EA skrotar racingserien Project Cars - ser ingen tillväxtpotential

Robot
EA skrotar racingserien Project Cars - ser ingen tillväxtpotential

"Vi ser behovet att utveckla våra spel bortom rent spelande".

#codemasters, #ea, #project-cars, #slightly-mad-studios


Gnällkuk

"Insider Gaming understands that there are currently several racing games in development at Codemasters, including the annual F1 titles, GRID, and WRC 23. It’s understood that the DiRT series has also been internally canceled."

PCars bryr jag mig inte så mycket om, men detta är riktigt trist.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

"Insider Gaming understands that there are currently several racing games in development at Codemasters, including the annual F1 titles, GRID, and WRC 23. It’s understood that the DiRT series has also been internally canceled."

PCars bryr jag mig inte så mycket om, men detta är riktigt trist.

En värdig fortsättning på Dirt Rally-serien hoppas jag på, även om den får heta WRC.


signatur
Medlem

Trist men väntat.

Håller pCars2 varmt om hjärtat men såvitt jag förstått är trean ett misslyckande rakt igenom.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ja EA är ju bra på mjölka sina spel, kanske de försöker bli bättre på att mjölka


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

En värdig fortsättning på Dirt Rally-serien hoppas jag på, även om den får heta WRC.

Vi kanske får en "NFS dirt" i open world och med många kändisar?

Medlem

Är ju inte så ovanligt att EA tar skitbeslut. Ett under att vi ens får ett Dead Space Remake.

Redaktör
Skrivet av rosroborb:

Vi kanske får en "NFS dirt" i open world och med många kändisar?

Fy för... Sören! Dirt Rally är hardcore på allvar, snacka om helgerån.


signatur
Redaktör
Skrivet av Fr0gg0.:

Är ju inte så ovanligt att EA tar skitbeslut. Ett under att vi ens får ett Dead Space Remake.

Alltså, det känns väl rätt klokt att lägga ner serien om den inte säljer. EA:s kommentarer däremot... där snackar vi tondövhet.


signatur
Medlem

Alltså vad i helv....e!!

Project Cars 2 är bland det bästa som gjorts inom Simracing, som kunde ha blivit så mycke bättre om de fortsatt fila vidare på 2:an!

3:an sög och jag fattar inte vad de har för folk som tar beslut, dom ska inte jobba inom spelindustrin, de har NOLL KOLL!!

Jag börjar gråta, jag hade verkligen sett fram emot 4:an, det såg ut som det skulle kunnat bli riktigt bra!

Det borde startas någon sida / insamling där folk kan visa att 4:an är efterfrågad!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Alltså, det känns väl rätt klokt att lägga ner serien om den inte säljer. EA:s kommentarer däremot... där snackar vi tondövhet.

Det säljer säkert. Men det kommer aldrig kunna sälja "bättre" för det finns helt enkelt inget mer att göra med serien som den ser ut just nu. Och ingen vill ju ha någon sorts Project Cars Arcade eller Project Cars "Horizon".

Det är synd för om EA hade nöjt sig med att låta i alla fall en produkt vara lite mera "nischad" så hade de inte behövt släppa kronan till någon annan i framtiden, vilket de nu kommer göra så klart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar