Battle royale-spelet Scavengers läggs ner

Robot
Battle royale-spelet Scavengers läggs ner
KoP
Medlem

Så kan det gå när man utvecklar något utan någon större passion och som enda mål att man ska hoppa på någon bandwagon bara för att försöka tjäna några snabba cash på battle royale trenden.

Moderator | Testpilot
Skrivet av KoP:

Så kan det gå när man utvecklar något utan någon större passion och som enda mål att man ska hoppa på någon bandwagon bara för att försöka tjäna några snabba cash på battle royale trenden.

Lite så. Jag har inte så mycket sympati när det är ett uppenbart försök till en cashgrab.

Ofta sitter jag och tänker på spel jag skulle vilja skapa själv. Som retro-fantast handlar det mest om enklare spel, typ JRPG på SNES. Finns så mycket innovation man skulle kunna göra med ett sådant spel på många men väldigt enkla sätt, och få en bra titel som fungerar 2022.

Om de kunde tänka lite så själva med sådana här saker. Vill man göra ett BR-spel? Kom då gärna på något som står på egna ben. Är det för svårt? Gör något annat.

Med det sagt, man ska göra som man vill. Alla har sina drömmar och idéer och givetvis ska man bara köra om det känns rätt. Men var smart samtidigt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av KoP:

Så kan det gå när man utvecklar något utan någon större passion och som enda mål att man ska hoppa på någon bandwagon bara för att försöka tjäna några snabba cash på battle royale trenden.

Jag tyckte att spelet gjorde mycket unikt i BR genren. Pvp och Pve och episka slutstrider i dropshippet. Ett av de roligaste BR jag spelat.

Medlem

Spelade lite grann tidigt i utvecklingen, var onekligen annorlunda och intressant.

Men BR som en genre verkar ha nått full kapacitet vid den här tiden. Dom stora spelen (fortnite, apex, warzone osv) kommer oftast med ett osagt löfte om flera år av uppdateringar och content, så folk hittar sina 1-3 spel och sätter sig där för en lång tid och vill inte slösa tid på annat då dom redan lagt rötter där.

Tror det finns folk som testar nya grejer men hoppar ganska snabbt tillbaka till det dom känner igen, talar som en WoW spelare som testat mer eller mindre varje nytt MMO i jakt på samma upplevelse, tog en bra tid att hitta FF14 för att bryta WoW trollbindelsen.

Uppmärksammade ett liknande problem nyligen med Vampire: The Masquerade - Bloodhunt, jag och ett gäng kompisar spelade det ganska flitigt i början, men grupptänket kom fram till att detta inte kommer kunna leverera samma mängd med content som en av dom stora nissarna, så folk tappde intresse då man inte vill spendera tid i något som kommer vara dött snart. svår cirkel att bryta.

Medlem

Spelade ganska mycker Scavanger när det kom ut och det var roligt med blandning mellan PvE och PvP.
Dock hade spelet en del problem.
Du kunde skaffa starkare gear med saker du fick med dig efter en match var klar som gjorde att du kunde crafta ingame vapen som var väldigt starka. Detta gjorde att spelare som spelat ett tag kunde skaffa bättre gear jämfört med nyare spelare.
Grindingen att skaffa bättre gear var lite komplicerat och tog för långt tid.

Overall hade jag roligt då jag spelad enär det var nytt och kom inte efter kurvan. Kan tänka mig att folk som kom in senare eller inte spelade mycket inte hade lika roligt.

Har också testat. Kände väl att det fanns ett roligt spel där någonstans, men marknaden är och förbli mättad. Nu måste man uppfinna hjulet på nytt igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar