GDC: Sony presenterar Playstation Move

Medlem

Den ser fortfarande otroligt fånig ut Men funkar det som det är tänkt kan det ju säkert bli skitkul.

Medlem
Skrivet av kabex:

Sen en grej om Wiimoten: När jag har prövat så tycker jag att den är väldigt beroende av att det är fritt mellan wiimoten och mottagarpinnen. Eller har jag bara spelat med en väldigt konstig wiimote då?

Ja det är en konstig Wiimote eller ett spel som kräver att du siktar på TVn. Du kan t.ex. vara i ett helt annat rum när du spelar Wii Sports-spelen om du så vill. Funkar utmärkt.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av MKultra:

hahaha, stackars PS3-ägare! Ser, helt, fullkomligt, gay ut! Märks att dom känner sina fans väl

Vad får ni ut av att sitta och trolla mot respektive konsoler?

Ska bli intressant och se ifall de lyckas med några roliga spel till det här. Gillar inte att jag behöver ett PS Eye också däremot.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

IGN har testat, finns stor potential men i dagsläget så saknas det en del precision. Jag kan ärligt talat inte se varför nya "Move" skulle krossa Wii. Det roliga är ju att Nintendo själva ville förändra marknaden, så dom sitter bara tillbaks och är nöjda.

Detta är det Nintendo ville, deras plan på att ändra på hur vi spelar TV-spel. Sen släpper dom något helt nytt igen som kommer förändra igen hur man spelar, så ligger Sony och MS efter igen.

Medlem

"HYPE" or should i say "CRAP"

Call them flashlights, cause you gonna end up like crawling in the dark like stupid fuckin mice *lol*


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Nintendo borde stämma sony!!11!!

Medlem

Jag började garva som in i norden när jag så den där bollen, men blev genast tyst då jag slog på trailern och fick till min fasa höra hur de tagit min favoritlåt och förstört den med en larvig film.

Nu har jag svurit en ed att aldrig köpa PS Move!

Medlem

gillar hur alla nintendo och m$ fans klagar på att den ser för gräslig ut, när deras egna konsoller ser så fruktansvärt vidrigt fula ut att man inte skulle våga ha dem framme i vardagsrummet.
Men de ser verkligen lustiga ut, jag undrar varför det inte skulle gå att använda en mindre ljuskälla istället för en stor lysande boll?

Till ämnet:
Man kommer alltså behöva både kameran sen dessa kontroller...Misstänker att pengarna detta kommer kosta kommer få en att vilja begå självmord...
Wii var småkul i början, nyhetens behag, men övrigt är ju konsollen ett enda elektriskt skämt. Och högvis med spel gör ju inget bättre då nästan vart enda är helt värdelöst och knappt utnyttjar kontrollen.

Detta kommer, på alla plan, att krossa allt vad ett wii är kapabel till, och det kommer säkert att komma många väldigt roliga spel nu när det är lite precision i kontrollen, men värt pengarna?

Nä jag är skeptisk till detta.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Konkurrens konkurrens bara bra!

Medlem

PS3-spelare behöver tydligen använda en dildo, medans 360-spelarna kör på riktigt

Vill ha en remake av Sex Games som fanns till bla Amiga.

Sex Games The Remake - This time it's real business.

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Nintendo borde stämma sony!!11!!

För vadå? För att dom har sin helt egna design och teknik på en kontroll som bara påminner om Wiimoten? Då kanske dom ska passa på å stämma SEGA och Microsoft för att ha använt sig av traditionell kontroll också? Doesn't work that way, dude.

Det här kommer spöa skiten ur Wii. Sports Champions verkar mycke bättre än Wii Sports (Något ripoff på titeln dock ) Sen har PS3 ett starkt utbud på bra FPS-titlar, något som kommer rocka med denna kontroll.

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

den har ju helt klart bättre precision än Wiimoten enligt mig iaf.

Så du har testat Move?

Skrivet av Soulless:

gillar hur alla nintendo och m$ fans klagar på att den ser för gräslig ut, när deras egna konsoller ser så fruktansvärt vidrigt fula ut att man inte skulle våga ha dem framme i vardagsrummet.
Men de ser verkligen lustiga ut, jag undrar varför det inte skulle gå att använda en mindre ljuskälla istället för en stor lysande boll?

Jo, mitt Xbox 360 Elite skäms jag så mycket över så att den står lika synlig som receivern och resterande elektronik. Om jag hade ägt ett Play$tation $lim från $ony hade det dock gått till samma öde. Jag får väl vänta på att Appl€ släpper en konsol så att jag vågar visa upp min moderiktiga sida.

Sedan så tycker jag att piruetter med vita fjärrisar ser lika fint ut som piruetter med pastellfärgade bollar på svarta strutar.

Aja, projektet ser spännande ut men jag är orolig över storleken av bollen jag med. Det är inte något som skriker ut precision designmässigt. (Kanske för att det är hype och ingen verkstad?)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Testpilot

Intressant , har en PS3 men hatar handkontroller (för alla konsoller) Denna kan ju verkligen fräsha upp spelsuget på konsoll för mig.

Ingen annan som tänker i de banorna? att den kan locka spelare som mig tex som aldrig kommit överens med handkontrollen då jag i grunden är en PC Gamer.

Medlem

vissar att man ska skippa köpa xbox360,och wii, varför inte lägga ut på en ps3, få blu ray och rörelse kontroller....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det där påminner mig om något...

Medlem
Skrivet av MKultra:

hahaha, stackars PS3-ägare! Ser, helt, fullkomligt, gay ut! Märks att dom känner sina fans väl

Och vem är du då?

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Peppeoll:

den har ju helt klart bättre precision än Wiimoten enligt mig iaf.

Så du har testat Move?

klart synligt.. har man kört wii, och tittar på detta så får man vara bra blind för att inte se skillnaden.

Medlem
Skrivet av chrillemeter:

PS3-spelare behöver tydligen använda en dildo, medans 360-spelarna kör på riktigt

Japp, 360-spelare får gladeligen ta emot all penis, det avstår jag gärna!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

12
Skriv svar