Somerville får väldigt spridda betygsskurar

Robot
Somerville får väldigt spridda betygsskurar

Allt från "mediokert" till "fantastiskt!"

#Jumpship, #Somerville


Medlem

Jag blev förtjust i spelet efter reveal trailern, tycker ser ballt ut, sen så gillade jag Inside väldigt mycket. Jag skall ge det en chans.

Moderator | Testpilot

Älskade Limbo och Inside så jag måste ge detta ett försök.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

KoP
Medlem

I första hand så är det nog det estetiska som lockar mig till det här spelet och förhoppningarna om en bra story. Skulle det sedan vara lite bökiga kontroller så får man väl bara acceptera det.

Medlem

Kontrollerna är värdelösa för hur gubben reagerar och bandesignen är förskräcklig, resten är väldigt bra. Men tråkigt nog så är det det viktigaste som brister.

Medlem

har man överseende med lite småsaker så tycker jag det är ett härligt spel så här långt.

Medlem

Själv blev jag besviken. Förväntade mig ett spel i klass med Inside men Somerville kommer dessvärre inte i närheten i mitt tycke.

Öppningsscenen är fantastisk och spelet har bra känsla och fint skapad värld/grafisk design men tyvärr föll det platt i gameplay för mig. Väldigt få pussel som var roliga eller utmanande jämfört med inside där varje pussel var en fröjd att spela.

Det ser ut som man kan röra sig ganska fritt i landskapen i Somerville och man ser intressanta saker man kanske vill undersöka bara för att bli blockerad gång på gång av osynliga väggar överallt och fastnar i hitboxes. Perspektivet gör att det är svårt styra dit man vill. Spelmekaniken är häftigt gjord på sättet det fungerar men blir rätt ensidigt efter ett tag. Även där var Inside betydligt bättre då pusslen var väldigt varierande vad jag minns.

Smaken kanske är som baken men av Steam-betygen av döma är inte jag den enda som är besviken.

Chefredaktör

Åh vad härligt det vore om någon skrev en medlemsrecension av Sommerville här på FZ!

Medlem

" Bra då att det finns på Game Pass."

Jaha, det är ett sådant där Game pass spel. Pass på den.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kollade närmare, det är inte samma skapare som Limbo och Inside som är gjorda av Playdead och Double Eleven. Somerville är skapad av Jumpship och släppt av Xbox game studios.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kollade närmare, det är inte samma skapare som Limbo och Inside som är gjorda av Playdead och Double Eleven. Somerville är skapad av Jumpship och släppt av Xbox game studios.

Verkar som någon/några är med dock.

"Somerville is an adventure video game and the debut title by the independent studio Jumpship. The studio's co-founder, Dino Patti, previously co-founded Playdead and worked on Limbo and Inside as executive producer on both games. "

Skribent
Skrivet av lonian:

Kollade närmare, det är inte samma skapare som Limbo och Inside som är gjorda av Playdead och Double Eleven. Somerville är skapad av Jumpship och släppt av Xbox game studios.

Det är därför det står "Mannen bakom Inside och Limbo", alltså Dino Patti.

Medlem

Varningsklockan (för mig!) Kom när ordet "aliens" nämndes...

Spelet ser ut att kunna leverera en viss sorts charm, med "light puzzle mechanics". Efter att kollat på endast en review så får jag dock känslan att spelet kan behöva en patch eller två innan det blir ett köp.
Om en utmaning misslyckas, men sedan gör du (till synes) exakt samma sak en andra gång och det då lyckas... Det är bara frustrerande för mig.

Men med tanke på vilket mästerverk LIMBO är (trampar ingen på tårna här va? 😉) så kan nog detta blir värt iaf en playthrough!

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Själv blev jag besviken. Förväntade mig ett spel i klass med Inside men Somerville kommer dessvärre inte i närheten i mitt tycke.

Öppningsscenen är fantastisk och spelet har bra känsla och fint skapad värld/grafisk design men tyvärr föll det platt i gameplay för mig. Väldigt få pussel som var roliga eller utmanande jämfört med inside där varje pussel var en fröjd att spela.

Det ser ut som man kan röra sig ganska fritt i landskapen i Somerville och man ser intressanta saker man kanske vill undersöka bara för att bli blockerad gång på gång av osynliga väggar överallt och fastnar i hitboxes. Perspektivet gör att det är svårt styra dit man vill. Spelmekaniken är häftigt gjord på sättet det fungerar men blir rätt ensidigt efter ett tag. Även där var Inside betydligt bättre då pusslen var väldigt varierande vad jag minns.

Smaken kanske är som baken men av Steam-betygen av döma är inte jag den enda som är besviken.

Håller med. Har spelat nån timme och spelet tar aldrig fart känns det som. Spelet känns också väldigt dåligt optimerat. Hackar och bilduppdateringen svajar rejält.

MEG
Medlem

Ser ut att vara ett mysigt spel med bra story, man kan hoppas iaf
Ett spel som på minner om detta (förutom grafiken) är the Final station, ett riktigt bra spel som varmt kan rekomenderas.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Det här kan nog bli bra:
From Jeppe Carlsen, the lead gameplay designer of LIMBO and INSIDE — COCOON takes you on an adventure across worlds within worlds.

Medlem

Jag gillar det hittills. Men jag är massivt fan av limbo och inside så visst, jag ser mellan fingrarna när det gäller vissa skavanker. Svårt att klaga för mig dessutom när det lades till på gamepass.

Medlem

Fick Another World-vibes av Somerville.
Får kika lite på det 👍

Medlem
Skrivet av ohGr:

Det här kan nog bli bra:
From Jeppe Carlsen, the lead gameplay designer of LIMBO and INSIDE — COCOON takes you on an adventure across worlds within worlds.
https://youtu.be/OcdcCCgFrrg

Det där har jag helt missat. Jag tycker att både världen och pusslen ser intressanta ut så det ska bli kul att spela när det släpps.


signatur

PSN: OAKTHYR

1
Skriv svar