Phil Spencer är exalterad över "vad som kan hända" med Starcraft och Warcraft

Robot
Phil Spencer är exalterad över "vad som kan hända" med Starcraft och Warcraft

Om uppköpet av Activision Blizzard går igenom.

#Activision-blizzard, #Starcraft, #Warcraft


Medlem

Blizzard behöver nog Microsoft om det ska hända något med dom här spelen någon gång. Eftersom Blizzard bara vill göra WoW och helst inget annat....

NuZ
Testpilot

Hoppas fortfarande på något ultra-amerikanskt ARPG med testosteron injicerade space-marines i Starcraft universumet. Alltså något ultra macho likt Gears fast Starcraft och mer ”rollspeligt”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent
Skrivet av NuZ:

Hoppas fortfarande på något ultra-amerikanskt ARPG med testosteron injicerade space-marines i Starcraft universumet. Alltså något ultra macho likt Gears fast Starcraft och mer ”rollspeligt”

Skulle sätta Gears-gänget på ett actionspel i universumet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Visst känns det ändå som att Phil gillar datorspel lite iaf. Kanske 10% datorspel, 90% pengar. Medan för Bobby är det bara 100% pengar.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Skulle sätta Gears-gänget på ett actionspel i universumet.

Precis 💪


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Hoppas fortfarande på något ultra-amerikanskt ARPG med testosteron injicerade space-marines i Starcraft universumet. Alltså något ultra macho likt Gears fast Starcraft och mer ”rollspeligt”

Skrivet av Johan Lorentzon:

Skulle sätta Gears-gänget på ett actionspel i universumet.

Tar tillfället i akt att påminna om Space Marine 2.


signatur

I drank what?

Medlem

RTS kan vänta lite till med sin återuppståndelse, ge oss World of StarCraft först!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mirage:

Tar tillfället i akt att påminna om Space Marine 2.

Dreggel! 🤤 Hopps det blir bättre än 1an bara som jag spela för herrejösses massa år sedan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Dreggel! 🤤 Hopps det blir bättre än 1an bara som jag spela för herrejösses massa år sedan

Jag spelar 1an årligen fortfarande. Så sjukt kul, och grafiken ser inte för jävlig ut, trots det är över 10 år gammalt!
Vansinnigt bra spel. Ser verkligen fram emot 2an. Synd bara Mark Strong inte återvänder som rösten till Cpt. Titus.


signatur

I drank what?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mirage:

Jag spelar 1an årligen fortfarande. Så sjukt kul, och grafiken ser inte för jävlig ut, trots det är över 10 år gammalt!
Vansinnigt bra spel. Ser verkligen fram emot 2an. Synd bara Mark Strong inte återvänder som rösten till Cpt. Titus.

Får nog ta upp det igen för är ju precis sådana spel jag gillar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Någon som har koll på hur e-sport-världen mår idag? Tänkte på att om SC2 blev som det blev just på grund av att e-sporten var på tapeten när det gjordes, så kanske SC3 har en chans att bli mer som ettan om e-sporten inte är lika fullt poppis nu, mer än t ex CS, Dota och de andra klassikerna.

Skrivet av Dudinkalv:

RTS kan vänta lite till med sin återuppståndelse, ge oss World of StarCraft först!

Det hade verkligen varit jättekul.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Star-Craft Racing.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Man ser verkligen hur långt RTS har fallit när en tråd om ett potentiellt nytt RTS domineras av inlägg om förhoppningarna av FPS.

Medlem
Skrivet av CrazzyElk:

Man ser verkligen hur långt RTS har fallit när en tråd om ett potentiellt nytt RTS domineras av inlägg om förhoppningarna av FPS.

Lätta kickar tyvärr, det tar tid att spela rts, procenten av spelare idag som är villiga att sitta ner och spela dessa spel, även en kort match, är helt enkelt för få för att denna, en gång i tiden dominerande speltyp, skall vara aktuell på samma sätt idag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Mirage:

Tar tillfället i akt att påminna om Space Marine 2.

Japp! Jag väntar med spänning!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Star-Craft Racing.

Star-Craft Citizen.

Men man är ju sugen på 3dje person spel i Star-Craft världen, RPG eller skräck kanske skulle vara intressant.
Fast handlingen i SC2 skadade SC världen ganska rejält, kändes riktigt tråkig tyvärr.

Medlem

Hade vart riktigt kul med nya RTS till både warcraft och starcraft, men tvivlar skarpt på att kompetensen till att göra dessa tillräckligt bra som sina föregångare finns. Detta kombinerat med att RTS spelarna är relativt få är det nog tyvärr bättre att satsa på andra spel kategorier.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Japp! Jag väntar med spänning!

Då är vi två!


signatur

I drank what?

Medlem

Nytt Warcraft skulle man inte säga nej till. Inte heller till nytt Starcraft. Dem skulle ju vara exklusiva till Xbox ekosystem. Microsoft skulle också kunna göra Remakes på Warcraft 1 och 2 samt en Remaster på Warcraft 3. Plus göra Remakes på Starcraft och Brood War.

Medlem

Ett nytt starcraft skulle man vilja ha. Som innan att dom satsar på en trilogi för alla tre raser. Så varje ras har en stor singleplayer kampanj.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Ett nytt starcraft skulle man vilja ha. Som innan att dom satsar på en trilogi för alla tre raser. Så varje ras har en stor singleplayer kampanj.

Kampanjerna måste vara riktigt bra för att få ett helt eget spel istället för ett DLC om ens det. Tycker inte att dom har hållit det måttet, för mig krävs det mycket mer för ett eget spel.

Hur som helst hoppas jag, oavsett om det blir ett nytt SC eller WC, att dom väljer bort hjältarna, RPG-elementen, fast paced och annan moba-skit. Men så är jag en gammal RTS-räv som gillar de långsammare liren...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hade vart riktigt kul med nya RTS på både warcraft och starcraft, men finns kompetensen att göra dessa tillräckligt bra som sina föregångare? Om inte så är det nog bättre att satsa på andra genrer, dessvärre.

Medlem
Skrivet av conthox:

Någon som har koll på hur e-sport-världen mår idag? Tänkte på att om SC2 blev som det blev just på grund av att e-sporten var på tapeten när det gjordes, så kanske SC3 har en chans att bli mer som ettan om e-sporten inte är lika fullt poppis nu, mer än t ex CS, Dota och de andra klassikerna.

Det hade verkligen varit jättekul.

RTS esport är inte lika stort som det var, men så var det också nästan den enda esporten förutom CS när det begav sig. Visst har MOBA tagit en stor del av RTS-kakan, men esport har också spridit sig till många fler genrer och titlar än tidigare när det i princip var StarCraft och Counter-Strike. För mig som aldrig fastnade för SC2 som esport-titel så är det härligt att SC:BW kommit tillbaka en del.

Sen har inte jag upplevt att SC2 lidigt av att esporten var på tapeten, vad tänker du på då?

Medlem

World of Starcraft, ja tack!

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

RTS esport är inte lika stort som det var, men så var det också nästan den enda esporten förutom CS när det begav sig. Visst har MOBA tagit en stor del av RTS-kakan, men esport har också spridit sig till många fler genrer och titlar än tidigare när det i princip var StarCraft och Counter-Strike. För mig som aldrig fastnade för SC2 som esport-titel så är det härligt att SC:BW kommit tillbaka en del.

Sen har inte jag upplevt att SC2 lidigt av att esporten var på tapeten, vad tänker du på då?

Främst att allt skall gå snabbare, fast paced som de kallar det, men det kanske bara är jag som känner så. Jag minns när jag och mina kompisar satt på LAN (ett riktigt sådant i samma rum!) och en match med SC kunde ta 1 - 2 h lätt. Nu är det som att 20 min är långt och det helst skall gå snabbare än så. Mineralerna tar slut snabbare, man måste expandera snabbare, måste anfalla snabbare, enheterna är känsligare för "sten, sax och påse" med mera.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nyfiken på vad de kommer göra med dem….

Skrivet av conthox:

Främst att allt skall gå snabbare, fast paced som de kallar det, men det kanske bara är jag som känner så. Jag minns när jag och mina kompisar satt på LAN (ett riktigt sådant i samma rum!) och en match med SC kunde ta 1 - 2 h lätt. Nu är det som att 20 min är långt och det helst skall gå snabbare än så. Mineralerna tar slut snabbare, man måste expandera snabbare, måste anfalla snabbare, enheterna är känsligare för "sten, sax och påse" med mera.

Körde ni Big Game Hunters?

För att en SC match ska ta 1h så måste ni bunkrat upp o ingen attackerade tidigt. Alla körde med slutspels enheter som Carriers, Bartlecruisers o.s.v.

Det var samma för oss när vi körde BGH.

Medlem
Skrivet av conthox:

Främst att allt skall gå snabbare, fast paced som de kallar det, men det kanske bara är jag som känner så. Jag minns när jag och mina kompisar satt på LAN (ett riktigt sådant i samma rum!) och en match med SC kunde ta 1 - 2 h lätt. Nu är det som att 20 min är långt och det helst skall gå snabbare än så. Mineralerna tar slut snabbare, man måste expandera snabbare, måste anfalla snabbare, enheterna är känsligare för "sten, sax och påse" med mera.

Jo, det är nog lite snabbare generellt i SC2 än i SC:BW, men jag tror inte det är så stor skillnad. Jag gissar att det mer är att när man var ung så hade man inte samma koll och då gick allt långsammare, och standardinställningen på spelets "hastighet" är ju väldigt låg i SC:BW, men de flesta höjer den. Sen är en av världens längsta espotsmatcher i just SC2

SC2 är definitivt mer sax påse än SC:BW, men vet inte om det har med esport att göra.

Medlem
Skrivet av Campaigner:

Körde ni Big Game Hunters?

För att en SC match ska ta 1h så måste ni bunkrat upp o ingen attackerade tidigt. Alla körde med slutspels enheter som Carriers, Bartlecruisers o.s.v.

Jo, den kartan var nog standard

Har för mig att vi brukade köra tillsammans mot AI:n och sedan när alla AI var borta så löste vi upp alliansen och körde mot varandra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar