett pappaskämt till och du får smaka på pilen!

-Pojke, HUVUDsaken är att...

Twaing!

Medlem

#bildtext

Erm... boy?


signatur

I drank what?

Medlem

#bildtext

Jag jobbar för WWF! Jag MÅSTE rädda denna skapelse!

Medlem

#bildtext

Boy! Skjuter du mig i armen så gör jag röyksopp av dig.

Medlem

#bildtext
"Pappa, du får inte låna min badleksak har jag ju sagt!
Jag kommer att skjuta hål på den!

Medlem

#bildtext

Till och med Jonas Wahlström behövde kalla in förstärkning för att fånga in den senaste rymlingen


signatur

… i burken

Medlem

Bara en liten fråga: vad hände med studion och introt? Gillar nya musiken och de fin fina programledarna, men känslan är att det går lite nedför? Eller är det bara jag som inte hanterar förändringar särskilt väl... Några andra som reflekterat?

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Bara en liten fråga: vad hände med studion och introt? Gillar nya musiken och de fin fina programledarna, men känslan är att det går lite nedför? Eller är det bara jag som inte hanterar förändringar särskilt väl... Några andra som reflekterat?

Håller med, från att ha känts väldigt proffsigt och Nice så känns det lite amatörmässigt. Men jag fortsätter att hålla FZ som den absolut bästa plattformen för spel.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Äh, dagens avsnitt hade sina tekniska fadäser, det kan jag medge.
Men å andra sidan så var det även ljudstul och annat strul innan.
Med det sagt så ser det faktiskt inte lika trevligt och familjärt ut längre med den taskiga green screen.
Jag förstår däremot varför det är så.
Det har blivit förklarat (avstånd). Samtidigt är det tråkigt och ser inte så roligt ut.
Bättre i så fall att Daniel satt i studion och att Wakkahs (stavar jag rätt??) Huvud var placerat på en monitor i stolen där Jocke satt förut (eller tvärtom) .
Hursomhelst är jag mycket nöjd över att Fragzone Fredag kommer kontinuerligt utan kompromisser numera.
Hade aldrig hänt att vi fått se Fragzone Fredag på alla helgons afton när Calle var chefredaktör.
Det får vi nu.
Det är oerhört tacksamt.

Medlem

#bildtext
Grattis på födelsedagen, pojk! Goldenretriversarna var slut, så här får du en helskinnad bamsedrake istället!

Redaktör
Skrivet av AmfYoYo77:

Bara en liten fråga: vad hände med studion och introt? Gillar nya musiken och de fin fina programledarna, men känslan är att det går lite nedför? Eller är det bara jag som inte hanterar förändringar särskilt väl... Några andra som reflekterat?

Skrivet av theBoosing:

Håller med, från att ha känts väldigt proffsigt och Nice så känns det lite amatörmässigt. Men jag fortsätter att hålla FZ som den absolut bästa plattformen för spel.

Skrivet av ZakAntreaz:

Äh, dagens avsnitt hade sina tekniska fadäser, det kan jag medge.
Men å andra sidan så var det även ljudstul och annat strul innan.
Med det sagt så ser det faktiskt inte lika trevligt och familjärt ut längre med den taskiga green screen.
Jag förstår däremot varför det är så.
Det har blivit förklarat (avstånd). Samtidigt är det tråkigt och ser inte så roligt ut.
Bättre i så fall att Daniel satt i studion och att Wakkahs (stavar jag rätt??) Huvud var placerat på en monitor i stolen där Jocke satt förut (eller tvärtom) .
Hursomhelst är jag mycket nöjd över att Fragzone Fredag kommer kontinuerligt utan kompromisser numera.
Hade aldrig hänt att vi fått se Fragzone Fredag på alla helgons afton när Calle var chefredaktör.
Det får vi nu.
Det är oerhört tacksamt.

Jocke Bennet slutade i somras, och vi vill hålla FF igång. Wakkaah är kameravan (och duktig!) så det blev naturligt att han klev in. Dessvärre sitter han i södra Sverige, och eftersom studion insisterar på att vara kvar på kontoret i Stockholm får vi köra den här lösningen. Vi får se hur vi gör för att bli bättre framöver - bra att få era förslag och raka feedback om saken.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

En snuttefilt.

<Uppladdad bildlänk>

😘

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Håller med, från att ha känts väldigt proffsigt och Nice så känns det lite amatörmässigt. Men jag fortsätter att hålla FZ som den absolut bästa plattformen för spel.

Absolut! Men en känsla av "sämre" har infunnit sig

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jocke Bennet slutade i somras, och vi vill hålla FF igång. Wakkaah är kameravan (och duktig!) så det blev naturligt att han klev in. Dessvärre sitter han i södra Sverige, och eftersom studion insisterar på att vara kvar på kontoret i Stockholm får vi köra den här lösningen. Vi får se hur vi gör för att bli bättre framöver - bra att få era förslag och raka feedback om saken.

Jag håller med de personer du citerade Tomas. Tyvärr känns det lite väl "dassigt". Jag har absolut inget emot varken Daniel eller Wakkaah! Men green screenen bakom Daniel borde gå att lösa lite bättre, utvidgas eller skippas helt. Tänk en FZ-backdrop istället för green screen och ha Wakkaah i en pop in-ruta. Detta ska ses som konstruktiv kritik och absolut inget gnäll. <3

Redaktör
Skrivet av Frisell:

Jag håller med de personer du citerade Tomas. Tyvärr känns det lite väl "dassigt". Jag har absolut inget emot varken Daniel eller Wakkaah! Men green screenen bakom Daniel borde gå att lösa lite bättre, utvidgas eller skippas helt. Tänk en FZ-backdrop istället för green screen och ha Wakkaah i en pop in-ruta. Detta ska ses som konstruktiv kritik och absolut inget gnäll. <3


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ta helg nu Tomas

Medlem

#bildtext
Är man för klen för att spänna musklerna så får man spänna bågen.


signatur

Jag gör ofta ingenting, tills jag gör allt i sista sekund.

Medlem
Medlem

Stora green screen ser lite tattigt ut, jag förstår dom som inte gilalr det.
Ist för att ha en stor green screen skulle ni kunna ha wakkah och daniel i varsin ruta på bilden plus en stor bild där ni visar trailers/filmer från ett spel ni pratar om.
Ibland kan det växla till wakkah/daneil till storbild när den pratar och "film/bild" rutan och wakkah/daniel i liten bild.
Vissa sådana här "youtubecasts" brukar även ha en 4e ruta där man ser chatten menbdet ser jag inte som lika viktigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar