En naggande kort teaser från nästa Mass Effect - för att fira N7-dagen

Robot
En naggande kort teaser från nästa Mass Effect - för att fira N7-dagen

Produktionen går "mycket bra", hälsar Bioware.

#bioware, #mass-effect


Allt som räcker för att kittla hype-nerven.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag vill tro att det här kommer bli bra.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Det är bara att hoppas att Bioware hittar tillbaka till magin de hade förr om åren!

Medlem

Väldigt skeptisk. Hela deras begåvade författarlag har slutat, så det kommer troligtvis i bästa fall kännas som en billig kopia. Deras nuvarande huvudförfattare är snubben som skrev storyn till Halo 4, och vi vet ju alla vilken djup upplevelse det var. Sarkasm, ifall folk missar det.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Väldigt skeptisk. Hela deras begåvade författarlag har slutat, så det kommer troligtvis i bästa fall kännas som en billig kopia. Deras nuvarande huvudförfattare är snubben som skrev storyn till Halo 4, och vi vet ju alla vilken djup upplevelse det var. Sarkasm, ifall folk missar det.

Fast det utesluter ju inte att det kan finnas nya personer som också är duktiga på att skriva manus och har den där gnistan.
Det behöver ju liksom inte vara en one hit wonder, det som Bioware var en gång i tiden. Även om jag förstår vart du kommer ifrån.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Fast det utesluter ju inte att det kan finnas nya personer som också är duktiga på att skriva manus och har den där gnistan.
Det behöver ju liksom inte vara en one hit wonder, det som Bioware var en gång i tiden. Även om jag förstår vart du kommer ifrån.

Problemet för mig är att jag inte fattar varför folk ens är intresserade av uppföljare skrivna av folk som inte hade något med originalet att göra. Om vi har nya författare så ser jag hellre att dom skapar något nytt, hellre än att dom fortsätter en story startad av andra. Det är som om man skulle anlita Stephen King för att skriva uppföljare till Sagan om Ringen, det känns helt meningslöst.

Kan spelet bli bra? Javisst. Kommer det hålla samma anda? Aldrig. Byter man författare så byter man stil, så enkelt är det.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

hoppas dom lyckas bättre denna gång, ett riktigt bra mass effect hade ju suttit bra som fan


signatur

//monster

Medlem

Ser onekligen ut som ett nybyggt Mass Effect Relay, återuppbyggnad efter ME3, eller är det kanske nybyggnation på annan/ny plats där spelet ska utspela sig? Spännande!

Någon som har avkrypterat ljudspåret i klippet: https://soundcloud.com/mosaichorse/n7-22-intersept-decoded?re...


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Ska bli riktigt kul att komma tillbaka till Mass Effect igen. Sitter faktiskt och kör igenom det förbättrade Andromeda nu igen, och det är helt OK medan jag väntar på annat!

Ang. teasern så har Mass Effect lagt ut en tydligare film nu. https://twitter.com/masseffect/status/1589747073016266753?cxt...

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Väldigt skeptisk. Hela deras begåvade författarlag har slutat, så det kommer troligtvis i bästa fall kännas som en billig kopia. Deras nuvarande huvudförfattare är snubben som skrev storyn till Halo 4, och vi vet ju alla vilken djup upplevelse det var. Sarkasm, ifall folk missar det.

De har anlitat några riktigt heta namn senaste året som gör det hela intressant samt att några gamla veteraner jobbar på det nu också.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Väldigt skeptisk. Hela deras begåvade författarlag har slutat, så det kommer troligtvis i bästa fall kännas som en billig kopia. Deras nuvarande huvudförfattare är snubben som skrev storyn till Halo 4, och vi vet ju alla vilken djup upplevelse det var. Sarkasm, ifall folk missar det.

Skrivet av MassEffect:

De har anlitat några riktigt heta namn senaste året som gör det hela intressant samt att några gamla veteraner jobbar på det nu också.

Ja Mary DeMarle har inte så dåligt CV.

Och Parrish Ley som är Creative Director har jobbat sedan Mass Effect 1.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Problemet för mig är att jag inte fattar varför folk ens är intresserade av uppföljare skrivna av folk som inte hade något med originalet att göra. Om vi har nya författare så ser jag hellre att dom skapar något nytt, hellre än att dom fortsätter en story startad av andra. Det är som om man skulle anlita Stephen King för att skriva uppföljare till Sagan om Ringen, det känns helt meningslöst.

Kan spelet bli bra? Javisst. Kommer det hålla samma anda? Aldrig. Byter man författare så byter man stil, så enkelt är det.

För att det faktiskt finns folk som är duktiga nog att skriva något nytt utan att tappa det som var bra nog med de tidigare spelen? Precis som det inte per automatik blir något bra bara för att samma grupp skriver en uppföljare till ett spel.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

För att det faktiskt finns folk som är duktiga nog att skriva något nytt utan att tappa det som var bra nog med de tidigare spelen? Precis som det inte per automatik blir något bra bara för att samma grupp skriver en uppföljare till ett spel.

Det tror jag inte på alls, en ny författare kommer oundvikligen ta med sig sin egna flärd och stil i hur man skriver ett spel. Så varför inte bara skapa något nytt med nya författare? Varför bryr sig folk inte om ett enhetligt narrativ när det kommer till spel? Ingen bryr sig om vem som skriver ett spel, så länge spelet kommer. För mig, när det kommer till tungt storydrivna spel så vill jag ha samma författare genom hela spelserien. Men jag är uppenbarligen en minoritet i att uppskatta värdet av en enhetlig vision när det kommer till handling.

Skulle du bli intresserad om Tolkien Estate hade anlitat en ny författare för att skriva en uppföljartriologi till Sagan om Ringen? Eller om George RR Martin outsourcade dom sista böckerna för ASOIAF? Om inte, varför ska man då bli intresserad av nya Mass Effect-spel som inte är skrivna av Drew Karpyshyn?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Skulle du bli intresserad om Tolkien Estate hade anlitat en ny författare för att skriva en uppföljartriologi till Sagan om Ringen? Eller om George RR Martin outsourcade dom sista böckerna för ASOIAF? Om inte, varför ska man då bli intresserad av nya Mass Effect-spel som inte är skrivna av Drew Karpyshyn?

Funkade med Drew som författare till Kotor istället för George Lucas så varför skulle det inte gå med en annan författare i Mass Effect?

Medlem

Mike Gamble - project director
"I'm lucky to lead the team creating the next mass effect game. This mostly mean randomly dropping into meetings, nodding alot, then telling everyone how amazing they are. Sometimes my job is the best in the world. Sometimes :)"

Såklart lite skämtsamt, men det nog lite sanning i de också. Man vill ju att project director ska vara hjärnan bakom de hela. Får en känsla av Andromeda var lite likadant. Men vi får väl se, noll förhoppningar.

Skrivet av Slashgibber:

Det tror jag inte på alls, en ny författare kommer oundvikligen ta med sig sin egna flärd och stil i hur man skriver ett spel. Så varför inte bara skapa något nytt med nya författare? Varför bryr sig folk inte om ett enhetligt narrativ när det kommer till spel? Ingen bryr sig om vem som skriver ett spel, så länge spelet kommer. För mig, när det kommer till tungt storydrivna spel så vill jag ha samma författare genom hela spelserien. Men jag är uppenbarligen en minoritet i att uppskatta värdet av en enhetlig vision när det kommer till handling.

Skulle du bli intresserad om Tolkien Estate hade anlitat en ny författare för att skriva en uppföljartriologi till Sagan om Ringen? Eller om George RR Martin outsourcade dom sista böckerna för ASOIAF? Om inte, varför ska man då bli intresserad av nya Mass Effect-spel som inte är skrivna av Drew Karpyshyn?

Mass Effect 3 funkade utan Drew.

Men storyn är väl ganska lätt att fila ihop när fundamentet redan står där.

Ur askan efter Reaper-kriget reser sig en Stay Behind-rörelse med starka kopplingar till Cerberus och flyttar in i det nu lämpligt belägna Citadel. Galaxen ska nu styras av Humanity First-anhängare som slår in på en väldigt förutsägbar och totalitär politisk väg.
Med ensamrätt till de nya Mass Effect Relays har de med hjälp av tacksamma stammar från Tuchanka lyckats ockupera Thessia och Palaven. Expansionen sker snabbt när de förslavar både Volus och Rachni.

Än en gång återupplivas Shephard i ett project Lazarus 2.0. Han/Hon måste därifrån balansera mellan att hålla sig väl med Humanity First och det forna rådet i syfte att hitta sina landsatta vapendragare och ett nytt diversifierat gäng för stoppa det nya hotet mot galaxen. Inifrån.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag är sjukt taggad. Om inte annat för att Bioware inte får misslyckas efter Andromeda och Anthem. Liksom Bethesda har man inget förtroende att falla tillbaka på och detta måste man vara medveten om där. Man kan helt enkelt inte ta några genvägar längre.

1
Skriv svar