Control 2 är officiellt avtäckt - men premiären kan dröja

Robot
Control 2 är officiellt avtäckt - men premiären kan dröja
Medlem

Det här trodde jag aldrig. Men jävlar vad jag ser fram emot det nu. Älskade Control

Medlem

Nice, jag gillade också första spelet.

Hace nästan glömt bort att Alan Wake kommer nästa år, man kanske får se något snart?
Med tanke på Control expansionen så borde också spelen referera till varandra.

Medlem

Control var riktigt bra. Lite väl märkligt ibland, men väldigt bra spel överlag.


signatur

I drank what?

Medlem

Tror jag aldrig har spelat ett spel som riktigt haft samma atmosfär som Control, kul med en uppföljare!

Medlem

Trevliga nyheter! Control är nått av det bästa jag spelat på länge, iaf vad gäller singelplayer spel. Kändes ju som att storyn inte var helt avklarad utan att dra några spoilers, så en fortsättning är väldigt uppskattat.

Har redan spelat igenom spelet 2 ggr och är precis på väg att plöja igenom de två släppta DLC's.

Medlem

Försökte hänga med i ettan men det var för komplicerad handling så jag gav upp.

Medlem

Älskade de första spelet så detta blir givet köp på release!

Medlem

Bara jag som tyckte att Quantum Break var ett bättre spel än Control?

Medlem

Toppen! Första är riktigt bra, det blir allt mer sällan man sugs in i ett spel och det verkligen biter sig fast på det viset! Hade varit coolt med en tv serie baserat på det med! Mycket Fringe känsla.

Medlem

Coolt spel där jag tyvärr fastnade på sista fuQin bossen som var rejält dryg. Grymma eldstrider i Control men trista fiender. Önskar riktiga människor där de döda kropparna ligger kvar på backen o inte helt bara försvinner på nån sekund upp i rök. Då passar spelet mig personligen bättre.
___________________________________________
Håller på med Max Payne 2 nu och trots 19 långa år gått sedan releasen så håller kult spelet fortfarande. Grym mörk New York noire thriller story, roliga sköna gangster karaktärer som Vladimir Lem o Russian Mob och Vinnie Gognitti med Italienska Maffian. Sedan alla fantastiska TV program runt om i stan som: Captain BaseBallBat-Boy, John Mirra, Dick Justice, Lords & Ladies. Så jäkla charmiga att se o lyssna på. Hehehe.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Bara jag som tyckte att Quantum Break var ett bättre spel än Control?

Är mycket mindre strider i QB vill jag minnas?
Trots allt en stor del av Remedys spel.

Förmodligen inte svar på spörsmålet..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skrivet av CARTMAN:

Coolt spel där jag tyvärr fastnade på sista fuQin bossen som var rejält dryg. Grymma eldstrider i Control men trista fiender. Önskar riktiga människor där de döda kropparna ligger kvar på backen o inte helt bara försvinner på nån sekund upp i rök. Då passar spelet mig personligen bättre.
___________________________________________
Håller på med Max Payne 2 nu och trots 19 långa år gått sedan releasen så håller kult spelet fortfarande. Grym mörk New York noire thriller story, roliga sköna gangster karaktärer som Vladimir Lem o Russian Mob och Vinnie Gognitti med Italienska Maffian. Sedan alla fantastiska TV program runt om i stan som: Captain BaseBallBat-Boy, John Mirra, Dick Justice, Lords & Ladies. Så jäkla charmiga att se o lyssna på. Hehehe.

Samma här. Det finns ju en inbyggd "Trainer" i spelet kan man säga, där vår protagonist inte kan dö. Testa om du orkar igen. Slutet är intressant, och jag gillar hur dom har kopplat ihop det med Alan Wake.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Iaf som jag förstått det så är det Alan Wake 2 som står överst på Remedy's agenda just nu... Skulle ju tålts nämnas.

Jag blir alltid lite nervös när utvecklare börjar snacka om alla olika spel dom ska göra framöver.

Känns som resultaten brukar bli bäst om man tar ett spel i taget.


signatur

subterranean homesick alien

Skrivet av PGR1985:

Bara jag som tyckte att Quantum Break var ett bättre spel än Control?

Nej, där tycker vi lika du och jag!

Medlem

Najs! Gillar verkligen Control

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Jag tyckte att Control var alldeles fantastiskt första gången men att det var otroligt tråkigt när jag tänkte spela om det på nextgen. Mycket låg nog i ovetskapen om vad som låg framför en i de där korridorerna.

Jag kände samma med Alan Wake. Hoppas jag inte känner samma när jag spelar om Control.

Medlem

Jag slutade spela control för ja orkade inte med den dåliga bilduppdateringen. Fick on i huvudet.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Samma här. Det finns ju en inbyggd "Trainer" i spelet kan man säga, där vår protagonist inte kan dö. Testa om du orkar igen. Slutet är intressant, och jag gillar hur dom har kopplat ihop det med Alan Wake.

Jaså, det visste jag inte. Då ska jag installera om Control igen för att fuska på sista boss-fan. TACK.!!!...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Trevligt!

Control var bra, inget mästerverk, men intressant premiss, mysig atmosfär och tillräckligt bra strider för att hålla intresset uppe. Ganska tråkig protagonist dock, men det mesta runt omkring vägde upp det. Får hoppas på lite mer karaktärsdjup på tjejen man körde(minns inte hennes namn ens).

Har inte kört DLC'erna heller. Får se om jag orkar det innan Alan Wake 2 för att få lite mer kött på benen eller om jag bara kollar lite Youtube istället.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar