God of War Ragnarök tar sig an PS4 och PS4 Pro "med värdighet"

Robot
God of War Ragnarök tar sig an PS4 och PS4 Pro "med värdighet"

Digital Foundry imponeras av old-gen.

#god-of-war-ragnarök


Medlem

Spelar på "bas-PS4" och är ruskigt imponerad. Grafiskt är det som 2018 men ser fortfarande riktigt bra ut och har inte råkat ut för en enda FPS dipp, laddtiderna är också mycket snabbare än 2018, rejäl tumme upp!

C:a 12h in och älskart!

EDIT: Läste att det även skulle få ens konsol att låta som en jumbojet vilket i min erfarenhet ej har skett en enda gång. Förvisso har jag städat ur konsolen på djupet på damm men annars låter den, ja inte tyst men inte alls som vissa påstått iallafall

Medlem
Skrivet av Zensu:

Spelar på "bas-PS4" och är ruskigt imponerad. Grafiskt är det som 2018 men ser fortfarande riktigt bra ut och har inte råkat ut för en enda FPS dipp, laddtiderna är också mycket snabbare än 2018, rejäl tumme upp!

C:a 12h in och älskart!

EDIT: Läste att det även skulle få ens konsol att låta som en jumbojet vilket i min erfarenhet ej har skett en enda gång. Förvisso har jag städat ur konsolen på djupet på damm men annars låter den, ja inte tyst men inte alls som vissa påstått iallafall

Tack. Då vågar jag mig med på den.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Steam deck är ju kraftig som en ps4, så om det dyker upp på steam framöver lär det säkert rulla på fint.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

"old-gen" men skulle, nog hellre kalla den för "original-gen". Annars blir det lite som att man pratar om den stora massan som en minoritet vilket ju inte är sant. Dom flesta sitter ju på en ps4 original. Annars blir det som att man till exempel recenserar en ny film och kollar på den på en 8k tv och säger att 8k är den snygg i men old gen 4k tv funkar helt ok den med.
Eller Avatar 2 är svin bra med 3d tv. Ok tack då vet vi 😂 glöm inte bort majoriteten 😉

Medlem
Skrivet av Saurfange:

"old-gen" men skulle, nog hellre kalla den för "original-gen". Annars blir det lite som att man pratar om den stora massan som en minoritet vilket ju inte är sant. Dom flesta sitter ju på en ps4 original. Annars blir det som att man till exempel recenserar en ny film och kollar på den på en 8k tv och säger att 8k är den snygg i men old gen 4k tv funkar helt ok den med.
Eller Avatar 2 är svin bra med 3d tv. Ok tack då vet vi 😂 glöm inte bort majoriteten 😉

Inge PK-Gaming här tack..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Saurfange:

"original-gen".

Skribent
Skrivet av demagog:

Tack. Då vågar jag mig med på den.

Ja min gamm-ps4 grinade typ blod av Ghost of Tsushima, så tror jag skippar denna haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja min gamm-ps4 grinade typ blod av Ghost of Tsushima, så tror jag skippar denna haha

Tsushima fick min att tjuta högre också Mycket högre än GoW.

Om du inte har en PS5 så säger jag: En T9 Torxbits, youtube guide, en gnutta tålamod och en dammsugare och demontera maskinen lite lätt så kan du få ner ljudet märkbart Att byta kylpasta är också ett tips men om du inte är händig så räcker nog att städa ur allt damm

Skribent
Skrivet av Zensu:

Tsushima fick min att tjuta högre också Mycket högre än GoW.

Om du inte har en PS5 så säger jag: En T9 Torxbits, youtube guide, en gnutta tålamod och en dammsugare och demontera maskinen lite lätt så kan du få ner ljudet märkbart Att byta kylpasta är också ett tips men om du inte är händig så räcker nog att städa ur allt damm

Jag har första versionen av PS4an också, köpt på releasedagen. Så den har varit en rejäl trotjänare, men är fan rädd den ska brinna nu av allt för avancerade spel. Känns lite som att försöka få en gammling med rullator att springa maraton haha


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Trevligt för alla som är fast med en PS4. Jag kör på PS5 och tycker spelet är fantastiskt.

Medlem

på pc tack men måste vänta 3, 5 år kanske hahaha


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem

Hmmm, kanske blir till PS4 Pro ändå. Suger dock att man måste köpa om det om och när man uppgraderar till PS5.
Kan vi få nyheter om versionen till pc nu tack??

Medlem

@zevile Man behöver inte köpa om det på nytt till PS5 om man redan äger det till PS4. Ska gå att uppgradera för runt 100kr ifall man redan har det till PS4:

"If you purchase the God of War Ragnarök standard edition for PlayStation 4, you can upgrade to the PlayStation 5 version for $10 USD (or currency equivalent). "
https://blog.playstation.com/2022/07/06/god-of-war-ragnarok-c...

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har första versionen av PS4an också, köpt på releasedagen. Så den har varit en rejäl trotjänare, men är fan rädd den ska brinna nu av allt för avancerade spel. Känns lite som att försöka få en gammling med rullator att springa maraton haha

Samma här, lät som ett jetplan när dottern spelade fortnite tom, Men gjorde slag i saken och öppnade upp den och blåste rent allt damm. STOR skillnad, som ny,typ

Medlem

Jag spelar på vanilla PS4 och är mäkta imponerad vad den "gamla" maskinen kan kräma ut. Uncharted 4, Horizon, God of War och nu Ragnarok. Sinnessjukt hur fina spelen ser ut och flyter på till den maskinen. Och då har jag ändå kört mycket Xbox One X och nu Series X, blir ändå lika imponerad av spelen i 1080P till PS4 som spelen i 4k till Xbox 😁

Medlem
Skrivet av lonian:

Steam deck är ju kraftig som en ps4, så om det dyker upp på steam framöver lär det säkert rulla på fint.

GoW 2018 funkar gabska bra på steam deck så det borde även detta göra.
Finns ju många valmöjligheter till inställningar så man kan säkert få ut bättre flyt och batteritid än vad jag som kör typ standard gör


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av zevile:

Hmmm, kanske blir till PS4 Pro ändå. Suger dock att man måste köpa om det om och när man uppgraderar till PS5.
Kan vi få nyheter om versionen till pc nu tack??

Behöver du inte göra, om du har PS4 versionen så betalar du 10$, vips så har du PS5 versionen! 🙂👍

1
Skriv svar