Sven-Bertil Taube död

Medlem
Sven-Bertil Taube död

Vi har förlorat en av Sveriges största artister.

Vila i frid.

Källa: SVT: Sven-Bertil Taube död

En passande sång för tillfället

Vem var han?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Redaktör

Väldigt duktig sångare, inte minst när han tolkade sin fars musik. Evert skrev en del enastående musik men var ärligt talat en rätt usel sångare. Kul att Sven-Bertil kunde den biten desto bättre.


signatur
Skribent

Mycket trist. Precis som Tomas säger var han en riktig kung på att tolka sin pappas sånger.

Medlem

Sven-Bertils tolkningar av pappa Everts visor är magiska. Ingen låt fångar den svenska sommaren så bra som Calle Schewens vals.

Medlem

Sven Bertil var stor redan i undervisningen under grundskolan ,högstadiet på 1970 talet ,53 år sen och senare på skansen live sändningar . Och som sagt redan , pappan sågs som större då.

Medlem

Förutom att jag hört någon låt här och där och vetat vem han var så upptäckte jag honom förra året där han hamnade på tredje plats av mest spelade artister på mitt spotifyår, mest Bellmantolkningar. Riktigt bra artist!

Medlem

Absolut ingen aning om vem han är och har inte hört något om eller från honom, men det är beklagande att förlora en familjemedlem för världen blir alltid lite mindre.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Redaktör
Ponny

Han kändes verkligen genuint sympatisk – vilket förhöjde hans musik.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar