Nintendo har sålt 114 miljoner Switch, men försäljningen minskar

Robot
Nintendo har sålt 114 miljoner Switch, men försäljningen minskar

Är den tredje bäst säljande "stationära" konsolen genom tiderna.

#nintendo, #switch


Medlem

Försäljningen har varit onormalt hög under pandemin, så det är inte alls konstigt att den säljer mindre än förra året.

Medlem

Jag hade köpt en Switch med uppdaterad hårdvara Nintendo. Tror inte jag är ensam.

Medlem

Får inte glömma att den funnits i straxt över fem och ett halvt år också. Någon gång måste marknaden börja mättas.

Medlem

Femte plats av konsoler är inte fy skam! Som ersättare av både bärbart och stationärt förstår man att det går hem.

Medlem

Då har den dansat förbi ps4 innan årskiftet. Splatoon 3 såldes alltså 8 miljoner ex på 2 veckor? Det är inte illa.

It's not a lake, it's an ocean

Över 100 miljoner mer än Wii U. Gaaalet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Imponerande. Känns skönt att barnen har en konsoll som det fortfarande är lite liv i. Dock lär det väl få bli någon vassare konsoll med game pass eller liknande framöver kanske. Har dock lovat min bättre hälft att hon alltid ska kunna spela senaste Zelda, så vi får se hur det går i vår - rimligen borde Zelda BOTW 2 funka ok på Switch, men det kan ju också vara launch title till ny eller (kraftigt) uppdaterad konsoll?

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag hade köpt en Switch med uppdaterad hårdvara Nintendo. Tror inte jag är ensam.

Exakt! Hade de velat öka försäljningen med minst 20% hade de släppt en Switch Pro istället för "bara en OLED-variant" och vänta ut att de kommer på vad de ska göra med uppföljaren. Någon på Nintendo borde köpa en dator med internetuppkoppling så hade de sett hur eftertraktat en sådan maskin var. Och är. De behöver liksom inte traggla med en uppföljare. Släpp en starkare Switch 2 och ha en kassettlucka för första generationens spel också så är de golden. Igen. Istället ska de väl göra något obskyrt som bara lägger dem i extremt underläge fem-sex år (till). En behöver faktiskt inte återuppfinna hjulet varje gång.

Medlem

Min bara ligger. Känns som firat gen inte är värd nåt med sämst batteri och svag skärm..var rätt besviken på hårdvaran från dag ett.
Sen gilla ju jag Mariospelen och det har bara kommit ett nytt och sen recycle bin-återupplivningar. Trodde de skulle släppa mer ärligt talat.
Redan kört igenom U spelen så många gånger liksom :/

Xboxen och game pass är ju otroligt mkt trevligare för mig iaf.
Achievements är gött att bocka av, av ngn anledning.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Papphammar:

Min bara ligger.

Samma situation här. Jag gillar den, men den passar dåligt in i min nuvarande livssituation. Jag hittar helt enkelt inte tiden. Jag pendlar inte till jobbet så det finns inget naturligt tillfälle där jag spelar bärbart. Och på TV:n blir det mest Xbox Series X (och Game Pass!) samt givetvis PS5 då och då.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Min har använts flitigt sedan release. Länge var det enda konsolen jag behövde som komplement till PC. Nu spelar döttrarna mycket, men även jag.

Sen köpte jag en PS5 för Demon’s Souls remaken, men utöver det har jag inte startat PS5:an. Den är ju bara som min PC, men sämre på allt.

Blir eventuellt Ragnarök snart, men min pepp dog rätt rejält när alla förhandsvisningar sa att det bara var en repetition av förra spelet.

Medlem

Jag var skeptisk fram till 3 år sedan. Sen skaffade jag en Switch tillslut och blev supernöjd. Perfekt att kunna spela vart man vill och riktigt starka Nintendo titlar


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Nöjd med min Röda Switch specialare.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Jag skulle ju gärna se en "Switch Pro", som ger 60fps i fler spel, bättre batteri, full HD-skärm, men ändå ligger på samma botten.

Vi har sett från tidigare Nintendokonsoller att när de släpper helt nytt så avstannar utvecklingen av spel till föregående konsollen ganska snabbt. De som köper flest spel hoppar snabbt på den nya konsollen, och bara ett fåtal spel (Just Dance etc) fortsätter sälja till den gamla. Med tanke på den enorma installerade spelarbasen vill nog Nintendo mjölka mest möjligt innan de "tvingar" folk att byta till en helt ny konsoll. (Som jag dock tror kommer att vara bakåtkompatibel, den kommer väl också att bygga på "mobilhårdvara" och inte vara en helt ny plattform - kanske öppnar det upp för att fler spel fortsätter släppas till den äldre konsollen men då med sopigare grafik osv)

Medlem

114 miljoner var inte illa för en konsol utan spel 😆. Själv väntar jag på att köpa tills Nintendo släpper lite exklusiva titlar som jag inte redan har till Wii U. Just nu är det väl Mario Odyssey och Metroid Dread. Sedan förståss Breath of the Wild 2 men det lär väl komma till Switch 2 tillsammans med dom andra stor säljarna på Switch så lär väl bli en sånn istället.

Medlem

Trevligt. Den hinner nog med 125M innan en uppföljare finns ute. Ingen brådska, tycker jag. Vissa tredjeparts titlar presterar inte så bra, men överlag tycker jag inte Switch känns så gammal än.

Qus
Medlem

Hade önskat en uppföljare till Mario Odyssey och ännu fler Zelda. Gärna 2D Zelda också. Har knappt spelat på ett år på min Switch.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av N3gn4v:

Nöjd med min Röda Switch specialare.

Är det Mario Red & Blue Edition?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Är det Mario Red & Blue Edition?

Japp!


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av N3gn4v:

Samma här. Riktigt fin, faktiskt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar