GDC: Sony presenterar Playstation Move

Robot
GDC: Sony presenterar Playstation Move
Medlem
GDC: Sony presenterar Playstation Move

Rummet är mao ett disco om man är fler som spelar?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

nu är det inte längre bara en "kopia" av Wii-moten utan en total rip-off.

Medlem
Skrivet av Xtars:

nu är det inte längre bara en "kopia" av Wii-moten utan en total rip-off.

Återstår att se med spelen. Själv skiter jag fullständigt i om det är en ripoff eller inte. Finns hur många WW2 spel som helst och fan klagar inte folk på det. Är det bra är det bra, helt enkelt.

XAM
Medlem

Wow, det där ser verkligen inte ut som en ripoff från wii

Medlem

och där försvann alla anledningar till att köpa en Wii.

Medlem
Medlem

Spontan tanke är att man skulle få enormt mycket mer valmöjligheter om båda kontrollerna var kompletta med gyra/accelerometer/boll. Hur ska man annars kunna slåss med svärd och sköld som i demot?

Medlem

http://www.joystiq.com/2010/03/10/hands-on-playstation-moves-...

Litet smakprov på en Wii sports liknande! Ser riktigt bra ut!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

den ser för gräslig ut, nåntin som hör hemma i en disco bar.

Medlem

Urk, aldrig att en sådan kommer in i mitt hem. Den bollen uppepå ser värre än f*n ut.
Då föredrar jag wiimoten, där ser det inte ut som om man leker med en sexleksak från en scifi film.


signatur

Did someone say Bläärp?

Inaktiv

förbaskat ful är den iaf

Medlem

hahaha, stackars PS3-ägare! Ser, helt, fullkomligt, gay ut! Märks att dom känner sina fans väl


signatur
Medlem

Jag har inga problem med utseendet, att stå att vifta blir ju inte konstigare/löjligare för att det finns en färgglad boll i ena näven. Verkar iallafall som att Sony helt och hållet tryckt ut anledningar till att köpa en Nintendo-konsol (bortsett från Första part-spel) då vi nu får svettas till grym grafik istället!

Men min fokus ligger fortfarande på spelen, kommer något bra och användbart spel levereras i sinom tid?


signatur
Medlem
Skrivet av belorios:

...
Då föredrar jag wiimoten, där ser det inte ut som om man leker med en sexleksak från en scifi film.

Du menar så här?
http://www.youtube.com/watch?v=Fw3mGZogr7k

Edit: Dock tror jag faktiskt att det är den kontrollen som kommer fungera bäst att spela med. Har dock inte testat Wii med motionplus.

Medlem

WTF? Amen seriöst, som om jag inte hatade Wii redan med deras gay shit?! Måste Ps3 härma dom och tillochmed göra en ännu bögigare video..

PLZ! Shoot me in the face!

Medlem

Lär ju bli en betydligt bättre version av Nintendos trams.

Medlem
Skrivet av Oktagon:
Skrivet av belorios:

...
Då föredrar jag wiimoten, där ser det inte ut som om man leker med en sexleksak från en scifi film.

Du menar så här?
http://www.youtube.com/watch?v=Fw3mGZogr7k

Spot on, där hade den passat alldeles utmärkt


signatur

Did someone say Bläärp?

Medlem

Dildo power to the people!!

Skrivet av DraxXus:

WTF? Amen seriöst, som om jag inte hatade Wii redan med deras gay shit?! Måste Ps3 härma dom och tillochmed göra en ännu bögigare video..

PLZ! Shoot me in the face!

Ja vafan!
TV-spel är den kanal som jag uttrycker hela min manlighet igenom, ska dom sabba det nu? Om PS3 inte längre representerar vapen, stora muskler och porriga brudar så kommer ju folk tro att jag är gay!
Näe, snart slänger jag fan ut min PS3 och ersätter den med en pelarborr.

Medlem

Jag tycker det ser riktigt intressant ut med den grymma precisionen! Ser fram emot att testa själv. Har aldrig fastnat för Wii riktigt eftersom styrningen där är för diffus helt enkelt.

Har dock inte testat Motion plus men de flesta Wii-spel är ju byggda för standardkontrollen ändå. Med Move kan alla spel utnyttja precisionen redan från början. Det blir skillnaden mot Wii med sin "vifta slött åt höger = knapp A" osv.

Jag tycker faktiskt Move ser rätt häftig ut och får inga andra associationer. Men så har jag heller ingen fixering vid bögar och sexleksaker heller som vissa andra här inne.

Medlem
Skrivet av DraxXus:

PLZ! Shoot me in the face!

Med nöje. När och var?

Skrivet av Frux:

Har dock inte testat Motion plus men de flesta Wii-spel är ju byggda för standardkontrollen ändå. Med Move kan alla spel utnyttja precisionen redan från början. Det blir skillnaden mot Wii med sin "vifta slött åt höger = knapp A" osv.

Motion+ funkar betydligt bättre, men har fortfarande brister.

Skrivet av Frux:

Jag tycker faktiskt Move ser rätt häftig ut och får inga andra associationer. Men så brukar jag inte gå runt och tänka på bögar och sexleksaker heller som vissa andra här inne verkar göra.

Ja, det verkar vara något med en del människor här som fantiserar lite väl mycket. Påminn mig att aldrig låna en Move-kontroll från någon av dessa människor

Sen en grej om Wiimoten: När jag har prövat så tycker jag att den är väldigt beroende av att det är fritt mellan wiimoten och mottagarpinnen. Eller har jag bara spelat med en väldigt konstig wiimote då?

Sen så ska ju Sony få miljöplus för inbyggda, laddningsbara batterier. Säg inte emot nu, för det är upp till konsumenten att återvinna den på rätt sätt.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Xtars:

nu är det inte längre bara en "kopia" av Wii-moten utan en total rip-off.

Återstår att se med spelen. Själv skiter jag fullständigt i om det är en ripoff eller inte. Finns hur många WW2 spel som helst och fan klagar inte folk på det. Är det bra är det bra, helt enkelt.

menade inte att kritisera/klaga så eller vara nått forum-troll utan kände bara att d blev lite väl mycke när de la till en egen "nunchuk"... jag tror att PS3 versionen mycket väl kommer få ett intensivt mottagande och säkerligen är en mycket bra produkt.

Dessutom om de utnyttjar PS3ans kraft så kommer det att bli väldigt intressant... (som det ser ut att de kommer göra i #SOCOM 4)

Dock så kan man ju inte förneka var de fått all/majoriteten av inspirationen ifrån

Medlem

Tur att Wii har visat vägen så kanske PS3 kan börja sälja lite konsoller också nu då

Medlem

Jösses vad bögnojiga vissa verkar vara här inne. Fäll ner pungen och landa för fan.

Hoppas dom i Socom inte använder den på samma sätt som man använder wiikontrollen i t ex resident evil spelen som ett pekdon utan att man faktiskt riktar hela vapnet och armen med kontrollen. Annars kommer det bara kännas som en vanlig arkadskjutare vilket är rätt trist imo.

Inaktiv

What is this "Wii" you speak of?

Medlem

http://gdc.gamespot.com/video/6253374/?tag=topslot;img;1#togg...
Här kan man se hela presskonferensen med demonstrationer av några av spelen. Är lite intresserad av kontrollern men jag vet inte om det blir ett köp.

Medlem

Om det blir bättre än Wii så kan man ju fundera på't.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

den har ju helt klart bättre precision än Wiimoten enligt mig iaf. jag tror också att spelen som kommer utvecklas kommer ta mer nytta av denna kontroll och kommer därför bli bättre.
förstår inte varför folk är så negativa egentligen, som en tidigare sa, finns ju hur många ripoffs som helst, de går ju åt som smör.

äh, tror detta kan bli awesome. blir det inte alltför dyrt blir det nog ett kap för mig iaf.

Medlem

Ser riktigt coolt ut, kommer garanterat bli dunder hit

12
Skriv svar