Battlefield 1 på Steams topp 10, 6 år efter releasen

Robot
Battlefield 1 på Steams topp 10, 6 år efter releasen

Säljer bra och spelas av många.

#battlefield-1, #steam


Medlem

Om man köper det på steam, kan man skita i allt som har med origin och allt det då, man blir inte tvingad att länka kontona? Spelade massa bf1 back in the days, men pallar inte starta gamla på origin. För 5$ är det värt att spela om progress helt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vansinnigt kul spel, spelar det fortfarande av och till. Längtar till ett nytt BF av samma kvalitét.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om man köper det på steam, kan man skita i allt som har med origin och allt det då, man blir inte tvingad att länka kontona? Spelade massa bf1 back in the days, men pallar inte starta gamla på origin. För 5$ är det värt att spela om progress helt.


signatur

no remorse

Gnällkuk

Sista bra BF-spelet i mina ögon, hade många roliga timmar i det!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

<Uppladdad bildlänk>

Ok, har du någon koll på vad som sker när man syncar kontona, eftersom de har olika mail och allt sådant? Kanske testar jag bara...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ok, har du någon koll på vad som sker när man syncar kontona, eftersom de har olika mail och allt sådant? Kanske testar jag bara...

Utbildad gissning är att du startar det på Steam, som i sin tur startar Origin som sedan startar spelet. Så har det fungerat förr.


signatur

I drank what?

Medlem

Sista bra battlefield. Efter det dog det.


signatur

* 🖥️ i9 9900K | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* 915 TKL | 🖱️ Rival 310 | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Medlem

En till möjlig förklaring är filmen "På Östfronten inget nytt" som nyligen hade premiär på Netflix. Withcer 3 hade samma effekt när serien hade premiär.

För egen del så har BF1 aldrig lämnat hårddisken sedan man köpte det vi releasen.
Grymt bra spel som jag ofta hoppar tillbaka till, man känner verkligen att det här spelet gjordes med stor entusiasm och kärlek från alla utvecklare. Det enda jag inte gillar är RBD mekaniken på vapnen.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Utbildad gissning är att du startar det på Steam, som i sin tur startar Origin som sedan startar spelet. Så har det fungerat förr.

Ja, det är väl så, vet inte varflr jag trodde det måste vara något mera avancerat här haha. Typ som att den kopplade mitt steamkonto på något vänster.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming

Tyvärr är bf1 de spelet som har mest BS mekaniker av alla BF spel. Sweet spott för snipers som gör dom till instakill. Behemoths som verkligen tillför 0 för laget. Battlepickups som gör en till en super soldat.
Men kan hålla med om att de estetiska med spelet är nog ett av de bättre.

Medlem

Och i toppen av "New & Trending" finner man spelet "SEX with HITLER 3D"...wtf XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av blackidus:

En till möjlig förklaring är filmen "På Östfronten inget nytt" som nyligen hade premiär på Netflix. Withcer 3 hade samma effekt när serien hade premiär.

För egen del så har BF1 aldrig lämnat hårddisken sedan man köpte det vi releasen.
Grymt bra spel som jag ofta hoppar tillbaka till, man känner verkligen att det här spelet gjordes med stor entusiasm och kärlek från alla utvecklare. Det enda jag inte gillar är RBD mekaniken på vapnen.

Tänkte skriva precis samma sak som du. Detta måste ju vara den främsta förklaringen.

Medlem

På västfronten intet nytt


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Medlem
Skrivet av blackidus:

En till möjlig förklaring är filmen "På Östfronten inget nytt" som nyligen hade premiär på Netflix. Withcer 3 hade samma effekt när serien hade premiär.

För egen del så har BF1 aldrig lämnat hårddisken sedan man köpte det vi releasen.
Grymt bra spel som jag ofta hoppar tillbaka till, man känner verkligen att det här spelet gjordes med stor entusiasm och kärlek från alla utvecklare. Det enda jag inte gillar är RBD mekaniken på vapnen.

Andra har hunnit före. Men detta är ju helt klart huvudorsaken. Även om den är baserad på boken "På västfronten intet nytt".

Medlem
Skrivet av Soulless:

Och i toppen av "New & Trending" finner man spelet "SEX with HITLER 3D"...wtf XD

Jag vill inte ens veta vilken film/serie som släpptes för att driva upp det på listan. 😂

Medlem

ja då tar jag väl å laddar ner det också då. har ju krigsspel-maraton i några veckor nu ska lira alla cod och alla battlefield singleplayer


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Redmike:

Sista bra battlefield. Efter det dog det.

Nja, Battlefield V är faktiskt bättre rent spelmekaniskt. Dock saknar det ju den speciella atmosfären som BF1 hade.

Medlem

Det sista bra Battlefield. Och nu har alla slutat på Dice. Bara n00bs kvar. Märktes extremt tydligt på ljudet och UI'n i 2042.
Hoppar in och kör BF3 och BF4 då och då.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Lustigt, för 2 veckor sen installerade jag det efter kanske 3 år av inaktivitet, men hittade inte en enda match. 😐 Så det åkte väck lika fort.

Medlem

Jag gillar både 1 och V. Vad är det med V som många inte gillar?
2042 har jag försökt att spela men det går inte. Känns bara "konstigt".
Nu blir det 100% COD MW2 (2022). Vill gärna ha ett nytt bra Battelfield.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag gillar både 1 och V. Vad är det med V som många inte gillar?
2042 har jag försökt att spela men det går inte. Känns bara "konstigt".
Nu blir det 100% COD MW2 (2022). Vill gärna ha ett nytt bra Battelfield.

Antar att första intrycket från reveal trailern av V gjorde att många inte gillade det. Sen var det nog många som saknade dem stora kända slagen från WWII. Dem började komma med Pacific uppdateringen men då stoppade man ju utvecklingen efter den.

Väldigt synd att man stannade där man gjorde, man fick precis in amerikanerna och dem större slagen började komma med.
Tänk hur bra det hade blivit om man fortsatte och även fick med ryssarna. Sen hade vi ju en del fartgupp under live servicen som gjorde att många lämnade. Långsamma releaser av nya kartor i början och 2 stora TTK ändringar där många helt enkelt slutade spela det.

Väldigt synd då jag älskade gameplayet i V, vapnen kändes riktigt bra, movement, ingen spotting och fortifications. Så många bra saker som inte fördes vidare till 2042.

Medlem
Skrivet av Razken:

Lustigt, för 2 veckor sen installerade jag det efter kanske 3 år av inaktivitet, men hittade inte en enda match. 😐 Så det åkte väck lika fort.

Hur gjorde du då? Jag hittar matcher ganska fort. Hade du litet urval? Personligen spelar jag mest Operations, och tar bara quickmatch.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Antar att första intrycket från reveal trailern av V gjorde att många inte gillade det. Sen var det nog många som saknade dem stora kända slagen från WWII. Dem började komma med Pacific uppdateringen men då stoppade man ju utvecklingen efter den.

Väldigt synd att man stannade där man gjorde, man fick precis in amerikanerna och dem större slagen började komma med.
Tänk hur bra det hade blivit om man fortsatte och även fick med ryssarna. Sen hade vi ju en del fartgupp under live servicen som gjorde att många lämnade. Långsamma releaser av nya kartor i början och 2 stora TTK ändringar där många helt enkelt slutade spela det.

Väldigt synd då jag älskade gameplayet i V, vapnen kändes riktigt bra, movement, ingen spotting och fortifications. Så många bra saker som inte fördes vidare till 2042.

Ja men det där känner jag nog igen (eller hört tidigare).
Så jäkla synd att dom inte kunde föra vidare känslan från V till det nya. Jag hoppas verkligen dom kommer tillbaka med något bra om några år.
Jag gillar verkligen det snabba o "enkla" i COD men saknar de större krigen från BF.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ni borde skaffa en poll FZ, angående vad folk i FPS spel eller Battlefield/COD-spel föredrar mest för att hitta/joina ett game:

Server Browser
eller
Quick Match (Matchmaking)

Medlem
Skrivet av Mirage:

Hur gjorde du då? Jag hittar matcher ganska fort. Hade du litet urval? Personligen spelar jag mest Operations, och tar bara quickmatch.

Sökte efter quickmatch på alla olika speltyper. Fick svar om att "we didn't find any matches".
Jag gav det 15 minuter sen fick de va nog.

Medlem
Skrivet av Razken:

Sökte efter quickmatch på alla olika speltyper. Fick svar om att "we didn't find any matches".
Jag gav det 15 minuter sen fick de va nog.

Mycket märkligt får jag säga, speciellt med tanke på spelartillströmningen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Razken:

Sökte efter quickmatch på alla olika speltyper. Fick svar om att "we didn't find any matches".
Jag gav det 15 minuter sen fick de va nog.

Samma här. Blev lite hypad över att det var så många spelare. Tänkte spela hardcore. Kom in på en server med 4 andra i. Väntade ett tag men ingen tillströmmade så matchen startade inte. Kollade serverbrowsern. Fanns en server med mer än 4 spelare i och den körde premium vilket jag inte hade. Körde operations, det fanns det spelare i men är varken min eller min polares riktiga favoritläge. Vi tröttnade snabbt. Testade quickplay conquest, samma svar som Razken, inga matcher. Provade kanske 5 ggr utan någon förbättring. Sen la jag ner.

Verkar som man får förhålla sig till operations om man vill spela, är mitt intryck. Tyvärr inget för oss.

1
Skriv svar