The Witcher 3 uppgraderas till pc, PS5 och Xbox Series 14 december

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Men vilken typ? Är det skuggor är det väl saksamma. Men är det reflektioner och ljussättning så kan det lyfta spelet rejält.

Cyberpunk har ju ljus, skuggor och reflektioner så tippar på att det är det vi kommer få till witcher också med tanke på att båda drivs av REDengine.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Undra vad det innebär för oss PC spelare.
4K och 60fps finns ju redan.
Uppskalade texturer åtminstone?

De har bekräftat uppskalade texturer (samarbete med Halk Hogan som släppt texurmods för spelet tidigare), RT och stöd för HDR på PC.

Så visst kommer det bli snyggare på PC!

Medlem

Gissningsvis kommer jag uppdatera och starta spelet en timme och kolla in grafiken för att sedan inte köra det igen. Har redan kring 200 timmar i Witcher 3 och känner mig färdig med spelet, inget som lite nytt spackel och målarfärg kommer att ändra på.

Medlem

Klart som fan jag skall spela igenom det för en tredje gång! Har saknat Geralt och nu när man har en 86' tv med riktigt bra HDR så kommer det bli magiskt.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Ah, då är det dags att äntligen spela igenom Heart of stone & Blood and wine då.
Tror inte jag kommer spela igenom huvudstoryn igen.

Medlem
Skrivet av zevile:

Nu vet jag inte om det kommer funka med denna version men rekommenderar starkt Witcher 3 enhanced edition om ni tröttnat på vanilla Gameplay. Modden gör mycket men det jag älskar framförallt är att du nu styr Geralt varje rörelse i striderna!

Hur instalerar man den? Finns den på Steam workshop och heter modden precis som du skrev?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur instalerar man den? Finns den på Steam workshop och heter modden precis som du skrev?

Tror den bara finns på Nexus - https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3522
Instruktioner hur man installerar den finns även i länken!

Medlem
Skrivet av zevile:

Tror den bara finns på Nexus - https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/3522
Instruktioner hur man installerar den finns även i länken!

Oj, jösses vad krångligt det verkar. Och ambitiöst som tusan.

Ska nog ge det en chans. Körde nämligen aldrig Witcher 3 till slutet pga det hade så simpel mekanik med precis allt (i min värld är inte Witcher 3 ett RPG, inte mycket mer RPG än vad Red Dead Redemption är i alla fall), men har drömt om att uppleva hela spelet för storyns och sidouppdragens skull som ju alla prisar.

Är det svårt att installera mån tro? Och det lär ju inte fungera ihop med den nya versionen som diskuteras i denna tråd?


signatur

Memento Mori

Medlem

Fasen va nice.
Men jag måste fråga...
Varför ser Geralt ut som en arg Neandertalare? Är är ju skitful!! Typ Ugly-Sonic ful typ jämfört med orginalbilden!

Medlem

Ahapp, dags för genomspelning nummer fem då?


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Oj, jösses vad krångligt det verkar. Och ambitiöst som tusan.

Ska nog ge det en chans. Körde nämligen aldrig Witcher 3 till slutet pga det hade så simpel mekanik med precis allt (i min värld är inte Witcher 3 ett RPG, inte mycket mer RPG än vad Red Dead Redemption är i alla fall), men har drömt om att uppleva hela spelet för storyns och sidouppdragens skull som ju alla prisar.

Är det svårt att installera mån tro? Och det lär ju inte fungera ihop med den nya versionen som diskuteras i denna tråd?

Riktigt ambitiöst. Det kan vara lite svårt men går ju att ställa om svårighetsgraden, men det tvingar dig verkligen att lära känna fienderna och dess svagheter, använda rätt oils etc. Plus det jag nämnde med rörelserna. Nu har du helt kontroll över Geralt.
Vill du göra en lång piruett runt om fienden närmst dig och slå till mot den bakom så kan du göra det. Vill du hålla din mark och slåss utan att hoppa runt så kan du även göra det. Jag som så många andra gillade verkligen inte vanila striderna, kändes som Geralt hoppade runt hej vilt. Man hade ingen kontroll! Om jag ska vara helt ärlig så är denna mod ett måste för mig om jag ska spela om W3! Men du får ju avgöra själv om det är nåt för dig.

Det var länge sen jag installerade denna men det verkar som du bara laddar ned och ersätter filerna i installationsmappen, samt att du kör om från början.

Medlem

Trevligt! Får bli att köra igenom spelet en tredje gång då.

Medlem

Hmm, har aldrig kört igenom hela Blood and Wine, och Witcher 3 är ju verkligen ett sådant spel som man behöver grotta ned sig i... Orkar man plocka upp det tro, nu när det kommer till series X... det är frågan.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Blir det äntligen 2013s E3 trailer kvalité?

Medlem

Då var det dags igen..


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Undra vad det innebär för oss PC spelare.
4K och 60fps finns ju redan.
Uppskalade texturer åtminstone?

Bättre texturer och raytracing antar jag. Men det kommer väl vara än bättre grund att modda på tänkte jag?

Medlem

Kan man hoppa in i 3an trots att man inte spelat de tidigare? ☺️

Medlem

Har spelet, men aldrig spelat. Tar det här som ett tecken att det är dags.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Diddy:

Kan man hoppa in i 3an trots att man inte spelat de tidigare? ☺️

Jadå det är inga problem. Absolut det finns en del referenser till tidigare spel men man kan absolut njuta av detta mästerverk 🥰

Medlem
Skrivet av svampfan:

Jadå det är inga problem. Absolut det finns en del referenser till tidigare spel men man kan absolut njuta av detta mästerverk 🥰

Då blir det förmodligen till att testa!

12
Skriv svar