Planetside 2 slår rekord i flest spelare i en och samma FPS-strid

Robot
Planetside 2 slår rekord i flest spelare i en och samma FPS-strid
Medlem

För mycket av det spelet slåss vid chokepoints som inte går att förstöra. Portar, dalgångar (såsom i videon), etc, etc. Slutar bara att alla står fast och skjuter/spränger vilt och i stort sett ingen framgång görs eftersom INGEN pushar. Det är min erfarenhet av det spelet. Det var skitroligt på sin tid, och hade gärna sett ett Planetside 3 utvecklas, men med Gamebreak vid spakarna lär det inte hända...


signatur

I drank what?

Medlem

Om det är någon som är intresserad av att testa på att spela Planetside 2 och vill spela organiserad/teamplay så rekommenderar jag att kolla https://www.fugaming.org/

FU aka Freelancers Union är en casual outfit(clan/guild) för den som vill spela organiserat men inte spela hardcore(Du måste spela denna dagen varje vecka etc). Klanen är också skapad med målet att utbilda i ledarskap, klanledaren Mordus är spetsen i detta åtagande med mycket kunskap att dela.
Klanen är internationell.

Medlem
Skrivet av Mirage:

För mycket av det spelet slåss vid chokepoints som inte går att förstöra. Portar, dalgångar (såsom i videon), etc, etc. Slutar bara att alla står fast och skjuter/spränger vilt och i stort sett ingen framgång görs eftersom INGEN pushar. Det är min erfarenhet av det spelet. Det var skitroligt på sin tid, och hade gärna sett ett Planetside 3 utvecklas, men med Gamebreak vid spakarna lär det inte hända...

Det hjälper om du spelar tillsammans med folk, antingen som du känner eller med klan(outfit).
Man behöver organisera sig en bunt för att ha större påverkan på striden generellt.

Inaktiv

PS2 är ett av väldigt få spel som gett mig känslan av storslagna strider. Speciellt om du spelar i en platoon annars är det inte skoj.
När man kommer med 5 galaxys och droppar vid en bas är det svårslaget. Eller ett entourage av tanks.

Annars blir det som andra klagar på ett nollsummespel med choke points. Platoons drar vidare om det blir just det.
Någon gång i framtiden kommer en uppföljare även om det inte är av dessa utvecklare. Med bättre grafik och lite mer raffinerat och finslipat gameplay.

Stort minus för P2W delen.

Geeks Gaming

Börja faktiskt köra de igen för inte så länge sedan. Kul. Dom har fixat en del. Samtidigt återstår problem med nätkod och P2W delar.
Dead to the NCR!!!

Skribent

Det är spel som detta som jag är mer intresserad av att läsa historier från folk som spelat än att spela själv. Ägnade mycket tid att läsa om folks upplevelser i World War 2 Online (eller vad det hette?). Sen, även om det är ett MMO, men EVE Online har jag också gillat att läsa om folks äventyr i.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Varje gång jag återupptagit Planetside2 är det mest bara en saknad av Planetside1 som infinner sig...Nostalgi är ett fanstyg.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är spel som detta som jag är mer intresserad av att läsa historier från folk som spelat än att spela själv. Ägnade mycket tid att läsa om folks upplevelser i World War 2 Online (eller vad det hette?). Sen, även om det är ett MMO, men EVE Online har jag också gillat att läsa om folks äventyr i.

En sak som hände mig var att kineserna invarderade servern, 100tals level 1-15ish på vanu och new conglomerate 2v1ade oss terran republic en lördag.
Jag vet inte exakt vad som hade fått dom att gå på oss så hårt men någon jag frågade sa att någon hade förolämpat dom x'D

Mina outfit mates blev glada. Dom fick tydligen väldigt bra med farm den dagen ^^

Skribent
Skrivet av SkeletronFace:

En sak som hände mig var att kineserna invarderade servern, 100tals level 1-15ish på vanu och new conglomerate 2v1ade oss terran republic en lördag.
Jag vet inte exakt vad som hade fått dom att gå på oss så hårt men någon jag frågade sa att någon hade förolämpat dom x'D

Mina outfit mates blev glada. Dom fick tydligen väldigt bra med farm den dagen ^^

Ja det är sånt här som är roligt och läsa om.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar