Missa inte Hogwarts Legacy-uppvisningen i kväll

Robot
Missa inte Hogwarts Legacy-uppvisningen i kväll

Där vi ska få en genomgång av slottet, UI, karaktärsskapande och strider.

#Avalanche-software, #Hogwarts-legacy


Medlem

Hoppas dom visar något mer imponerande, än så länge har allt förutom sjävla designen på hogwarts sett ganska uselt ut. Själlösa NPCer och tråkig combat.

Medlem
Skrivet av noreason:

Hoppas dom visar något mer imponerande, än så länge har allt förutom sjävla designen på hogwarts sett ganska uselt ut. Själlösa NPCer och tråkig combat.

Smaken är som baken...

Ser fram emot kvällens visning!

Medlem

Kul! Ser lovande ut.

Skribent
Skrivet av Ender:

Smaken är som baken...

Ser fram emot kvällens visning!

Kan bara instämma. Jag är omåttligt taggad på Hogwarts Legacy och hoppas verkligen att det levererar.

Medlem

Kan bli en hit or miss här tror jag. Är inget potter fan men spelet ser både bra och dåligt ut... Stelt som attans och combaten ser riktigt medioker ut. Hoppas resterande av världen lever upp.

Medlem

Mjaaneeeeeeller?

Inaktiv

Spontana intryck: Grafiskt rätt snyggt. Mycket detaljer. Atmosfärisk miljö. Hemsk lipsync stundvis, ser ut som Watch Dogs Legion. Ytliga side quests. Stel combat.
Och hur kul kan det vara att spela en skolpojke?

Skrivet av anon_79617:

hur kul kan det vara att spela en skolpojke?

Ett ord: Bully

Medlem

De har verkligen lyckats med atmosfären, miljön
och grafiken. Ser ut att vara spännande att utforska saker vilket jag älskar i spel.

Ser fram emot detta

Älskar singel player spel men detta skulle vara roligt att spela tillsammans med sambon. Tråkigt att det inte finns co-op

Medlem

Kommer bli hur mysigt som helst!😍

Medlem

Shit.. Det såg klart sämre ut än vad jag förväntade mig.

Hypenivå från 7 till typ 3 av 10.

Sjukt stela miljöer, som ser ännu stelare ut om det faktiskt finns NPCer i dom, som säger "hitta grejjer på konstiga ställen på grund av att jag är en NPC som ska säga att du ska leta grejjer på konstiga ställen för att det typ är en open world och folk gillar att samla på skit" - med dålig voiceover och stel animation.

Ser ut att vara från 2008 eller nått. Blä.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Bara jag som stör mig på överexalterade amerikanare? Kände för att mute:a och spela upp egna ljud i bakgrunden.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Citat:

And now those poor loosers have taken my Gobstones in very high places all over the school

Såhär i efterhand så förstår jag inte varför den här typen av helt galet ointresserad och tom dialog nånsin kändes rimlig.

Att den finns i ett modernt spel som påstår sig bry sig om sin story har den (i den lilla del som dom väljer att visa för marknadsföring) är fan helt orimligt

'Skriv ett quest som förklarar varför man ska samla massa skit uppe på ljuskronor och shit'
'Okej - I think this might be my masterpiece!'

- "Hej - några som inte gilllar mig har tagit mina stenar och gömt dom uppe på ljuskronor och skit. Kan du hämta dom åt mig?"

Cut, PRINT.
Let's go get some dumb lunch guys.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Generisk hokus pokus, den lilla hype jag hade stendog efter det här.

Medlem

Alltså NPCer ser så jävla hjärndöda ut herregud, när dom bara sitter där i soffan och stirrar på ingenting

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Bara jag som stör mig på överexalterade amerikanare? Kände för att mute:a och spela upp egna ljud i bakgrunden.

Mm.. lite så jag kände med. Spelet ser helt magiskt ut (yes), men satt och störde mig på den överdrivna positiviteten. Allt ska vara så dramatiskt och överdrivet när de presenterar skit.

Medlem

NPCer och dialog är verkligen själslöst och undermåligt, men atmosfären tycks de verkligen ha lyckats med. Andas dubbel-A, vilket inte måste vara något dåligt, så länge förväntningarna på spelet håller en rimlig nivå.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv

Hm, tror min pepp försvann där. NPCs såg ju hjärndöda ut...

Var tvungen att stänga av ljudet då det bara var en jäkla massa "wow!" hela tiden.

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Bara jag som stör mig på överexalterade amerikanare? Kände för att mute:a och spela upp egna ljud i bakgrunden.

Hela den där approachen till att presentera spel är ju bara weird och puckad.

Det är ju folk som jobbar på studion eller med markandsföringen osv som sitter där och låtsas som att dom kommer på spotana frågor och grejjer. Hela grejjen är ju ett enda väldigt dåligt genomfört skådespel.

Filma den gameplay ni vill visa - om ni vill kommentera på eller förklara något i videon - så lägg på en voiceover som gör det.

Det är såhär man ska göra den här typen av marknadsföringsvideo/walkthrough:


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Håller med om mycket som skrivits redan i tråden. Musiken verkar de ha fått till och även miljöer. Men något fattas, svårt att sätta fingret på vad exakt. Är ju 3 månader kvar så det finns ju fortfarande hopp...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ne detta var inget vidare. Stel presentation och stelt spel.

Vi kanske är allt för spoilade med RDR2 där städerna och miljöerna andades liv. Personerna hade sysslor och annat och det kändes som ett levande spel. Detta såg så himla själlöst ut, grabbar i rummen som stirrar in i en vägg och inget mer.

Jag är också den personen som automatiskt blir skeptisk till skit när utvecklarna försöker hypea upp sitt egna spel. Känns som att de döljer något då.

Ne, inväntar recension och stor rea. För detta kommer bli ett mediokert spel.

Medlem

Tycker miljöerna ser helt otroliga ut, och att allting är ett enormt sammanhängande slott man kan utforska känns skitkul! Men visst, det är kanske inte för alla.

Den combat man sett har inte sett så rolig ut, men man kan hoppas på att den känns bra, det som är viktigast. Tyckte combat i Witcher 3 såg skittrist ut, men fan vad bra det kändes.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

FM-guru
F.d. Sisyr

Får lov att hålla med om att det såg otroligt märkligt och livlöst ut med alla NPC:er som satt och stirrade rakt in i en vägg. Mer anno 2002 än 2022.

Skrivet av FRULZ:

Bara jag som stör mig på överexalterade amerikanare? Kände för att mute:a och spela upp egna ljud i bakgrunden.

Nej, jag stängde av ljudet ganska snabbt och började hoppa runt själv, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Ett ord: Bully

Och att det är en magisk värld som retar upp extrem religiösa människor. Bara det är ju ett stort plus.

Medlem

Håller på läser igenom böckerna just nu, o ser filmerna. Är sjukt taggad på spelet, ser väldigt mysigt ut 🤩

Medlem

Tyckte inte character creation var nödvändigt alls men o andra sidan så duckar de kanske från alla som skulle klagat på att man inte kan köra ett visst kön eller visst ursprung. Gameplay är allt som är viktigt och efter skummat igenom denna video verkar Forspoken spelet mer tilltalande ...

Medlem

Miljöerna ser ju underbara ut, så lång som jag såg i filmen. Är inte intresserad av att spoila för mycket för mig själv. Jag håller med om att NPC'erna i Dorm room såg precis så döda ut som alla andra säger, men det blev direkt bättre utanför, då de står i grupper, engagerade i konversationer.
Jag vill tro att de gör något bättre med de första man såg dock då det drar ner inlevelsen rätt duktigt annars. Sedan finns det förstås gränser för vad man kan förvänta sig...man kommer inte kunna gå fram till en random spel-NPC och inleda en konversation om tingens ordning innan AI tillverkar spelen åt oss, och man kan antagligen lägga en oändlig tid på att försöka, men någon kommer alltid kunna påpeka att det inte kommer vara perfekt.
Hogwarts är ju en skola, så den måste vara fylld med elever. Dessa får nog i många fall ses som ren dekor, förutom de som man är tänka att interagera med, men jag ser ju gärna att DE är välgjorda i alla fall.

Summa summarum:
Jag hoppas de tar sig lite tid på att visuellt finpolera bort sådana skavanker innan de släpper spelet. Jag har förståelse för att man inte kommer kunna interagera med precis allt i en sådan miljö (hur mycket man än vill!), men de övriga eleverna får nog i huvudsak ses som background settings. Däremot så måste de vara en trovärdig sådan, annars fyller de ju en väldigt dålig funktion som istället påminner mig om gisslet "osynliga väggar", som alltid varit det som förstört inlevelsen mest i ett spel.

Medlem
Skrivet av noyart:

Håller på läser igenom böckerna just nu, o ser filmerna. Är sjukt taggad på spelet, ser väldigt mysigt ut 🤩

Kan även varmt rekommendera ljudböckerna som läses upp av Stephen Fry, tycker han är helt suverän för dessa böcker.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Kan även varmt rekommendera ljudböckerna som läses upp av Stephen Fry, tycker han är helt suverän för dessa böcker.

Tack! Får kolla upp det, någon bra ljudbok tjänst du rekomenderar?

12
Skriv svar