Ubisoft mot Steam-comeback?

Robot
Ubisoft mot Steam-comeback?

Tecken på att Valhalla styr kosan mot Steam.

#assassins-creed-valhalla, #steam, #ubisoft


Medlem

Skulle inte bli förvånad om de gör så att man kan köpa via Steam men när man ska starta upp det så öppnas Ubisoft Connect och man spelar därifrån ändå, ungefär som Game Pass på PC gör med Fenyx Rising och Assassin’s Creed Odyssey.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Skulle inte bli förvånad om de gör så att man kan köpa via Steam men när man ska starta upp det så öppnas Ubisoft Connect och man spelar därifrån ändå, ungefär som Game Pass på PC gör med Fenyx Rising och Assassin’s Creed Odyssey.

Ubi gör redan så med sina titlar där, vilka är siege, anno mfl.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ubi gör redan så med sina titlar där, vilka är siege, anno mfl.

Ah, hade glömt det. Körde mest Ubi spel på Xbox 360 och One innan jag skaffade ny dator. Tycker dock det är riktigt segt att ”play” bara betyder ”öppna en annan mindre väl optimerad launcher”.

Medlem

Ja tack, vore välkommet.

Medlem

Steam borde förbjuda third party launcher DRM som tvingar en att också skapa ett till konto (Rockstar, Uplay, EA)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ja om man kan starta spelen utan att Ubisoft Connect ändå måste startas och köras i bakgrunden.

Annars nej.

Medlem

Var det inte Steam som var omodernt och orealistiskt enligt Ubisoft-chefen?


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Steam borde förbjuda third party launcher DRM som tvingar en att också skapa ett till konto (Rockstar, Uplay, EA)

Steam är smarta att inte göra det dock, precis som de låter var ända spel som finns komma ut på deras plattform, annars driver de bort utvecklare och kunder. Djävla geschäft.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ubisoft har inte varit relevanta för mig på 10 år, så har inte saknat de egentligen.
Splinter Cell dog ju bort och Assassins Creed har dessvärre inte varit intressant.
Far Cry 3 kan jag ha missat och kanske The Division som dock verkade lite repetitiv i solo.
Ghost Recon föredrog jag i FPS läge.

Det var väl nästan allt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar