Final Fantasy XVI verkar bli Playstation 5-exklusivt i ett halvår

Robot
Final Fantasy XVI verkar bli Playstation 5-exklusivt i ett halvår

Och det är fortfarande "sommaren 2023" som gäller.

#Final-fantasy-xvi, #Square-enix, #nyhetstips


Medlem

Vore skoj om CoD blev exklusivt för Xbox/Windows i ett halvår, MS håller ju sitt löfte om att CoD kommer till playstation....men ett halvår senare

Medlem
Medlem

XIII, XIII-2 och XV kom ju till Xbox 360/One så utesluter inte att denna också kommer till Series så småningom. Men Final Fantasy-serien förknippar jag ändå med Playstation så det är där jag vill spela dem.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

XIII, XIII-2 och XV kom ju till Xbox 360/One så utesluter inte att denna också kommer till Series så småningom. Men Final Fantasy-serien förknippar jag ändå med Playstation så det är där jag vill spela dem.

Sedan så sålde det inte speciellt bra på den plattformen. Så det var ju inte riktigt en positiv upplevelse för Square-Enix det släppet. Men tröskeln att släppa på Xbox är ju betydligt lägre nu efter PS3 eran så omöjligt är det ju inte.

Medlem

Är väl bara att räkna med halv år på PS5an, sedan halv eller helt år på Epic, sedan kommer det till Steam så man kan köpa det. Men då ska det väl vara bugg fritt i alla fall.

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Sedan så sålde det inte speciellt bra på den plattformen. Så det var ju inte riktigt en positiv upplevelse för Square-Enix det släppet. Men tröskeln att släppa på Xbox är ju betydligt lägre nu efter PS3 eran så omöjligt är det ju inte.

Portningen mellan Series X/S och PS5 är nog mycket lättare än mellan 360 och PS3 också.


signatur

"Writer and Fighter"

Quake-konnässsör

Skulle vara najs och få en PC release efter ett halv år, men misstänker att det kommer ta längre.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Portningen mellan Series X/S och PS5 är nog mycket lättare än mellan 360 och PS3 också.

Ja, Cell-processorn ställde ju till det enormt för Sony på den tiden. Eller ja, snarare utvecklare som försökte få till spelen till PS3 men Sony själva var ju jättenöjda att jobba på plattformen som de hade stora planer för efter konsolen. Men det blev inget av. Och utvecklarna kunde i alla fall lägga spelet på en skiva till skillnad från 360 som ofta fick 2-3 vid större spel. Som LA Noire och FFXIII. Annat är det ju nu, mycket jämnare att jobba mellan formaten. Mycket pga de är så lika efter AMD-grund.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vore skoj om CoD blev exklusivt för Xbox/Windows i ett halvår, MS håller ju sitt löfte om att CoD kommer till playstation....men ett halvår senare

Varför vore det skoj?

Medlem
Skrivet av Deekar:

Varför vore det skoj?

Payback?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Så löjligt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Så Square Enix tar emot en fet check av Sony för att släppa det exklusivt till ps5 i ett halvår. Då ska MS straffa playstations spelarbas som inte har något att säga till om exklusiviteten, låter logiskt.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Så löjligt.

Håller med, så löjligt av Sony

Medlem
Skrivet av Gaara:

Håller med, så löjligt av Sony

Antar du tycker det är lika löjligt att Microsoft gör samma sak med en del spel också då.

Skrivet av Veonz:

Antar du tycker det är lika löjligt att Microsoft gör samma sak med en del spel också då.

Det sista jag kan minnas var Tomb Raider 2013? Annars leder väl Sony den ligan med hästlängder...

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Det sista jag kan minnas var Tomb Raider 2013? Annars leder väl Sony den ligan med hästlängder...

En liten snabb googling visar att de betalat för 8 stycken spel ska vara tids exklusiva under 2022. Med många fler nästa år. Senaste var High on Life.

Så ja, ungefär samma nivå. Xbox har några fler.

Skrivet av Veonz:

En liten snabb googling visar att de betalat för 8 stycken spel ska vara tids exklusiva under 2022. Med många fler nästa år. Senaste var High on Life.

Så ja, ungefär samma nivå. Xbox har några fler.

Det låter osannolikt i min bok.

1
Skriv svar