En gång pitchades Dark Souls som ett 2d-spel, vi har bildbevis

Robot
En gång pitchades Dark Souls som ett 2d-spel, vi har bildbevis

Bandai Namco sa "Nej, tack".

#dark-souls


Medlem

Det här skulle sälja som smör om de gjorde ett idag.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det här skulle sälja som smör om de gjorde ett idag.

Knappast ens en fraktion av de stora spelen, men säkert bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Knappast ens en fraktion av de stora spelen, men säkert bra.

Det tror jag nog med tanke på hur kåta folk är på liknande spel idag plus From Software rent allmänt.

Medlem
Medlem

Mmmm, musiken under den fighten 😊

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det tror jag nog med tanke på hur kåta folk är på liknande spel idag plus From Software rent allmänt.

Vet inte vad du menar, du tror det kommer sälja 30M kopior eller? Eller bara 10?

Gör det ett sådant här spel så kanske, kanske, de kan sälja 1M kopior, men då bara för att det bär namnet Dark Souls.

Låt säga 2-3 bara för att täcka in alla där konsolerna då med =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Salt and Sanctuary kommer nog närmast känslan av ett Darksouls 2D, men jag skulle absolut spelat om From Software släppte en 2D Darksouls. Skulle kunna bli riktigt ballt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Metroid + Dark Souls = I'm in love.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Salt and sanctuary

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vet inte vad du menar, du tror det kommer sälja 30M kopior eller? Eller bara 10?

Gör det ett sådant här spel så kanske, kanske, de kan sälja 1M kopior, men då bara för att det bär namnet Dark Souls.

Låt säga 2-3 bara för att täcka in alla där konsolerna då med =D

Hollow Knight har sålt över 3 miljoner kopior, och det har inte Dark Souls i titeln utan är ett indie-spel. Ett officiellt 2D Dark Souls skulle lätt sälja mer än så.

Medlem

Pitchat av vem? Knappast From Software själva eller? Iom att det är en väldigt polerad bild av en existerande boss får man känslan av ett välgjort fan-projekt. Att det skulle ha legat under NDA talar väl emot det iofs, om det inte är ett PR-trick av pixel-grafikern. Någon som har grävt djupare om detta?

Medlem
Skrivet av jorgen_wskr:

Pitchat av vem? Knappast From Software själva eller? Iom att det är en väldigt polerad bild av en existerande boss får man känslan av ett välgjort fan-projekt. Att det skulle ha legat under NDA talar väl emot det iofs, om det inte är ett PR-trick av pixel-grafikern. Någon som har grävt djupare om detta?

Står i dom följande tweetsen att han bara gjorde grafiken till en pitch. Så det var nog från en liten studio som ville pitcha en slags officiell demake version av spelet inte fromsoft själva.

Medlem

Hade fungerat toppen som ett 2D-spel, också... Som massor med 2D "souls-like" spel redan bekräftat.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar