Prince of Persia-remaken är inte nedlagd, men inget släppdatum i sikte

Robot
Prince of Persia-remaken är inte nedlagd, men inget släppdatum i sikte

Och förhandsbokningar betalas tillbaka.

#Prince-of-persia-remake, #Ubisoft


Medlem

Gött. Hoppas det dröjer läänge.

Medlem

Går inte bra för Ubisoft alls. 3-4 nerlagda spel och försenade spel.

Deras aktie har sjunkit med 42% senaste 3 månaderna.

Redaktör
Ponny

Do I smell a development hell...? Hoppas inte. The Sands of Time är fantastiskt och kräver en lika lysande remake.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Do I smell a development hell...? Hoppas inte. The Sands of Time är fantastiskt och kräver en lika lysande remake.

Ja, ett av dom bästa till PS2. Jag har bara spelat det en gång, då 2003. Vet inte varför. Samma med Ico. Tog upp det igen efter en massa år. The Last of Us. Spelade det bara en gång, 2013. Sen ville jag spela om det igen, efter att ha spelat tvåan. Tror det var för att jag ville behålla dom speciella minnena jag hade.

Jag tycker INTE att dom ska göra remakes på såna där speciella spel.
Resident Evil och Tomb Raider är två lysande exempel på det.

Medlem

Det ENDA ubisoftspel jag vill spela, är spelet de inte kan göra. Även med hundratals personer inblandade. Och då har de redan gjort det en gång, med mycket färre utvecklare och på kortare tid.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ubisoft har likt Acti-Blizz drabbats av att många erfarna utvecklare lämnat deras studior nu när det finns många andra utvecklare som skriker efter mer personal.

Det känns till exempel som att halva Haven i Montreal består av folk som lämnat Ubisoft.

Medlem

Ja med tanke på hur det såg ut senast de visade upp det så är det inte mer än rätt. Att göra en remake som i sig ser minst 15 år gammal ut redan nu är bara hål i huvudet.

Medlem

Spelet la grunden till dagens wall-runing, men är tyvärr väldigt utdaterad idag.
Jag ser ingen anledning till Sands of time med upphotad grafik, även fast att jag älskade spelet när det släpptes.

Senaste försöket var väl Prince of Persia från 2008 som inte hade något slut och PC versionen fick inte ens expansionen som fortsatte spelet en bit.

Reboot eller fortsättning på spelet från 2008 är nog tyvärr det ända som kan rädda spelet.
Sands of time med den tidens gameplay är tyvärr inte mycket att hänga i granen idag.
Ett nytt open world spel, kanske med tempel och bättre stridssystem skulle nog fungera bra.
Det bästa med spelet från 2008 var grundstoryn, grafiken och karaktärerna. De största problemen var variation, spelets längd, få karaktärer och stridssystemet.

Känns som att Assassins Creed tog över istället, jag tänker mig ett PoP som blandar Assassins Creed, Uncharted, Zelda och den gamla trilogin.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Går inte bra för Ubisoft alls. 3-4 nerlagda spel och försenade spel.

Deras aktie har sjunkit med 42% senaste 3 månaderna.


signatur

I drank what?

Medlem

Kollade trailern och det ser ju ut som något som skulle kunna släppas på Nintendo Switch eller playstation 3 typ. Så hoppas verkligen de gör något dagsfärskt av grafiken.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar