Folket kräver Henry Cavills Witcher-comeback, medan Liam Hemsworth kunde fått rollen från start

Robot
Folket kräver Henry Cavills Witcher-comeback, medan Liam Hemsworth kunde fått rollen från start

Netflix-Witcher gör en switcher.

#netflix, #the-witcher


Gnällkuk

Jag skrev givetvis på den helt meningslösa petioten! Jag kommer inte kolla Witcher mer efter denna säsong.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Men om nu valet var Cavills egna är det väl till honom folk borde skriva sitt missnöje?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Men om nu valet var Cavills egna är det väl till honom folk borde skriva sitt missnöje?

Jajo, men det vet vi ju inte till 100%.

Medlem

Han får väll själv bestämma vad han gör?
Och vem vet. Kanske Liam Hemsworth är hur bra som helst.


signatur

🐖💨💩

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Soulless:

Men om nu valet var Cavills egna är det väl till honom folk borde skriva sitt missnöje?

Det handlar väl om att folk tror att han lämnat på grund av att skaparna sägs ha varit ovilliga att hålla sig till källmaterialet, eller? Jag har inte följt så noga då jag inte tittar på TV-serien själv.

Gnällkuk
Skrivet av Soulless:

Men om nu valet var Cavills egna är det väl till honom folk borde skriva sitt missnöje?

Går att läsa mellan raderna genom åren att han varit kritiskt till hur de gestaltat Gerald och hans krav var när han skrev på att de inte skulle gå för långt från Gerlat från böckerna. Han har ju fått krigat en del och vad som kan tolkas som att de inte varit supersugna alla gånger.

Det i kombination med att att han fick manus (gissningsvis) för s4 och erbjudande om stålis fick honom nog att känna att "nä, jag vill inte gestalta detta mer".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Han får ju säkert mer pengar som Stålmannen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ifall Liam får rollen och gör de där trånande hundögonen en enda gång i den vita peruken så är det i det sista avsnittet jag kommer att se. Annars är jag såklart villig att ge honom en chans, men Henry lär bli jäkligt svår att ersätta.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Går att läsa mellan raderna genom åren att han varit kritiskt till hur de gestaltat Gerald och hans krav var när han skrev på att de inte skulle gå för långt från Gerlat från böckerna. Han har ju fått krigat en del och vad som kan tolkas som att de inte varit supersugna alla gånger.

Det i kombination med att att han fick manus (gissningsvis) för s4 och erbjudande om stålis fick honom nog att känna att "nä, jag vill inte gestalta detta mer".

Så kan det absolut vara men det inte är allmänt känt, och ingen vet, känns det konstigt att vända sig till netflix med "krav" när det åtminstone på ytan är Cavill som själv valt att lämna.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gissar att studion måste fullkomligt slaktat Witcher-världen i kommande säsonger för att Canvill ska ha tagit detta beslut.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Skriver man inte kontrakt på flera säsonger för stora projekt som det här?

Inte för att jag var ett fan av serien, men tänker def sluta titta när Cavill lämnar eländet bakom sig. Man byter inte huvudskådespelaren på detta vis. Kunde de inte ha gjort sig av med Geralt, att han reste bort eller dog lite i förtid istället?
Annars kanske avsluta där och skapa en spinoff?

Medlem

Jag tycker det är synd, gillade Cavills Geralt.

MEN!

Ärligt talat...

1. Det är en taskigt vald bild på Hemsworth... där han står med hundögon, skitsnyggt stylad, i James Bond-kostym... Han kommer ju se helt annorlunda ut såklart i Geralt-outfit/smink, uppenbarligen.

2. Vad jag minns var typ ALLA missnöjda när de presenterade Cavill som Geralt... Han var också "för snygg". Sen kom den där första teasern där man bara såg hans ansikte och alla bara "buuuu, det är stålmannen i peruk!".

3. Så det kanske ändå blir bra? Även om det är tråkigt med skådisbyten.

Han har väl sagt att han skulle fullfölja åtagandet om man respekterade böckerna och karaktärerna, men detta har inte manusförfattarna gjort. Det finns ingen anledning för honom att kämpa i motvind.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Som nämnts på nätet så ska en del av "writers" för serien inte ha gillat hur böckerna var skrivna, man hade till och med gjort sig rolig över det. Vidare ska det mesta från säsong 2 komma från "kreativitet" snarare än från böckerna, jag har inte läst dem så kan inte svara på hur sant det är. Cavill hade tidigt meddelat att böckerna måste ha stort inflytande på serien vilken han inte ansåg uppfylldes. Det är inte helt klart vad som verkligen hände men man kan tänka sig att Cavill framförde någon typ av krav och att man sa nej till det. Cavill uttalande lydde något i stil med att han hade kunnat jobba på 2 projekt samtidigt men nu blev det tyvärr inte så.

Hur serien blir med en annan Witcher återstår att se men det finns absolut risker.

Medlem

Tror inte petitions kommer göra något. Henry lämnade av skäl som är rätt uppenbara, och jag tycker han ska hålla till sin anledning. För många Directors och Producers som gör en egen "vision" eller "spin" på något som sen blir helt misslyckat, för av någon anledning vill de inte hålla sig till källmaterialet som fansen gillar.

Sällan blir något bra när man tvingar egen vision på någon annans material. Eragon, Hobbit, Dragon Ball Evolution etc.

När jag såg första säsongen av Witcher så vart jag glad av att se scener och story som kom från böckerna. Men samtidigt så vart man lite ledsen när de hade ändrats eller lagt till något helt nytt som inte har skrivits tidigare.
Har inte sett säsong 2 än (ligger i min backlog att göra det), men efter säsong 3 så kommer jag inte se mer Witcher då jag personligen klarar inte av att byta skådespelare för någon av huvudkaraktärerna mitt i.

Medlem
Medlem

Personligen har jag bara sett säsong 1, och det räcker. Finns så mycket annat bättre mer sammanhängande serier att se. Till exempel Blacklist eller Supernatural.

Medlem

Kan ju vara så att en karaktär dör (Cavill) och en ny Witcher på något sätt kommer in och blir "the witcher"?
Tycker Liam ändå gör sig bra i de roller han haft, han kanske hade kunnat skippa rollen i Ghostbusters

Medlem

Svårt att hitta en tråkigare skådis med så lite karisma som Liam. Han har inte gjort något bra.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Ponny

Alltså, jag har hittills bara kollat första säsongen. Gillade delvis, men blev lite åksjuk (pga reasons). Är andra säsongen bättre? Känns iofs inte riktigt lockande att plöja ner tid i serien då den kreativt verkar vara i nedförsbacke. :/


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk
Skrivet av Soulless:

Så kan det absolut vara men det inte är allmänt känt, och ingen vet, känns det konstigt att vända sig till netflix med "krav" när det åtminstone på ytan är Cavill som själv valt att lämna.

Ett sätt att protestera, jag tror knappast att det är någon som räknar med att en lista som detta har någon som helst effekt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av delli:

Kan ju vara så att en karaktär dör (Cavill) och en ny Witcher på något sätt kommer in och blir "the witcher"?
Tycker Liam ändå gör sig bra i de roller han haft, han kanske hade kunnat skippa rollen i Ghostbusters

Du skojjar väl ändå nu? Det är Chris som var med i Ghostbusters inte Liam. :'D

Medlem
Skrivet av tekoppar:

Du skojjar väl ändå nu? Det är Chris som var med i Ghostbusters inte Liam. :'D

Aaaah fan nu satte jag morgonkaffet i halsen blanda ihop gubbarna. Nä Liam kan man ju sänka i havet.
Då förstår jag vredet mer och nu e jag med i de vredet

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Alltså, jag har hittills bara kollat första säsongen. Gillade delvis, men blev lite åksjuk (pga reasons). Är andra säsongen bättre? Känns iofs inte riktigt lockande att plöja ner tid i serien då den kreativt verkar vara i nedförsbacke. :/

Jag tyckte första säsongen var en bra start, skulle ge den 7/10. Andra säsongen var sämre tyckte jag, spretigare, konstigt klippt vissa stunder, ologiska beslut av vissa karaktärer vid vissa händelser. Men generellt gillade jag den och ser fram emot 3e säsongen. Skulle ge S2 typ 6/10.
Och jag bryr mig inte det minsta att de byter skådis till S4, serien får tala för sig själv om det är värt att kolla eller inte. Är det bra så kollar jag vidare.

Medlem

Om det stämmer som jag och många andra har uppfattat situationen så är det inte det här som Hollywood är typ bäst på ändå?
Att ta en älskad franchise och sen bara strunta i källmaterialet och försöka göra något eget som sen ingen eller ganska få gillar.
Tänker bland annat på den sista säsongen i Game of Thrones, Halo serien och nu eventuellt The Witcher.


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar