Ratchet & Clank firar 20 år med en rad retro-släpp på PS Plus

Robot
Ratchet & Clank firar 20 år med en rad retro-släpp på PS Plus
Medlem

Har bara spelat det första till ps2 och det var typ tre år sen. Riktigt bra! Ser fram emot att spela resterande.

Medlem

Minns när det kom till PS2. Ett av de snyggaste spelen jag hade sett. Riktigt kul, men bitvis svårt. Spelade tvåan också, och en bit på trean.
Ettan är fortfarande favoriten.

Medlem

Ratchet och Clank 2 var första spelet till PS2an! Blev förstås att man skaffade ettan efteråt

Skribent

Tools of Destruction. Överlägset enligt mig, även om jag uppskattat nästan alla spel i serien.

Medlem

2:an och 3:an tror jag hade andra namn här. Lite för vulgärt kanske för lilla Europa?
Jag har bara spelat 1 2 3 på PS2, av dessa tror jag att 3:an är min favorit.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

2:an och 3:an tror jag hade andra namn här. Lite för vulgärt kanske för lilla Europa?
Jag har bara spelat 1 2 3 på PS2, av dessa tror jag att 3:an är min favorit.

Ja, fyndiga titlar Ironiskt, brukar vara amerikanerna som är mer pryda annars.

Medlem

Rift Apart är underbart, rekommenderas varmt. Jag spelade aldrig de tidigare spelen när de var aktuella, kanske borde ändra på det.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag och brorsan fick första spelet ihop med en Ps2 julen 2002 och varje jul därefter i ett par års tid släpptes ett nytt R&C lagom till julafton som vi fick. Underbara minnen och alla spelen till ps2 står sig som tidlösa klassiker för egen del.

Skribent
Skrivet av m4gnify:

2:an och 3:an tror jag hade andra namn här. Lite för vulgärt kanske för lilla Europa?
Jag har bara spelat 1 2 3 på PS2, av dessa tror jag att 3:an är min favorit.

Tänkte faktiskt på det. Är ju i klass med "Fractured But whole". haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

När man kunde ta en paus från andra 2002-spel som Zelda: Wind Waker, GTA Vice City, Splinter Cell, Jedi Knight II, Medal of Honor: Allied Assault, Mafia, Elder Scrolls: Morrowind, Warcraft III, Kingdom Hearts, Sly Raccoon, Timesplitters 2, Dungeon Siege, Battlefield 1942, Medieval: Total War och No One Lives Forever 2 och spendera julen klistrad framför ett spel som på den tiden upplevdes som Pixar-kvalitet rent grafiskt. Där runt tidigt 2000-tal var nog den bästa tiden att vara spelintresserad.

Bortser man från PSP-sidospåren så skulle jag säga att A Crack in Time är det enda rentav dåliga Ratchet & Clank-spelet. Tools of Destruction är nog favoriten i serien även om originalet ligger nära.

Medlem

Underbar serie. När jag tänker TV-spel så tänker jag Ratchet & Clank. Så många fina minnen.

Var dock längesen jag spelade nu, måste ta och starta upp mitt gamla PS3 snart och köra klart A Crack In Time.

Medlem

Min absoluta favoritserie, alla kategorier!! Grattis på 20-årsdagen 😀

Medlem

Stort grattis, särskilt till Mr Zurkon. Må han för evigt bada i bultar och olja.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Älskat serien från start och håller framförallt allt av tvåan som "ett av dem bästa någonsin" helt baserat på den nu nostalgiska upplevelsen jag hade med det år 2003. Serien fortsatte briljera med någon slags topp runt A Crack in Time sen kom det ju några mellanmjölkiga år i slutet av PS3 eran man helst vill glömma av. 2016 remaken och Rift Apart är bättre spel men tykr fortfarande inte serien hittat tillbaka till sina bästa år. Många av de som bedyrar sin kärlek för just de två spelen verkar ofta vara de som precis upptäckt serien?

Det är för att grafiken är viktigast för många. Även om äldre spel ofta är bättre.
En tjej jag kände ville inte spela Silent Hill, för grafiken var för gammal. Homecoming ville hon spela istället.
Och så finns det dom som föredrar Resident Evil-remaken.

Skrivet av kebbe:

När man kunde ta en paus från andra 2002-spel som Zelda: Wind Waker, GTA Vice City, Splinter Cell, Jedi Knight II, Medal of Honor: Allied Assault, Mafia, Elder Scrolls: Morrowind, Warcraft III, Kingdom Hearts, Sly Raccoon, Timesplitters 2, Dungeon Siege, Battlefield 1942, Medieval: Total War och No One Lives Forever 2 och spendera julen klistrad framför ett spel som på den tiden upplevdes som Pixar-kvalitet rent grafiskt. Där runt tidigt 2000-tal var nog den bästa tiden att vara spelintresserad.

Bortser man från PSP-sidospåren så skulle jag säga att A Crack in Time är det enda rentav dåliga Ratchet & Clank-spelet. Tools of Destruction är nog favoriten i serien även om originalet ligger nära.

A crack in time är det bästa? 🤔

Medlem

Alltid gillat ratchet spelen.
Ska bli kul o dundra igenom några av de här igen.

Hoppas vi får iaf ett äventyr till på ps5 också.
Kanske en spinoff med Rivet? Hade blivit roligt tror jag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

A crack in time är det bästa? 🤔

Stora delar av spelet gick ut på att vandra runt usla kartor och lösa abstrakta pussel med tvärtråkiga Clank. Var ju knappt så att man orkade spela klart det spelet.

1
Skriv svar