MS Flight Simulator 40 år - se gameplay från alla spelen

Robot
MS Flight Simulator 40 år - se gameplay från alla spelen
Inaktiv

"The strongest argument for us probably being in a simulation is the following: 40 years ago we had pong, like two rectangles and a dot. That was what games were. Now 40 years later we have photorealistic 3D simulations with millions of people playing simultaneously, and its getting better every year." Musk

"I’ve had so many simulation discussions it’s crazy. In fact, it got to the point where every conversation we had was the AI / simulation conversation. And my brother and I finally agreed that we would ban such conversations if we were ever in a hot tub, because that really kills the magic." Musk

Medlem
Skrivet av anon_332538:

"The strongest argument for us probably being in a simulation is the following: 40 years ago we had pong, like two rectangles and a dot. That was what games were. Now 40 years later we have photorealistic 3D simulations with millions of people playing simultaneously, and its getting better every year." Musk

"I’ve had so many simulation discussions it’s crazy. In fact, it got to the point where every conversation we had was the AI / simulation conversation. And my brother and I finally agreed that we would ban such conversations if we were ever in a hot tub, because that really kills the magic." Musk

"Jag har en stjärt och jag gillar att prata stjärt" - musk


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag minns V4 (tror jag) på Atari ST, kanske runt 1990ish.
Det föjlde med en fin manual i en pärm med ihopvikta flygkartor. Farsan som var pilot i sitt tidigare liv och var så fascinerat av detta att han betalade "spelet" åt mig (han var inte emot, men förstod inte datorspel).

Medlem

Första för mig va antingen 3 eller 4. Kommer inte ihåg och ser inte så stor skillnad på dem.
Nånting i mig säger 4 men jag va bara 7-8 år då så minnet börjar svika på äldre dar.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Jag minns V4 (tror jag) på Atari ST, kanske runt 1990ish.
Det föjlde med en fin manual i en pärm med ihopvikta flygkartor. Farsan som var pilot i sitt tidigare liv och var så fascinerat av detta att han betalade "spelet" åt mig (han var inte emot, men förstod inte datorspel).

What? Släpptes det till ST?? 🤩 Min kompis hade FS4 till PC. Minns när vi flög runt Golden Gate

Medlem
Skrivet av androsynth:

What? Släpptes det till ST?? 🤩 Min kompis hade FS4 till PC. Minns när vi flög runt Golden Gate

Yup! Kanske inte 4an, men ngn FS var det nog.

Medlem

Har testat senaste i några timmar och sedan någon från sent 90-tal, grafiken är bättre nu men övrigt lika trist simulator.

Medlem

Hmm, ni behöver nog se över länkarna.

Ni har länkat samma video 12 gånger?

Redaktör
Skrivet av Allexz:

Hmm, ni behöver nog se över länkarna.

Ni har länkat samma video 12 gånger?

Say what..? Nä, det är olika filmer.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Say what..? Nä, det är olika filmer.

Redaktör
Skrivet av Allexz:

<Uppladdad bildlänk>


signatur
Medlem

dom första 5 var sådär va, haha, kommer ihåg dom


signatur

//monster

Medlem

Vilken nostalgi man får med 95:an. Hur många gånger kraschade man inte med flit i det? Svar, nästan lika många som man kraschade av misstag. Lyckade landningar? Noll.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Kommer ihåg när jag som 6/7-åring spelade 1.0 eller 2.0 på en klasskompis farsas monokroma IBM/PC kompatibel. Det var en lätt otrolig upplevelse men på tok för svårt för oss, så vi gick fort över till att försöka komma in i det där ”porrspelet” Larry istället som låg piratkopierad på den mikroskopiska hårddisken. Jag har ungefär samma förhållande i dag till MSFS. Inte har jag tålamod att lära mig flyga men tycker det är helt otroligt så långt vi kommit.

Skrivet av anon_332538:

"The strongest argument for us probably being in a simulation is the following: 40 years ago we had pong, like two rectangles and a dot. That was what games were. Now 40 years later we have photorealistic 3D simulations with millions of people playing simultaneously, and its getting better every year." Musk

"I’ve had so many simulation discussions it’s crazy. In fact, it got to the point where every conversation we had was the AI / simulation conversation. And my brother and I finally agreed that we would ban such conversations if we were ever in a hot tub, because that really kills the magic." Musk

”Fuck off!” —Ricky Gervais

1
Skriv svar